Guest 1469 Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Olisiko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia työskentelemisestä sairaanhoitajana Englannissa? Tarkoitus olisi lähteä Coventryn lähelle Warwickiin ensi syksynä ja olisi mukava vähän tietää minkälaista sairaanhoitajan työ, työllisyystilanne, palkka jne. siellä tällä hetkellä on. Olen itse valmistunut vasta viime jouluna terveydenhoitajaksi, joten tarkoitus olisi mennä ainakin aluksi kielitaidon kannalta ns. "helpompiin hommiin" esim. pikäaikaisosastoille ja näin kartuttaa kielitaitoa... Ja jos olisi tiedossa hyviä nettisivuja aiheeseen liittyen, ottaisin ilomielin vastaan!
Jone Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=2227.0
Guest jaana Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 Mitäs tuohon voisi sanoa... Suosittelen lämpimästi :)!!! Työtä riittää varmasti ja palkkaus paljon parempi Suomeen verrattuna. Kaiholla muistelen siellä vietettyjä vuosia
Ápoló Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 No mie olin lähihoitajana ja vain kuukauden Keski-Englannissa Lancashiressa, Prestonissa. Siinä paikassa tuo hoitotyö oli takapajuista, mutta pääsinpä itse loistamaan ja tosi mukavaa oli! Englantilaiset on yleisesti oikein vieraanvaraista kansaa...eli ainakin sinne oli helppo sopeutua. Ja jopa niinkin huonolla englannin kielitaidolla kun minulla oli, pärjää oikein hyvin! Miekin muistelen kaiholla siellä viettämääni aikaa... Jos olisi varaa lähteä, menisin takaisin (ihan lomailemaan) vaikka heti! Siellä asuminen vaan on niin kallista... Kovasti kyllä kiinnostaisi tutustua maahan enemmänkin!
krissy Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Tänne vaan! ;D Yli 2 vuotta oon jo viihtynyt, ja aion jopa jäädä tänne ihan pysyvästi. Pistä privaviestiä jos haluat tarkemmin tietää tai jotain kysyä. Pistäydy myös mun sivuilla www.suomalaisethoitajat.info, saattaa olla jotain hyödyllisiä linkkejä siellä. Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.
Guest Nimetön Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Onko kenelläkään kokemuksia työskentelystä psykiatrisissa yksiköissä Englannista ? Millaiset olot ja fiilikset jääneet ? ;)
Guest jaana Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Kaksi kaveria, psyk.sairaanhoitajia, tulivat samoihin aikoihin Enkkuihin minun kans ja työskentelivät n. vuoden verran ekaksi "normaali sairaalassa" saadakseen rekisteröinnin kuntoon. Sen jälkeen lähtivät "oman alan" töihin ja kovasti ovat tykänneet- palkkaus paljon paljon parempi ja jatkokoulutus mahdollisuudet hyvät. Toinen tällä hetkellä vanki mielisairaalas ja toine opiskellut itsensä psykoterapeutiksi- töitä Enkuis takana kahdeksan vuotta. :P
Guest HoitajaTyttö Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 Mitä hoitajan työhön kuuluu Englannissa? Tekevät sairaanhoitajat Suomessa jotakin sellaista mikä kuuluu Englannissa lääkärille? Eli onko toimenkuva erilainen kuin Suomessa?
krissy Posted August 27, 2005 Posted August 27, 2005 No en osastotyöskentelystä tiedä, meillä polilla aika samanlaista kun suomessakin, samat hommat mutta vaan monimutkasemmin tehtynä :). Esim. iv-lääkkeet pitää kaikki tarkistuttaa toisellakin shlla ennen kun saa antaa. Ainoo täällä tehty "lääkärihomma" on suturointi.....mut siihenkin pitää sh:n käydä kurssi erikseen eli ihan kylmiltään sitä ei pääse tekemään. Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.
kiria kristina Posted August 30, 2005 Posted August 30, 2005 Ihan uteliaisuudesta kyselen minakin, kun HoitajaTytto kyseli toimenkuvasta. Meilla on kymmenkunta brittihoitajaa eri puolilta valtakuntaa, eika yksikaan heista osaa (ole saanut UK:ssa) laittaa tippaa tai ottaa suoniverta. Eiko Enkuissa hoitsut laita tippoja?
krissy Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 No jopa on kummallista. :) Koulussa sita ei kai pahemmin harjoitella, tai varmaan jotkut perusteet opetetaan. Sitten kun valmistut niin pitaa tyopaikkakoulutuksena kayda cannulation ja venapuncture kurssi jossa opetetaan kanyloimaan ja ottamaan veria. Mutta kylla hoitajat taalla paasaantosesti hoitaa nuo hommat.........ainakin polilla ja mun tietamilla osastoilla. Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.
aloe Posted August 31, 2005 Posted August 31, 2005 Kun työskentelin Englannissa psykiatrisella osastolla niin tosiaan ei siellä hoitajat ottaneet verikokeita tai pistäneet tippoja (eipä sen puoleen ylipäänsäkään hoidettu "tipallisia" potilaita). Silloin selitettiin että siihen on joku määrys tai ohje minkä takia näin oli. Jos joku tippaa tarvitsi niin sitten siirrettiin siksi aikaa sisätautiselle ja hankittiin agency RMN istumaan potilaan kanssa (sisät.osaston vaatimus). Verikokeet hoidettiin polilla jossa hoitajat kävi potilaan kanssa, meillä tuo poli oli sopivasti ihan psykiatrisen yksikön vieressä :( Toisaalta sitten taas osastolla hoidettiin esim ECT hoidot itse osastolla, mutta silloinhan lääkäri pisti ja antoi iv-lääkitykset. Siellä oli sellainen oma "sviitti" ja heräämö :-X Varmaan löytyy eroja sairaaloiden/yksiköiden väliltä.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.