Jump to content
MAINOS

Röntgenhoitajan työ


Lastenkaitsija

Recommended Posts

Hei! Olisin erittäin kiinnostunut röntgenhoitajan koulutuksesta ja haluisin kysyä minkälaiset työajat alalla on? Olen itse aamuihminen ja ma-pe vuorot ovat minulle tärkeitä, illatkin menisi mutta 3-vuorotyöhön en pysty. Pitääkö koulutuksessa valita radiografia tai sädehoito vai voiko koulutuksen jälkeen tehdä kumpaa vaan? Minkälainen palkkataso on nykyään pääkaupunkiseudulla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Suurin osa työstä on aamuavuoroa tai aamua/iltaa. Päivystävissä sairaaloissa työ on kolmivuorotyötä päivystysröntgenissä. Muutoin aikapitkälti aamuvuoroa riippumatta modiliteetistä missä työskentelet. Yksityisellä voi olla myös iltavuoroa joka loppuu joskus 18-20 väliin. Koulutuksessa käydään ns. kaikki eli voit työskennellä valmistumisen jälkeen missä vain modaliteetissä isotoopeilla, sädehoidossa, natiikuvantamisessa yms. Tai vaikka ydinvoimalassa jos kiinnostaa semmoinen.

Pääkaupunkiseudun palkkatasosta en tiedä mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Röntgenhoitajan homma on siitä kivaa, että voi valita ihan oman mielenkiinnon mukaan minkä tyyppisissä hommissa on töissä. Toisille käy hitaampitempoinen päivätyö arkisin isotoopeilla, toiset sykkii menemään ison sairaalan päivystyksessä CT:n, MRI:n ja natiivien väliä yötä myöten, arkena ja pyhänä. Sädehoidon puolelta löytyy sekä päivä- että iltatyötä. Terkkareissa tehdään aamuvuoroa - monesti perjantaisin vielä vähän lyhyempää päivää. Eli jokaiselle jotakin!^_^

Toivottavasti haet ja pääset kouluun, itse en ole katunut päivääkään uutta alavalintaani (enkä ihmettele yhtään miksi niin moni alanvaihtaja on tullut ja jäänyt röntgenhoitajaksi, koukuttavaahan tää on....).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...