Jump to content
MAINOS

Personalhuset agito


Takku67

Recommended Posts

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS
  • 7 kuukautta myöhemmin...
Vieras: kielikylpyläinen

Olin lähdössä heidän kauttaan Norjaan viime syksynä, mutta sitten ehdottivatkin Ruotsia ja lähdin tänne :) Ei ole Ruotsin suurimpia firmoja eikä ole tullut niin paljon houkuttelevia keikkoja kuin muista rekryfirmoista (huoletta voi olla useamman listoilla). Alkupalkkani oli huonoin kuulemani vuokrafirman palkka (kun ottaa huomioon työkokemuksen), tosin reilusti Suomen SH palkkaa korkeampi, myös parempi kuin mitä sairaalat Ruotsissa suoraan maksaa työntekijöilleen. Valittamalla hieman parani, mutta vaihtamalla se vasta paranikin.

Hyvää on se, että heillä on konttori Suomessakin, mikä ehkä auttaa vähän alun paperiviidakossa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: kielikylpyläinen

Vaihdoin Nordic Medicareen, joka on tanskalainen, ja nyt mulle kirjoitetaan tanskaksi :( Mutta olen myös Dedicaren listoilla kohta, se on vissiin suurimpia vuokrafirmoja ja tunnen pari niiden työntekijää, jotka ovat tyytyväisiä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Lähdössä Ruotsiin

Kielikylpyläinen: saako udella kuinka paljon perusliksasi on noin about? Lisäksi maksavatko ob- tillägg eli viikonlopuista/illasta/yöstä kuinka paljon ekstraa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kielikylpyläinen

Palkan vuokrafirmat ilmoittavat joskus lomaraha (13%) sisäänlaskettuna ja joskus ei... kannattaa olla tarkkana. Saan nyt 300 SEK/tunti sen lomarahan kanssa. Mutta sekin vaihtelee paikkakunnan mukaan, kaikki sairaalat ei kuulemma voi maksaa kultakaivoksille yhtä paljoa, hyvin saa pohjoisessa, Gotlannissa ja ilm. Tukholmassa, jossa kollegani sai 340SEK (7+ vuoden työkokemus). Ne, jotka eivät tarvitse asuntoa saavat luonnollisesti enemmän. 

OB:t ovat surkeat. Ja jos teet viikonloppuyön esim, saat vain sen paremman OB:n eli viikonlopulta, ei ollenkaan yölisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Heips !  Olen itse tehnyt nyt muutaman keikkafirman kautta Ruotsissa töitä, tuntiliksa liikkunut välillä 300 SEK- 450 SEK / h . Parhainta liksaa maksetaan pohjoisessa sekä Skånessa. Tukholmassa paljon tarjontaa hoitajista, joten siellä huonoin liksa. Vaihtelu palkoissa on suurta, mutta suht helposti pääsee 5000 e / kk liksaan ilman lisätöitä. Verotus Ruotsissa pienempi kuin Suomessa. Ja keikkafirmat maksavat myös asunnon sekä matkat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kielikylpyläinen

Marjukka, mikä firma maksaa noin paljon? Olen kysellyt paikallisilta keikkafirmalaisilta heidän palkkojaan, eikä kukaan ole ansainnut lähellekään 400 SEK/tunti. Toki kukaan ei ole ollut erikoissairaanhoitaja. Parhaita palkkoja saa akuutisti epätoivoisilta osastoilta esim. pariksi viikoksi, lähtö tyyliin heti, ja olisiko jossain tarjottu 360 SEK... Kesätöistä myös on tarjottu samantapaisia summia.

Verotus ei ole pienempi kuin Suomessa, jos asuu Ruotsissa. Kaikki sairaanhoitajat maksavat yli 30%, vakkaritkin. (Itse maksoin 24% Suomessa.) Jos on kirjoilla Suomessa ja työskentelee Ruotsissa, niin voi saada SINK-verokortin, tasainen 20% riippumatta siitä, mitä ansaitsee. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi !  Medcura ja Läkarleasing, mutta palkka riippuu työkohteesta. Siksi tuo vaihteluväli. Bonlivan hoitajien palkka on yli 300 SEK /h, meillä on heitä paljon töissä . Myös Agito lupasi minulle esim. viime syksylle 350 SEK / tunti + matkat ja asunnon. En ole lähtenyt mihinkään pikavaroituksella, vaan pääsääntöisesti olen pitkiä aikoja samoissa paikoissa. Olen erikoissairaanhoitaja ja työkokemusta on yli 20 v. Mun veroprossa on Ruotsissa ollut koko ajan 30  ja Suomessa oli 35.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Moi, onko Norjassa hjelpepleiereille omaa liittoa kuten sairaanhoitajille tuo sykepleierforbund? Mietin, että mistähän löytäisi tämän hetkisiä palkkataulukoita hjelpepleierille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...