Jump to content
MAINOS

Lähihoitajana ruotsiin/norjaan?


mhoitaja

Recommended Posts

Keväällä valmistun lähihoitajaksi mielenterveys-päihdetyön koulutusohjelmasta. Kovasti kiinnostaisi lähteä kokeilemaan ulkomaille, Ruotsiin tai Norjaan koska lähellä Suomea. Löytyykö psykiatrian puolen töitä Norjasta tai Ruotsista vastavalmistuneelle lähihoitajalle? Vai pääseekö vain esimerkiksi vanhuspuolelle töihin lähärinä? Miten Lähihoitajan työ eroaa ulkomailla Suomessa työskentelystä? Ja paljonko palkka? Sellaistakin olen lukenut että työnantaja maksaisi asunnon, pitääkö paikkansa? 

Kertokaa muutenkin kokemuksia lähihoitajan työstä pohjoismaissa, millainen työilmapiiri, kulttuuri yms.

Eli ikää minulla 20v, ja miespuolinen hoitsu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hei! Itse en ole ollut norjassa töissä, mutta isäni ja siskoni kyllä ovat olleet monia vuosia.

Isosiskoni (sairaanhoitaja) on kertonut että norjassa on paljon parempi työskennellä. Palkka on paljon parempi kuin suomessa. Norjassa lähihoitaja saa paljon parempaa palkkaa kuin suomessa sairaanhoitaja. 

Resurssit on kuulemma hyvät, joka asiassa ei tarvi säästää ja se näkyy työntekijöiden jaksamisessa ja hoidon laadussa.

Norjaan on helppo päästä töihin vastavalmistuneenakin, sillä siellä arvostetaan suomalaista lähihoitajantutkintoa koska se on laajempi.

Isälleni maksaa työnantaja asunnon, se on sellainen iso kimppakämppä missä asuu myös 2 muuta saman firman työntekijää. Isäni on tosin rakennusmies joten en tiedä miten hoitopuolella on tilanne.

Pohjoisnorjaan on helppo päästä töihin vaikkei osaisikaan paljoa norjaa, siellä puhutaan myös suomea ja englantia ja saamea. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hei! Tietääkö kukaan, minkä järjestön kautta tällä hetkellä kannattaa hakeutua Norjaan töihin? Mol:n sivuillahan ei enää heidän työpaikkojaan näy. Olen itsekin kuullut pelkkää hyvää Norjassa työskentelystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...