Jump to content
MAINOS

Työnantaja maksaa ammattikortin?


Tepa66

Recommended Posts

Uusimmassa Tehy-lehdessä (6-7/2016) oli uutinen, että Tehy edellyttää.että yksityiset(kin) työnantajat maksavat terveydenhuollon ammattihenkilöiden ammattikortin. 

Työnantajani SEURE  taas on kokoajan infonnut, että työntekijä vastaa itse ammattikortin kustannuksista.

Kuinka teillä muila yksityisellä puolella työskentelevillä asian laita on ollut? Kannattaakohan minun "riitauttaa" em. maksua SEUREn kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No yleensähän se menee niin että jos olet työsuhteessa ja työantaja alkaa jotain korttia vaatimaan niin silloin työnantaja sen kustantaa. Mutta jos et ole työsuhteessa (tai olet keikkalaisena) niin minkäs takia silloin työnantajan olisi kortti maksettava?

 

ps. Alkaa muuten olla typeriä kortteja maailma pullollaan. Äsken huomasin että alkusammutuskoulutuksestakin on kortti olemassa ja voimassa 5 vuotta. Joku tekee tällä korttibisneksellä hyvää rahaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt puhuttaneen ns VRK-kortista eli siitä sähköisen tunnistautumisen ja sähköisen allekirjoittamisen mahdollistavasta läpyskästä.

Onhan noita syitä miksi työnantaja sen joillekin maksaa: vaikka esim. sitä tarvitaan työssä ja osaavasta väestä on pulaa. En omastani ole sijisena itse maksanut penniäkään ja sain vielä palkankin siltä ajalta kun kävin kuvauksessa ja täyttämässä paperit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
15.6.2016 klo 01.48, Tepa66 kirjoitti:

Uusimmassa Tehy-lehdessä (6-7/2016) oli uutinen, että Tehy edellyttää.että yksityiset(kin) työnantajat maksavat terveydenhuollon ammattihenkilöiden ammattikortin. 

Työnantajani SEURE  taas on kokoajan infonnut, että työntekijä vastaa itse ammattikortin kustannuksista.

Kuinka teillä muila yksityisellä puolella työskentelevillä asian laita on ollut? Kannattaakohan minun "riitauttaa" em. maksua SEUREn kanssa?

No oletettavasti et sitten tarvitse tuota korttia jos kerta työnajata ei sitä maksa... Jos sanovat että tarvitset, niin silloin maksavatkin.

Jos menit jo sen kortin maksamaan, niin voihan tuosta varmasti keskustella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...