Ellux Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Heippa. Mikähän olisi kipulaastarin oikea hävittämistapa? Onko se käytetyn laastarin laittaminen lääkejäteastiaan, joka toimitetaan apteekkiin vai särmäastia? Sekajätteeseen tuskin kuuluu. Olisiko linkkijä, josta löytyy "ihan oikeaa tietoa"?
pocis Posted July 8, 2016 Posted July 8, 2016 Lääkejätteeseen ne ainakin meillä laitetaan. Miksi laitettais särmään ? 3 lapsen äiti
Ellux Posted July 8, 2016 Author Posted July 8, 2016 Jossakin olen nähnyt kirjoitetun ohjeen, että laitetaan särmäjätteeseen. Sitä ihmettelen minäkin.
på vei Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Virallisesti lääkejätteeseen. Kotihoidossa olen nähnyt myös heitettävän sekajätteeseen, mutta se tietysti ei ole suotavaa. Joissain paikoissa tuntuu muodostuneen tapa laittaa särmäjäteastiaan. Kenties ne on nopeiten saatavilla. Särmäjäte on viiltäville ja pistäville, tartuntavaarallisille. Tätähän ei lääkelastaari ole. Ehkä joissain paikoissa ajatellaan, että särmäjäteastiasta niitä ei pääse väärinkäyttämään kukaan, ei edes hoitajat (vrt. näkemäni käytäntö että niitä kerätään kirjekuoreen lääkehuoneeseen).
Lääkärihoitaja Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Tynnyriin vaan. Kotioloissa toki sekajäte. Jos ei ole lääkejätettä niin olen särmään laittanut. Sekin parempi kuin sekajäte... Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!
Guest tiinatuulia Posted December 19, 2017 Posted December 19, 2017 Miten niin "virallisesti lääkejätteeseen"?? Pakkausselosteessa lienee se virallinen ohje, eli hävitettävä turvallisesti, taitettuna liimapinnat vastakkain, ei lasten ulottuville.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.