Jump to content
MAINOS

Im-pistos läheiselle


urahoitsu

Recommended Posts

Heippa,

voinko pistää lihakseen apteekista haetun lääkkeen omalle isälleni kotioloissa? Lähinnä mietin, että jos jotain kuitenkin sattuu niin miten korvaus/vakuutusasiat menevät? Tai voiko sitä kuuluttaa edes missään, että olen sairaanhoitaja ja pistän lääkkeen kotona isälleni? Kyse ei nyt ole rokotteesta ja itselläni on omalla työpaikalla lääkeluvat ajan tasalla, mutta virallista hoitosuhdetta minulla ei isääni ole.

Kuulemani mukaan tätä kuitenkin jonkin verran tapahtuu.. Pistäisitkö sinä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos vapaa-ajallasi omin päin pistät ja jotain komplikaatioita tulee niin korvausasiat liittyen pistämistoimenpiteen komplikaatioihin ovat sinun ja isäsi välinen siviilioikeudellinen asia. Jos toimit hoitoalalla yksityisyrittäjänä niin silloin tietysti olet varmaan ottanut vakuutuksen joka kattaa toimintasi.

Joissain tilanteissa omaisia tai potilasta itseään opetetaan ihan virallisesti tk:lla tai srl osastolla pistämään tiettyjä lääkkeitä lihakseen kotona. Näissä tapauksissa varmaan on tämän linjauksen tekevä hoitava taho jonkunlaisessa vastuussa kun nimenomaan näin on lääkettä määrättäessä ajateltu toimittavan.

Olen itse vastaavissa tilanteissa pistänyt, myös rokotteita, silloin kun vastuukysymykset on puhuttu selväksi ja "potilas" on luotettavana ja täysijärkisenä pitämäni henkilö. Tarttiskin käydä apteekista hakemassa twinrix-boosteri niin työkaveri saa tökätä minuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...