Jump to content
MAINOS

Työvuorojen määrä kun sijaisuus alkaa keskellä listaa


UusiHoituri

Recommended Posts

Hei!

Kesäsijaisuuteni alkoi kaupungin palveluksessa hoitotyössä työnantajan toiveesta ke 1.6. Kesken kolmen viikon listan. Kyseinen lista on alkanut 23.5 ja päättyy 12.6. Työ on kolmivuorotyötä.

Teen lopun listan eli noin puolitoista viikkoa kahdella vapaapäivällä ja täysillä kahden viikon työtunneilla. Seuraava lista on aivan oikein, siinä ei ole muuta kuin kyseiselle listalle kuuluvat tunnit, ei enempää tai vähempää. Osaako joku tulkita, meneekö tuo nyt oikein? Itse olen ollut parikymmentä vuotta päivätöissä ja yksityisen sosiaalialan palveluksessa joten en yhtään osaa itse tulkita työvuorolistojen oikeellisuutta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
28 minuuttia sitten, jupet kirjoitti:

Yltöitä suunniteltu. Ihan laillista sinänsä kunhan maksetaan asianmukainen korvaus kertoimineen ajassa tai rahassa.

Anteeksi naiviuteni, mutta saako tosiaan ylitöitä vaan täräyttää listalle ilman työntekijän lupaa? Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta kunnallisen alan työehtosopimuksesta kylläkään, kun aina olen työskennellyt yksityisellä sosiaalialalla. Ja keikkalaisena ei oo muutenkaan pelkoa ylitöistä, vaan saa olla onnellinen jos työpäivä kestää edes 7 tuntia 6 tunnin sijaan. Säästöä kun se on pienikin säästö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Titania ei "osaa" laskea enää tuntien määrää, jos työsuhde alkaa keskellä viikkoa. Työvuorosuunnittelijan tulee osata tehdä tämä tai kysyä tuelta apua. Tämä uusi titania päivitys tuli viime vuoden puolella, eikä sitä ole saatu korjattua, ainakaan HUS:ssa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei oo ylitöitä. Jos pasu alkaa ke, niin siinä on viis päivää, eli tehtäviä tunteja 38:15... Nyky kvtessin mukaista.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis liitosta oltiin sitä mieltä, että työpäiviä on liikaa mutta työpaikalla väitetään, että tuo uusi jaksotyön muutos ( 1.6.2015) kesken työaikajakson ei koske sijaisia vaan vain lomalta palaavia tai lomalle jääviä.

Itse olen tehnyt päivätyötä 20 vuotta yksityisellä puolella joten en yhtään osaa tulkita tuota listaa. Toki vuorotyö on vuorotyötä mutta ihmettelen, että vuorotyössä teen puolessatoista viikossa töitä "ilmaiseksi" kaksi päivää, jos se on ihan ok, että puolessatoista viikossa teen kahden viikon työtunnit. Päivätyössä tekisin samamassa ajassa, ke-seuraavan viikon su, töitä peruspalkalla 8 päivää ja siihen tulisi viikonloput, eli 4 vapaata. Nyt tuossa ajassa ajassa teen 10 vuoroa työtä kahdella vapaalla. Sekin on toki ok, jos se työehtosopimuksen mukaan niin menee mutta siitä huolimatta koen, että vähän epäreilua vuorotyöläisille kuitenkin. Ja siis mitään ylityötä ei ole tarvetta tehdä, eikä nyt sellaisesta ole ollut puhetta. Ihan perustunneilla mennään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän ylitöitä saa ennakkoon suunnitella työvuorolistaan, kuten ei alituntejakaan,eihän?! Ja toi Titania, en ymmärrä miksi kyseistä ohjelmaa edes käytetään, kun aina sama vastaus: Se ei ymmärrä sitä sun tätä, ei työvuoronvaihotoja jne jne,,

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä saa suunnitella ylitöitä mutta työntekijää on asiasta kuultava. Virassa olevaa ei tarvitse periaatteessa edes kuulla. Monella muulla alalla suunnitellut ylityöt niitä haluavilla on ihan normaali käytäntö silloin kun on tilapäisesti tarvetta ja sijaisia hankala saada.

Alituntien suunnittelukin on ihan laillista mutta palkka pitää kuitenkin maksaa kuukausipalkkalaiselle kokonaan. Ymmärrettävästi tätä ei paljon harrasteta kun siinähän maksettaisi tyhjästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.tehy.fi/fi/apua/tyoaika/ylityo

Lainaa

Ylityö edellyttää aina työntekijän suostumusta. Suostumus annetaan yleensä joka kertaa varten erikseen. Työntekijä voi antaa suostumuksen myös määrätyksi lyhyehköksi ajanjaksoksi kerrallaan, jos tämä on työn järjestelyjen kannalta tarpeen. Työsopimuksessa suostumusta ei voi antaa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tuolla netin ihmeellisessä maailmassa seikkaillut saamassa ymmärrystä asiaan. Nyt löytyi selkeäsanainen kohta jossa sanotaan, että palvelusuhteen alkamista tai päättymistä ei katsota keskeytykseksi. Joten onhan nuo tuntini sitten aivan oikein. Ihmettelen vaan, että liitossakaan ei osattu asiaa oikein tulkita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, UusiHoituri kirjoitti:

Olen tuolla netin ihmeellisessä maailmassa seikkaillut saamassa ymmärrystä asiaan. Nyt löytyi selkeäsanainen kohta jossa sanotaan, että palvelusuhteen alkamista tai päättymistä ei katsota keskeytykseksi. Joten onhan nuo tuntini sitten aivan oikein. Ihmettelen vaan, että liitossakaan ei osattu asiaa oikein tulkita.

Ei kai keskeytys tähän liity? Jos työntekijän työsuhde alkaa päivänä x ei jakson tuntien lasku voi alkaa yhtään aiemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...