Jump to content
MAINOS

Hätäkeskus ei vastannut puheluun


-teme-

Recommended Posts

http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk

Mielenkiinnolla odotellaan missä meni häkellä vikaan  huh.gif

PS. jos joku osaa heittää sillai et menee suoraan siihen juttuun niin en pistä pahakseen...

pps: osasin ite http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk?Newsp=karj&Depa=etusivu&Date=050225&Model=juttusivu.html&Story=1895381.txt&StDate=050225&StTime=00%3A00%3A00&SPage=True

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tuskin meni missään pieleen.

Pohj.-Karjalan häken vahvuus on varmaan luokkaa 1+3 tai ehkä 1+2 ja jos autopalo on aamupäivällä Joensuun kokoisen kaupungin keskustassa, niin puheluita moisesta saattaa tulla kymmeniä. Pari päivystäjää kiinni omissa puheluissaan ja loput yrittää purkaa ruuhkaa. Näitähän sattuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuskin meni missään pieleen.

Pohj.-Karjalan häken vahvuus on varmaan luokkaa 1+3 tai ehkä 1+2 ja jos autopalo on aamupäivällä Joensuun kokoisen kaupungin keskustassa, niin puheluita moisesta saattaa tulla kymmeniä. Pari päivystäjää kiinni omissa puheluissaan ja loput yrittää purkaa ruuhkaa. Näitähän sattuu.

Maanantaina käytiin häkellä kurkkimassa... Tais olla neljä vastailemasssa puheluihin  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Autopalon ikkunastaan nähnyt lääninhallituksen työntekijä soitti välittömästi 112-hätänumeroon saadakseen apua paikalle. Puhelimeen ei kuitenkaan vastattu minuuttien odottelun jälkeen.

Onkohan tota aikaa joku jostain tarkistanut. ::) Odottavan aika, on joskus pitkä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo tosiaan odottelevan aika on pitkä esimerkkinä voi mainita keikan tosta muutaman viikon sisältä...

saimme hälytyksen A:na  pääsimme kohteeseen alle kolmessa minuutiss, poka oli hereillä

Paikalla oleva henkilö kertoi että plas oli alkanut kaatunut ja alkanut kouristamaan.

Apua oli soitettu heti, kouristus lakannut juuri ennen kun me menimme kohteeseen.

Soittaja väitti että kouristus kesti ainakin10-15 min....

et sillai....

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helppohan se on toimittajan vailla faktoja, kuulopuheiden perusteella kirjoittaa useiden minuuttien viiveestä. Odotellaan nyt vain, kun ko. häke selvittää asian ja antaa lausunnon.

Kyllä sitä itsekin välillä joutuu Hgin häkeen odottamaan vuoroaan, en nyt kelloa ole katsonu, mutta pitkältä aika tuntuu. Tarkoitan nyt siis esim. siirtokyytien tilaamisessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta tapauksesta oli myöhemmin selvitystä lehden paperiversiossa. Muistinvaraisesti juttu meni näin(lehdellä sytytetty jo takka). Puheluja tapauksesta oli tullut useita ja palokunta oli jo lähdössä kun soittaja juoksi paloasemalle. Ajoistakin siinä oli muistaakseni jotain selvityksiä. Olisikohan soittaja tehnyt sen tavallisen, eli muutama kymmenen sekunnin puhelu ja hätä käteen. Erityistä huomiota sille etttä soittaja oli lääninhallituksessa töissä ;)

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä itsekin välillä joutuu Hgin häkeen odottamaan vuoroaan, en nyt kelloa ole katsonu, mutta pitkältä aika tuntuu. Tarkoitan nyt siis esim. siirtokyytien tilaamisessa.

Ne näkee kuka soittaa ;) 

Se teidän suoralinja menee vaihteeseen, jonka kautta se pirisee jokaisessa päivystyspöydässä, hoitavat ensiksi 112-linjaa tulevat puhelut pois alta. Siksi viive. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne näkee kuka soittaa ;)   

Se teidän suoralinja menee vaihteeseen, jonka kautta se pirisee jokaisessa päivystyspöydässä, hoitavat ensiksi 112-linjaa tulevat puhelut pois alta. Siksi viive.   

Janne-pikkuinen, tiedän tämän. Välillä tulee kuitenkin soitettua ihan 112-numeroon meiltäkin, vaikka "hotline" on olemassa. Kaikissa huoneissa kun ei ole tuota punaista puhelinta...  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Janne-pikkuinen

Siitä onkin aikaa kun joku on sanonut tuolla nimellä!

Välillä tulee kuitenkin soitettua ihan 112-numeroon meiltäkin, vaikka "hotline" on olemassa

Hitto, tuota mä en ole vielä kokeillut. Pitänee kokeilla seuraavalla kerralla kun eivät "halua" puhua suoranumeron kautta. Toisaalta, kyllähän sen tietää miten käy kun heittää paskaa ylöspäin... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta, kyllähän sen tietää miten käy kun heittää paskaa ylöspäin... 

Joo, piippa soi taukoamatta... "kaupunki X91, 10 kappaletta D7-4, Korutie 1..." Ja just kun luulet, et kaikki kuskattu, piippa soi ja osoitteena Laukkarinne 8...  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, piippa soi taukoamatta... "kaupunki X91, 10 kappaletta D7-4, Korutie 1..." Ja just kun luulet, et kaikki kuskattu, piippa soi ja osoitteena Laukkarinne 8...  ::)

Tässä on jo kuittailun makua ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se teidän suoralinja menee vaihteeseen, jonka kautta se pirisee jokaisessa päivystyspöydässä, hoitavat ensiksi 112-linjaa tulevat puhelut pois alta. Siksi viive. 

Soitin sillä puhelimella just silloin kun Myyrmannissa oli räjähtänyt (itse en tietenkään sitä vielä tiennyt), jolloin siellä oli varmaan kohtuullisen kiirus. Silti ne vastas melkein heti ja esitin asiani. Oikeesti hätääntyneeen kuuloinen naisääni vaahtoaa puhelimeen että ' nyt saatte kyllä odottaa, Myyrmannissa on tippunut katto' . Minä tietenkin kysymään että paljonko potilaita, pitäskö valmistautua jotenkin, niin vastaus oli vaan 'virallinen ilmoitus tulee myöhemmin *click*' Ilmoitusta ei tosin  koskaan tullut.

Eli kyllä ne siihen vastaa myös hätäpuhelujen välissä. Tiedän AHK:n asenteen sairaaloihin yleensäkkin, mutta kyse on kuitenkin viranomaisyhteistyöstä jne.  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, piippa soi taukoamatta... "kaupunki X91, 10 kappaletta D7-4, Korutie 1..." Ja just kun luulet, et kaikki kuskattu, piippa soi ja osoitteena Laukkarinne 8... 

1.

Keikat eivät lopu ajamalla, ne loppuu jos luoja suo. Yllättävän usein, pitänee vielä harkita kirkosta eroamista.

 

2.

piippa soi ja osoitteena M-6, istuva potilas vastapäätä.  angry.png =  X-4

3.

Laukkarinne 8 olisi D9-4, nostoapua, ja se tulee vasta n.0415.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Tuskin meni missään pieleen.

Pohj.-Karjalan häken vahvuus on varmaan luokkaa 1+3 tai ehkä 1+2 ja jos autopalo on aamupäivällä Joensuun kokoisen kaupungin keskustassa, niin puheluita moisesta saattaa tulla kymmeniä. Pari päivystäjää kiinni omissa puheluissaan ja loput yrittää purkaa ruuhkaa. Näitähän sattuu.

Maanantaina käytiin häkellä kurkkimassa... Tais olla neljä vastailemasssa puheluihin  ;)

En tiedä miten Pohj.-Karjalassa on salilogistiikka järjestetty, mutta jos salissa oli neljä henkilöä, niin kaikki eivät vastaile puhelimeen. Jos käytössä ei ole info-pöytä mallia, niin sitten kaikki vastailevat mihin sattuu ja milloin ehtivät-->kaaos!

Henkilömääristä salissa: Meillä yli tuplasti enemmän asukkaita alueella kuin P-K:ssa, ja ajoittain vain 1+3:lla räpiköidään, kun ylitöihinkään porukka ei enää jaksa tulla. Sairaslomia ja muita lomia paljon, eli vuorot todella vajaina. Ylityöviestejä tulee päivittäin 3-5 kpl. Jonossa puheluita päivällä jatkuvasti.

Molempia malleja kokeilleena, ja info-pöytäsysteemiä kannattavana...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut P-K:n suunnalla hommissa ja häken toiminnasta kertoo aika paljon paikallisten sanonta: "muualla suomessa on hätäkeskus, p-k:ssa on puhelinkeskus" :D

Aivan uskomatonta touhua, esim. statuksia ei VIITSITÄ käyttää, kai siksi että niitä ei ole käytetty ennenkään! Aikaa kyllä löytyy huudella "yksikkö X91 kohteessa" viiden minuutin ajan jos muuten ei saa vastausta. Statusviestillähän tuo tieto menisi perille tasan kahta nappia painamalla angry.png

Ja ylipäätään muutekin radioliikenne on ihan mitä sattuu, "lupaa" puhua ei koskaan kysytä vaan huudellaan suoraan :)

Sit ihmetellään miks häke ei kerkee vastata, ei tietenkään kerkee koska kaikki aika menee maakunnan statuksilla hoituvan liikenteen kuunteluun ja kuittailuun!!??

Loppupeleissähän syy on "puhelinkeskuksen" hampaattomuudessa, jos siellä otettaisi yhteinen linja että statuksilla toimitaan ja turhia ei kuittailla, homma kyllä muuttuisi, mutta ei...

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään ituin pitkästä aika 11:n kessuna ja kuulin radiosta miten toisella puolella häke aluetta palokunnan yksikkö sattui kolari paikalle. Ilmoittivat että auto katollaan, kuski sisällä, laita lanssi kohteeseen.

Kuski ehti autosta ulos, täyttämään puoli tankkia ja tulemaan sisään ennen kuin lanssi sai hälytyksen keikalle.

TÄÄ EI VOI MENNÄ NÄIN!!! Miten voi muutaman napin painamiseen ja hälytysilmoituksen sanomiseen mennä aikaa minuutteja. Ei Pertti Perustasolta ymmärrä tätä ei.

Hälytysajat on pidentyneet uusien hätäkeskusten tultua. Näin minä sen olen kokenut.

Ja statuksista. Hesan alueella on ollut kai kymeniä vuosia stauslaatikko VHF verkossa. Siinä on lähtenyt kaikki staukset mm. kuljetuskoodi ja osoite. Ja nyt kallispalkkaiset insinöörit ei saa VIRVE järjestelmään vastaava tehtyä. Missä mättää, prkkelle.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten voi muutaman napin painamiseen ja hälytysilmoituksen sanomiseen mennä aikaa minuutteja. Ei Pertti Perustasolta ymmärrä tätä ei.

Hälytysajat on pidentyneet uusien hätäkeskusten tultua. Näin minä sen olen kokenut.

Samat on huomiot. Hälytysaika nykyään noin 2-3 minuuttia joka tuntuu hieman pitkältä ajalta. Eihän meillä kiire ole mutta potilaat voivat olla eri mieltä...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitkiä hälytysviiveitä on ihmetelty myös Pohjois-Savossa. Ennen tuli selektiiviä jo samantien radiosta, jos vaikka evyn pyysi lisäavuksi tms. Nyt saattaa hyvinkin mennä 2-4min. On katottu joskus aikaakin silleen ohimennen.

Monet muutkin on samasta asiasta täällä maininneet. Sääli, jos se on sitä myös silloin, kun Puijo hälyttää sitä ensimmäistä yksikköä. Ainakin ns. kiirekeikoissa. C/D keikkojen hälytys nyt joutaakin odottamaan hetkisen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja statuksista. Hesan alueella on ollut kai kymeniä vuosia stauslaatikko VHF verkossa. Siinä on lähtenyt kaikki staukset mm. kuljetuskoodi ja osoite. Ja nyt kallispalkkaiset insinöörit ei saa VIRVE järjestelmään vastaava tehtyä. Missä mättää, prkkelle.

Sitten olisivat voineet kehittää systeemin, että äänenvoimakkuus olisi vakio riippumatta siitä, kuinka lujaa radioon puhuu. Välillä saa jatkuvasti veivata volume nuppia, kun toinen puhuu melkoisen lujaa/läheltä, ja toinen piipittää, valitettavan usein piipitys kuuluu häken päästä.

No jotta vertailukohdat poistuvat, siirrettäneen myös Helpel ensihoitojärjestelmineen valtiolle. Häkehän meni jo. Maan paras, tutkituin ja toimivin eh-systeemi. R.I.P.?

Kumpa Pöllö säästäisi meidät samalta kakalta, minkä takia paloforumia ei jaksa enää lukea?  :kypsä:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään ituin pitkästä aika 11:n kessuna ja kuulin radiosta miten toisella puolella häke aluetta palokunnan yksikkö sattui kolari paikalle. Ilmoittivat että auto katollaan, kuski sisällä, laita lanssi kohteeseen.

Kuski ehti autosta ulos, täyttämään puoli tankkia ja tulemaan sisään ennen kuin lanssi sai hälytyksen keikalle.

TÄÄ EI VOI MENNÄ NÄIN!!! Miten voi muutaman napin painamiseen ja hälytysilmoituksen sanomiseen mennä aikaa minuutteja. Ei Pertti Perustasolta ymmärrä tätä ei.

Hälytysajat on pidentyneet uusien hätäkeskusten tultua. Näin minä sen olen kokenut.

Ja statuksista. Hesan alueella on ollut kai kymeniä vuosia stauslaatikko VHF verkossa. Siinä on lähtenyt kaikki staukset mm. kuljetuskoodi ja osoite. Ja nyt kallispalkkaiset insinöörit ei saa VIRVE järjestelmään vastaava tehtyä. Missä mättää, prkkelle.

Parahin Söppe.

Häkessä tietokoneavusteisen??? hälytysjärjestelmän kanssa ei paineta vain muutamaa nappia. Hiirellä klikataan ja klikataan toistumiseen... ja paljon! Hälytysilmoitus sanotaan Virveen vasta viimeisimmänkin hälytysyhteyden perillemenon jälkeen.

Korostuu esim. komppanialähdön palokeikoissa: yksiköitä lähtee niin tautinen kasa, että asemakuulutukset ovat ensimmäisiltä hälytetyiltä jo sulkeutuneet, kun viimeisimpiä vasta tieto aiheesta tavoittaa. Pelkästään jossain pikkukunnassa tapahtuvaan joukkuelähtöön saattaa sisältyä useita asemakuulutus-statuksia, toistasataa GSM-tekstiviestiä, Virven status-alarmeja kymmenittäin, sekä SDS-viestejä Virveihin useita kymmeniä. Tuohon menee aikaa...

Aikoinaan VHF-piipparit aukesivat selektiivin jälkeen ja asemakuulutus samoin. Noh, tunnetusti Sonera lopetti hakulaitejärjestelmät, jolloin GSM tuli haavoittuvana järjestelmänä tilalle, ja on hidas!  Ei todellakaan lähde millään tekstiviestien palveluntuottajalla samanaikaisesti useita kymmeniä tekstareita samasta pyynnöstä eri numeroihin. Edes siviilipuolella,vaan useita sekunteja on viiveitä jo niissä. (Asia on selvitetty ex-valtiolliselta puhelinoperaattorilta ja sen suurimmalta maanlaajuiselta kilpailijalta)

Toki epäkohtia on paljon, ja niitä on hyvä tuoda esille. DARC-hakulaiteprojektihan oli täysi farssi. Piti tulla korvaamaan poistuneet kaukohakulaitteet palokunnille yms., mutta ovat kalliita ylläpitää kuukausimaksuineen, niiden tavoitettavuus ei kestä "päivänvaloa", ja muita huonoja puolia on liikaa...

Mainitsemaasi onnettomuustilanteeseen liittyen paikantaminen olikin jo aivan eri juttu, ja sopivan sakun siihen kohteeseen etsiminen ovat aikaa vieviä tapahtumia. Toivottavasti terveysviranomaisen ohjeet olivat kunnossa vasteiden osalta vähintään 4-5 varayksikön muodossa, mikäli varsinainen tehtäväkoodiin sidottu yksikkö oli esim. varattu???

T: Muualla kuin Länsi-Uudellamaalla työskentelevänä...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kumpa Pöllö säästäisi meidät samalta kakalta, minkä takia paloforumia ei jaksa enää lukea?  :kypsä:

Säästän toki. Olen poistunut ko. forumilta.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parahin Banaanin popsija ja ex. kollega.

Tämä ei tapahtunut LUPEn eikä edes koko Etelä Suomen läänin alueella, takennetaan sen verran. Hälytetyt yksiköt olivat kyseisen kunnan 11 ja 191 eli ei ollut edes komppania lähdön paikka.

Miksi on käytössä noin hidas järjestelmä? Eikö valtiollisen puhelinvaihteen pitänyt olla parannus kunnalisiin sentraaleihin? Miksi kansalaisen turvallisuutta vaarrannetaan pidentyneillä vasteajoilla ( ennen eikö ollut 60 s puhelun alkamisesta aikaa selvittää asia ja laittaa koneisto pyörimään kun nyt on kai 90s.) ?

Paikantamisesta : Eikös HÄKEssäole tieto järjestelmät? Jos sinne sanoo että sen kunnan sen tien varressa oleva huoltoasema, niin eikä se riitä? En usko että syy oli siinäkään.

Ja kaikkein vähiten uskon että syy on henkilökunnassa.

Olisiko syy taas siinä, että on lähdetty liian hienoihin järjestelmiin. Nykyään kun pitää hallinnoida (liian?) monia yksiköitä että saadaan kustannukset pieniksi kun on vain muutama HÄKE. Ja sitten istutetaan liian vähän päivystäjiä tekemään tätä työtä liukuhihna periaatteella.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parahin Banaanin popsija ja ex. kollega.

Tämä ei tapahtunut LUPEn eikä edes koko Etelä Suomen läänin alueella, takennetaan sen verran. Hälytetyt yksiköt olivat kyseisen kunnan 11 ja 191 eli ei ollut edes komppania lähdön paikka.

Miksi on käytössä noin hidas järjestelmä? Eikö valtiollisen puhelinvaihteen pitänyt olla parannus kunnalisiin sentraaleihin? Miksi kansalaisen turvallisuutta vaarrannetaan pidentyneillä vasteajoilla ( ennen eikö ollut 60 s puhelun alkamisesta aikaa selvittää asia ja laittaa koneisto pyörimään kun nyt on kai 90s.) ?

Paikantamisesta : Eikös HÄKEssäole tieto järjestelmät? Jos sinne sanoo että sen kunnan sen tien varressa oleva huoltoasema, niin eikä se riitä? En usko että syy oli siinäkään.

Ja kaikkein vähiten uskon että syy on henkilökunnassa.

Olisiko syy taas siinä, että on lähdetty liian hienoihin järjestelmiin. Nykyään kun pitää hallinnoida (liian?) monia yksiköitä että saadaan kustannukset pieniksi kun on vain muutama HÄKE. Ja sitten istutetaan liian vähän päivystäjiä tekemään tätä työtä liukuhihna periaatteella.

Jeps. En arvaile asioiden syystä sen tarkemmin, mutta:

Itse käytän ELS:iä työssäni, ja jos saan Paikkakunnan,osoitteen ja jonkinlaisen tiedon tapahtumasta, niin väitän että 15:sta sekunnissa lähtee hälyt. Edellyttää, että ilmoittaja kertoo em. tekijät. Näin tapahtuu pääsääntöisesti erittäin harvoin. Sen sijaan pelkkää paikkakuntaakin voi joutua hakemaan jo tuon minuutin, muista asioista puhumattakaan. Yleensä toki hankin tiedon soittamisen syystä melkein alkuun, ja summittaisen suunnan mistä puhelu tulee. (ilman osoitetta=ei keikkaa) Nykyään kännykkäaikakautena touhua hidastuttaa juuri tuo tapahtuman sijainnin selvittäminen. Lankaliittymistä tulee edelleen liittymätiedot heti näkyville, mikäli numerohakunappia painaa. Varsinaista puhelujen paikantamistahan emme voi tehdä tuosta vaan, eikä esim. rikoksen selvittelytarkoituksessakaan. Muut syyt ja ehdot paikantamiseen.

Tuo 60 sekunnin aika on pelkkää propagandaa, joka ei ole entisessäkään elämässä toteutunut. Suomesta löytyy muutama kunnallinen häke, jossa keskimäärin 60:ssa sekunnissa on 90% palopuolen keikoista hälytetty--> ovat juuri niitä samoja, joiden tilastoja on todistetusti muokattu jälkikäteen, tai laitettu suoraan puhelunkäsittelyajaksi 60 sek tai 90sek... hieman läpinäkyvää, vai mitä? Mitään kunnon riskinarviota siihen 60 sek. ei ehdi tekemään, ellei heti alkuun tule riittävästi tietoa. Menee siis aivan taksikeskuksen touhuksi, mitä hätäkeskuksen EI todellakaan pitäisi olla. Nykyään kun sitä tietoa joutuu "lypsämään" lähes poikkeuksetta.

Hätäkeskuksien tietojärjestelmien kohdetieto-kentästä löytyvät tiedot ovat tasan juuri niitä, mitä sinne on syötetty. Esim. baarien ja ravintoloiden nimet ja sijainnit vaihtuvat hätäkeskusalueella vuosittain niin hirveästi, että perässä ei meinaa pysyä. Meilläkin öisin pikkuhiljaa lisäillään kohdetietoja, mitä esiin tulee mitkä puuttuvat, ja olisi hyvä olla. Esim. vesistöt ja niiden kaikki pikkuvivahteet on aivan loppumaton suo... Yksittäiselle kohdetiedolle pitää luoda useita synonyymejä, jotka ovat paikallisten suussa yleisesti käytettyjä.

Henkilökunnasta: jokainen kun vielä lienee yksilö, niin SUURIA eroja on asioiden hahmottamisessa tai ymmärtämisessä. Liikaa kun valinnanvaraa alallamme ei ole ollut valita työntekijöitä, vaan aikoinaan valtion häkeen on otettu ne jotka on saatu... Sama tilanne edelleen. Katso esim. www.112.fi , jossa tälläkin hetkellä parikymmentä virkaa auki... Väitän, että joku henkilö löytää jonkun paikan ilman paikallistuntemusta paremmin pelkän tietojärjestelmän ja (surkean) kartan käyttötaidon avulla, kuin henkilö, joka omaa paikallistuntemusta alueelta... ja sama toisinpäin. ELI: mikään asia ei ole itsestäänselvyys...

Täysin samaa mieltä olen kanssasi liian pienestä vuorovahvuudesta... Näillä on pärjättävä, ja pitkällä aikavälillä näistä vähäisistäkin kuulemma karsitaan... (Valtion tehostamisohjeistus)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Avun tarvitsijan päihtymys saattaa hidastaa hätäapua

Hätäkeskusten suhtautuminen sairaskohtauksista tehtäviin ilmoituksiin näyttäisi olevan leväperäistä. Apulaisoikeuskansleri Jaakko Jonkka on havainnut, että julkisella paikalla sairaskohtauksen saaneen apu voi viivästyä, jos hätäkeskus epäilee ihmisen olevan vain sammunut.

Ylipäätäänkin sairaskohtaustilanteissa avun saaminen saattaa olla kiinni siitä, miten vakuuttavasti tapahtumasta ilmoittava kykenee perustelemaan hätäkeskukselle kiireellisen sairaankuljetuksen tarpeen.

Jonkka paneutui oma-aloitteisesti Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen yhteydessä toimineen hätäkeskuksen sekä poliisin menettelyyn kahden hälytystehtävän hoidossa. Kaupungin pelastuslaitokselle kuuluneita hätäkeskustehtäviä hoitaa nykyään valtion Hätäkeskuslaitokseen kuuluva Helsingin hätäkeskus.

(STT)

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...