Jump to content
MAINOS

kysymys LOVe:sta


Wenla3

Recommended Posts

Love tentissä kysyttiin, mitä sairaanhoitaja saa tehdä epiduraalikatetrin laitossa: saako laittaa, poistaa, vaihtaa. Vastaukset ei kylläkään selkeästi löydy tenttimatskusta vai olenko jotenkin missannut sen. Löysikö joku teistä tähän vastauksen: Mitä siis hoitaja saa sekä ei-saa tehdä epiduraalikatetrihoidossa?

Ol

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ainakin poistaa. Muusta en tiedä, kun itse olen törmännyt vain leikkurissa/synnytyksessä asennettuihin (enkä ole leikkurissa/synnärillä ollut harjoittelussa/työskennellyt). Ajattelisin, että sekä laitto että vaihto kuuluisivat lääkärille, mutta faktatietoa ei kyllä minullakaan ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuohon epiduraalikatetrin asettamiseen tai vaihtoon ei kyllä mitkään ammattikorkeakoulun opintopisteet riitä. Vain lääketieteellisessä tiedekunnassa saat riittävästi koulutusta siihen. Mikään epi -kurssi ei anna kolutusta tehtävään. Myöskään sairaanhoitajaille maksettava palkka ei kata epiduraalikatetrin asettamista tai vaihtoa ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28. toukokuuta 2016 klo 21.49, nor kirjoitti:

Eikös kysyjä kysynyt löytyykö tuohon vastaus tenttimatskusta, eikä sitä itse vastausta itse kysymykseen? 

No niimpä näkyykin kysyneen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...