Jump to content
MAINOS

Kamerat työpaikalla


Anskukorva

Recommended Posts

MAINOS

Kyllä monilla työpaikoilla on valvontakameroita. Ei niillä varmaan suoranaisesti henkilökunnan työntekoa saisi seurata, mutta vaikea sitä mahdollisuutta on kokonaankaan pois sulkea saati näyttää toteen.

Tosin jos pomoilla on moiseen aikaa, niin lienee yksikössä liikaa pomoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nehän ei ole kuvaamassa työntekijöitä vaan on hommattu turvallisuusnäkökannasta;

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/useinkysyttya/kameravalvonta.html

 

ja kohta Saako työpaikalla olla kameravalvontaa?

 

nimerkillä; olen vaihtanut työpaitaa henkilökunnan työvaatevarastossa koska olin niin näppärän nopea mukamas, etten vaivautunut pukkarille. Ja suoraan sen valvontakamerakuvun alla. Ja kohennellut rintsikoita hississä, sen kuvun alla jälleen. Sellaista se välillä on :D

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitava äijä!

Omalla työmaalla on valvonta, kohdistettu uloskäynteihin, varastoihin ja lääkekansliaan... Ei siinä, hyvähän se seurata myöhemmin mistä ovesta dementikko karkasi tai kuka avasi milloinkin varastotilan oven(muutoinkin jää leima sähköisestä avaimesta että kuka siellä käy) ja joo, tavallaan nuo ymmärtää! Minä itse en ole työmaan koneilta löytänyt ohjelmaa millä näkisi esim. Yö-vuorossa että kuka liikkuu ja missä, ettei pääse seläntaakse yllättämään! Näiden "vahtimisessa" on pointtinsa!

 

Mutta kuinkas kävikään kun asiakas kävi hoitajan päälle(isokokeinen pitkä mies ja vastassa nuori ja hento naispuolinen hoitaja) yöllä jolloin valvotaan yksin ja kolmessa kerroksessa aina oma hoitajansa (sai soitettua osaston puhelimella minulle yläkertaan)! Minä tulin väliin ja olin näinollen ainut silminnäkijä tapahtuneelle(hälytin myös kerroksen hoitajalle matkalla alakertaan, toisen kerroksen hoitaja saapui hieman myöhemmin kun tilanne oli laukeamassa)! En ollut näkemässä alkutilannetta ja miten asia eskaloitui asiakkaan väkivaltaiseen käytökseen. Mutta se tärkein pointti! Kun kamerat kuvaavat ovia ja varastoja, niin missä on MEIDÄN hoitajien suoja?! Vakuutusyhtiöt kun joskus ovat hankalia ja saattavat tuomita työtapaturmien vammoja "vanhoiksi" vammoiksi jotka uusineet! Hyvin suunnitellulla kamervalvonnalla pystyisi osoittamaan, että kyllä, asikas väänsi kätesi pois sijoiltaan! Mutta ongelmalksi (ainakin meillä) muodostuu se että suurin osa käytäviä ja kaikki oleskelutilat ovat täysin pimennossa kameroilta, missä yleensä väkivalta tapahtuu! Lisänä tähän jos asiakas käyttäytyy uhkaavasti, mutta kompuroi omiin jalkoihinsa ja nostaakin syytteen hoitajaa vastaan että tämä väkivallalla kaatoi ja pahoinpiteli! Tässäkin sama, hyvin vaikea siinä sitten sana sanaa vastaan puolustautua! Täytyy siis tälläisis tilanteis hakeutu varastolle? Tai lääkekansliaan? 

Asiasta huomautin äänekkäästi ja vaativaan sävyyn että lisaa on saatava! Ja perustelin edellämainituilla asioilla, meidän hoitajien sekä asiakkaiden turvaksi! Eipä kuulu vaikka luvattu ja asiasta 2,5 vuotta! 

 

Itse näen nämä omalta osalta turvana hoitajien sekä asiakkaiden taholle(tapaturmat, väkivalta ja luvattomat alueella oleskelijat)! Karkaamiseen, voi sitten myöhemmin todeta että "joo'o, tuolla se jorma meni!" Turha.. 

 

Työnantanajan kyttäämiseen? Tuskinpa, ellei siihen juuri itse anna aihetta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...