Jump to content
MAINOS

Suomen Posti hoivatyön työnantajana


K.U. Sijainen

Recommended Posts

Kuulinkohan väärin: Posti rupeaa välittämään hoivatyötä? Mielenkiintoista!

Postin jakelun, ruohonleikkuun, ruoan jakelun ohessa mittaillaan verenpaineita, jaetaan lääkkeitä ja seurataan ikäihmisten vointia. Hyvin menee.. Ensinnäkin postinjakelu pissii... Nykyään postia jaetaan miten sattuu, useasti olen saanut tiputella muiden postia oikeisiin postilaatikoihin.

Ammattinimike taitaa olla: joka-alan asiantuntija.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Postinjakaja syrjäyttää siis hoiva-avustajat,perus-ja lähihoitajat? Tsiisus...;) mitähän tästäkin seuraa?

ei ole muuta kuin ääretön ja takana seisoo epävarmuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös se ollut vielä että posti suunnittelee vartiointi sekä hoivapalveluita.

 

Melko yleismies jantusia ne postipatet tulevaisuudessa... :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja

Hoitajat jotka palkataan tulevat saamaan melko huonoa palkkaa... huhhuh

Miettikää ennenku meette sitte!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11 tuntia sitten, Osku kirjoitti:
Lainaa

Kaikkiin tehtäviin ei kuitenkaan tarvita ammatillista erityiskoulutusta vaan riittää, että siellä on oikea ihminen tapaamassa näitä henkilöitä kotona.

Onkos sillä nyt periaatteessa väliä kuka työnantaja on jos työsuhde-, palkkaus-, ym.asiat ovat kunnossa? Sitäpaitsi vanhusten yksi suurimmista ongelmistahan nykypäivänä on yksinäisyys joten sehän on vaan hyvä jos sitäkin puolta saataisi tällä vähennettyä. Parhaimmillaanhan se säästää yhteiskunnan varoja, kun jää mm. (turhat) päivystyskäynnit väliin.

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

34 minuuttia sitten, TeeVee kirjoitti:

Onkos sillä nyt periaatteessa väliä kuka työnantaja on jos työsuhde-, palkkaus-, ym.asiat ovat kunnossa? Sitäpaitsi vanhusten yksi suurimmista ongelmistahan nykypäivänä on yksinäisyys joten sehän on vaan hyvä jos sitäkin puolta saataisi tällä vähennettyä. Parhaimmillaanhan se säästää yhteiskunnan varoja, kun jää mm. (turhat) päivystyskäynnit väliin.

Noh jos olet ollut postilla, tiedät että työntekijällä täysin paskat olot, ne maksaa PAUn tessin mukaan ja koko ajan pitää tehdä enemmän vähemmällä, 10 vuotta tein samaa piiriä postilla, tuona aikana palkka tippui 500 euroa/kk kun tuli uusia "parempia" mittaus järjestelmiä, ja huom, jaettavien talouksien määrät ei laskenu ollenkaa.... Nimim: tämä ei mene enää koskaan postille

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16 tuntia sitten, Lähihoitaja kirjoitti:

Hoitajat jotka palkataan tulevat saamaan melko huonoa palkkaa... huhhuh

Miettikää ennenku meette sitte!

Postinjakajan palkka näyttää olevan oikotien palkkavertailun mukaan 2235 € / kk, siinä missä lähihoitajan keskipalkka on 2256 € / kk. Tässä pitää tietää myös, että valtaosa postinjakajista tekee päivävuoroa ja valtaosa lähihoitajista tekee vuorotyötä. Ei nuo jakajat nyt ihan palkkakuopassa ole, jos koulutuksen pituutta (0 opintopistettä?) miettii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

18 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

Postinjakajan palkka näyttää olevan oikotien palkkavertailun mukaan 2235 € / kk, siinä missä lähihoitajan keskipalkka on 2256 € / kk. Tässä pitää tietää myös, että valtaosa postinjakajista tekee päivävuoroa ja valtaosa lähihoitajista tekee vuorotyötä. Ei nuo jakajat nyt ihan palkkakuopassa ole, jos koulutuksen pituutta (0 opintopistettä?) miettii.

Eivät tosiaan ole. Olen itse jakanut postia vuodet -90-97 ja jo silloin tienasin enemmän, mitä tienasin esim. lähärinä ekat vuodet. Kun aivan vuosituloja katsotaan, kokonaisuutta.

Muuten en ota aiheeseen kantaa, en ole lukenut juttua.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Silmä kovana

Maksaakohan posti tuon kuukausipalkan päälle vielä kokemuslisät jotka kertyneet 30 vuoden hoitotyöhistoriasta. Tästä tulee mielenkiintoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Itse pari vuotta aikanaan Itellalla kantaneena voin sanoa suoraan, että kannattaa kiertää koko organisaatio kaukaa. Jos jokin asia voidaan tehdä tehottomasti ja järjenvastaisesti, niin Postissa tämä toimintatapa on kanonisoitu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ihan mukava jos Posti tarjoaa vanhuksille seuraa ja vähän tukea siellä kotona, mutta itse en ainakaan alan ammattilaisena lähtisi Postille töihin. Kuin helppo sieltä on sitten päästä "oikeisiin" töihin enää? :D CV:n häpeäpilkku olisi kohta jossa olet hoitotyössä työnantajalla Posti! :D 

(Ja en tarkoita mollata tällä kommentillani Postin nykyistä henkilökuntaa missään nimessä!!! Kaikki kunnioitus heille, mutta alkaa toi Posti omalla toiminnallaan (firmana) olla naurettava). 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9.6.2016 klo 07.45, Petra84 kirjoitti:

Joo ihan mukava jos Posti tarjoaa vanhuksille seuraa ja vähän tukea siellä kotona, mutta itse en ainakaan alan ammattilaisena lähtisi Postille töihin. Kuin helppo sieltä on sitten päästä "oikeisiin" töihin enää? :D CV:n häpeäpilkku olisi kohta jossa olet hoitotyössä työnantajalla Posti! :D 

(Ja en tarkoita mollata tällä kommentillani Postin nykyistä henkilökuntaa missään nimessä!!! Kaikki kunnioitus heille, mutta alkaa toi Posti omalla toiminnallaan (firmana) olla naurettava). 

En mä oikein ymmärrä miten sitä pitäisi hävetä, mikä firma tilinauhan yläkulmassa lukee. Posti osoittaa mielestäni esimerkillistä yrittäjyyttä ja uudistumiskykyä, vanha liiketoiminta on katoamassa alta digitaalisen tiedonsiirron vuoksi ja tarvitaan uusia toimialoja. Ja vaikka aiemmalla toimialalla olisi nousujohde ja bisnes kukoistaisi, ei se silti välttämättä olisi väärin laajentaa toimialapohjaa. 

Perinteisesti valtionyhtiö olisi vaan jakanut niitä olemattomia kirjeitä vuosisatoja eteenpäin samoilla resursseilla ja elänyt omassa kuplassaan missä ihmiset lähettelevät paperilappuja pitkin maailmaa toisilleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: 15,60h tunti
6 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

En mä oikein ymmärrä miten sitä pitäisi hävetä, mikä firma tilinauhan yläkulmassa lukee. Posti osoittaa mielestäni esimerkillistä yrittäjyyttä ja uudistumiskykyä, vanha liiketoiminta on katoamassa alta digitaalisen tiedonsiirron vuoksi ja tarvitaan uusia toimialoja. Ja vaikka aiemmalla toimialalla olisi nousujohde ja bisnes kukoistaisi, ei se silti välttämättä olisi väärin laajentaa toimialapohjaa. 

Perinteisesti valtionyhtiö olisi vaan jakanut niitä olemattomia kirjeitä vuosisatoja eteenpäin samoilla resursseilla ja elänyt omassa kuplassaan missä ihmiset lähettelevät paperilappuja pitkin maailmaa toisilleen.

Voisko joku kertoa että palkkaako posti esim lähi-ja sairaanhoitajia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Vieras: 15,60h tunti kirjoitti:

Voisko joku kertoa että palkkaako posti esim lähi-ja sairaanhoitajia?

Edellä on ainakin näin mainittu.

5.5.2016 klo 22.33, Osku kirjoitti:

Screenshot 2016-06-13 19.13.13.jpg

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9.6.2016 klo 07.45, Petra84 kirjoitti:

Joo ihan mukava jos Posti tarjoaa vanhuksille seuraa ja vähän tukea siellä kotona, mutta itse en ainakaan alan ammattilaisena lähtisi Postille töihin. Kuin helppo sieltä on sitten päästä "oikeisiin" töihin enää? :D CV:n häpeäpilkku olisi kohta jossa olet hoitotyössä työnantajalla Posti! :D

Jos ahistaa niin jätä kirjoittamatta CV:hen. Eihän sinne mikään pakko ole kaikkia työsuhteita kirjailla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on CV:ssä todella "noloja" työnantajia. Olen kuitenkin työhaastattelussa kertonut olevani mielummin töissä kuin kotona, eikä aina ole ollut valinnan mahdollisuuksia. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen huomannut, että työnantajat arvostaa enemmän niitä omituisiakin työpätkiä kuin työttömyysjaksoja.

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17.6.2016 klo 17.53, Vieras: Ranskalaiset kirjoitti:

Sohvaperunoita ei kaipaa kukaan!  (työttömien halventamista...)

Asiaton heitto, mielestäni. Työttömät eivät todella tällaista kaipaa vaan tsemppausta ja tukea. Esimerkkinä ystäväni, ikä 57v, joka työuransa aikana joutui kolmannen kerra työttömäksi. Alalta, jolta on vähennetty tuhansittain ihmisiä. Yhtään työtarjousta ei ole tullut, jotkut sentään kiittävät mielenkiinnosta. Tässä iässä koulutusta ei enää saa eikä kannata, "putkeen" ei pääse, joten ankealta näyttää. Vielä kun eläkeikää hilattiin ylos, niin hyvin menee...

Itse "ranskalaisen" kommentille:  Tällaisille kommenteille on omat palstansa. Toivottavasti palstasta ei tule "villi länsi", johon voi heitellä mitä vaan. Sinänsä on ollut mielenkiintoisia ja virkistäviä kommentteja rekisteröitymättömiltä.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tuollaisesta kannata pahoittaa mieltään. Hyvää kesää meille kaikille. Toivottavasti töitä löytyy tarvitsijoille ja vastaavasti rentouttavaa lomaa niille joille se tulee tarpeeseen ja muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kai kukaan normaalisti pahoitakkaan mieltään; kertoo lähinnä kirjoittajasta ja hänen asenteestaan. MUTTA! Tällaisia heittoja viljelemällä voidaan vaikuttaa myös yleisiin asenteisiin (vrt. maahanmuuttopoliittinen keskustelu). Paneppas sohvaperunan tilalle sana "pakolainen". Mitä tapahtuu?

Ystäväni on herkkä, tilanteestaan johtuen. Yksi tällainen heitto voi katkaista kamelin selän. Itse yritän olla oikea ystävä ystävälleni ja tukea, jotta jaksaa yrittää. Samoin hyvää kesää itsekullekin, kyllä se oikea kesä vielä palaa (pakko, kun ostin ihanan hellemekon :P).

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...