Jump to content
MAINOS

Työnteko väärällä nimikkeellä.


Vieras: oh-munA

Recommended Posts

Koulujen suurin (toivottavasti ei ainoa) intressi siirtää koulutuksen painopistettä luentotyypisetä opiskelusta etäopiskeluksi on rahan säästö. Siis olemassa olevalla opettajamäärällä yritetään saada mahdollisimman paljon valmistuvia hoitajia, sillä näistä valmistuvistahan se raha koululle tulee.

Joo, hyvä esimerkki löytyy pääkaupunkiseudulta (amk). Lähiopetusta saa antaa yhtä opintoviikkoa kohti enää maksimissaan 18 tuntia eli vajaa puolet!

Ja kenttäjaksot lyhenevät viikolla, yksi viikko on koululla kuulemma laboraatioita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Otsikkoa ei voi pitää onnistuneena.

Ihmettelen sitä  kun sairaanhoitajana(psyk.) tekee keikkaa msh/mth- puutoksissa että miksi syön mielureitten keikkoja ja miksi myyn työpanokseni halvalla.

Ero tuntipalkassa 1 euro.

Ei huimaa- mutta kertaantuu toistuessa.

Lisätöitä tehdään niin paljon kuin jaksetaan-viittii.

Joskus saa kuulla että nappasin la-su yö-keikan yksinhuoltaja msh. nokan edestä.

Tätä pahoittelen itsekin -mutta RAHA (4 kirjainta).

Puutokset psykiatrisella sektorilla melkoiset jo ilman sairaslomapaikkauksia.

Kun ammattinimikettä alimittaa- kasvaako vähäksyntä jo omaa koulutustakin kohtaan?

Psykiatrinen hoitotyö voi olla erikoisasemassa tiimityö-systeemi tms.

Mutta tätähän samaa somatiikassakin; sairaanhoitajat tekee perushoitajan keikkaa.

Pitäisikö ammattinimikkeet suojata, niin että kelpoisuus säilyy perushoitajan keikkaan sopii vain perushoitaja jne.?

Toisaalta nykyään palkataan toisinpäinkin ,kun ei ole mistä repiä tekijöitä.

Joo-o ,kesälomastressittömyydestä toipuva palkkaorientoitunut spekulantti kuntatyötekijä sorvin ääressä taas,talvilomat mietintään.

Niissä kuntapuolen hommissa, missä olen tehnyt keikkoja, palkka maksetaan koulutuksen mukaan. Eli jos ole sh ja teet msh:n töitä saat sh:n palkan. Valtion sektorilla palkka oli/on sitten sijaisuuspohjan mukaan. Mistäs niitä msh:a vielä löytää siis vapailla markkinoilla? Ei täältä löydy kuin ammattitaidottomia lähihoitajia. Siis ennemmin minä ainakin ottaisin töihin sh:n!!

AUTS!!!

pahasti kyllä nyt iskkit vyön alle...SAHU-lähihoitajana työskentelen sisätautien parissa ja kyllä olen itsekin törmännyt tumpeloihin mutta kyllä meitä on todella päteviä ja ammattitaitoisiakin..itse lukeudun kyllä tähän pätevään ryhmään 8) mutta monet lh:t kun ei oivalla että jos olet suuntautunut opinnoissa esim lapsiin ja nuoriin niin turha silloin on mennä mihinkään vanhustyöhön tai psyykkiselle sektorille hommiin...saatikka sairaalaankaan, monella omaa tyhmyyttään ja monella työnantajalle tietämättömyyttä vielä myöskin aika paljon !!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MUTTA minulla onkin alan kokemusta. Pääsen todella helpolla noista tutoriaaleista ym. jutuista "läpi". Kotona ei tarvitse tehdä juuri mitään, kuhan jaksaa katsoa, että mistä kirjasta se tieto nyt taas löytyikään.

Miten on yo pohjaisten laita? En osaa muuta sanoa, kuin pot. vahingot tulee nousemaan v.2007  :) Eikä kovin moni ole ollut iloinen siitä, että tulevat kouluun opiskelemaan ja odottavat opetusta, kun sitä ei sitten olekkaan tarjolla (edes sitä vähää, mitä ennen).  Niin on jo hetkessä karsiutunut meiltä muutama opiskelija...

Niin no mullakin on alan pohjakoulutus ja alan kokemusta jonkin verran, että siinä mielessä pääsen helpommalla. Ja niin kuin aiemmin jo kirjoitin osa YO-pohjaisista on nyt jo lievästi sormi suussa. Kun kokonaan uutta alaa opiskellaan tyylillä tässä aihe hae itse.  Mutta kai sentään jotain tasovaatimuksia ja muita vielä löytyy.. Hope so! Täytyy toivoa ettei nyt sentää tilastopiikkiä tehdä vuodelle 2007  8) .

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...