kirsi76 Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Olisin kiinnostunut tekemään sairaanhoitajana/lähihoitajana keikkaa turun seudulla,mutta moneen paikkaan olen ollutkin jo yhteydessä,mutta harvasta kuulunut mitään..Onko sillasta työpaikkaa vielä olemassa,johon vaan ilmoitan että pystyn tekee nämä ja nämä vuorot ja sitten myös saan ne keikkavuorot? 10 vuotta sitten onnistui,mutta nyt tuntuu että ei ole pulaa tekijöistä,ainakaan täällä turussa..
Nintsku Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Sisään pääsee varmaan helpoiten kun laittaa hakemuksen kuntarekryn kautta. V-S alueella suurin osa kunnista käyttää tätä palvelua. Riippuu varmasti paljolti siitä mitä haluat tehdä, että löytyykö sopivaa keikkaa. Irtoaa sitten helpommin sovittuja vuoroja kun on muutaman kerran paikoissa käynyt ihan rekryn kautta keikalla. LIsäksi saat itse ylläpidettyä omaa käytettävyyttä, eli saat vaan niitä vuoroja joita haluat. Jos olet tehnyt avoimen hakemuksen kuntarekryyn niin se ei toimi. Siellä nimittäin on tuhansia avoimia hakemuksia. Vähintään pitää olla suoraan yhteydessä ko. rekrytointiin että osaavat nostaa hakemuksen esille. Laita keikkahakemukset suoraan niille työnatajille kun haluat mennä. Näistä ainakin saat jotain viestiä! http://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=TKU-25-1-11&JobLanguage=fi_FIhttp://www.kuntarekry.fi/AvoimetTyopaikat/Sivut/Jobs.aspx?JobId=17072&JobLanguage=fi_FI
Triina Posted September 5, 2015 Posted September 5, 2015 Turun kaupungin paikkoihin on ainakin Kuntarekryn kautta keikkatyötä tarjolla, juuri tuo Nintskun ensimmäisen linkin ilmoitus. Lähetin hakemuksen keväällä 2013, kävin haastattelussa (lähinnä muodollinen) ja teinkin sinä vuonna keikkaa muistaakseni kahdeksaan eri paikkaan, lähihoitajan sijaisena (140 op eivät olleet vielä kasassa tuolloin) . Olen nykyisin vakituisessa toimessa shp:llä, mutta keikkaviestit otan toistaiseksi vielä vastaan ja niitä tulee runsaasti, 1-2 päivän keikoista useiden kuukausien mittaisiin. Nopein saa paikan, joihinkin vaaditaan kokemusta vastaavista tehtävistä (esim. kotihoito). Suurin osa näistä on lh:n paikkoja, mutta sairaanhoitajillekin on paljon sijaisuuksia. Viestejä tulee parhaimmillaan liki 10 päivässä, mutta käytettävyyskalenterista voi merkkailla ne päivät, jolloin on käytettävissä, jolloin viestien määrä on rajallisempi. Pitkäaikaishoidon sijaisuuksia nuo ovat enimmäkseen.Aina uuteen paikkaan meno on kuormittavaa, mutta itse koin suureksi eduksi mahdollisuuden "haistella" uusi paikka sitoutumatta enemmäksi kuin pariksi päiväksi ja jos jokin mätti, ei sinne sitten tarvinnut enää mennä. Koin parin osaston ilmapiirin niin tulehtuneena ja keikkalaista kohtaan jopa avoimen halveksuvana, että tämä oli todella merkittävä seikka. Kahdesta keikkapaikasta sitten taas tuli vakipaikkoja, jonne soiteltiin suoraan töihin.
kirsi76 Posted September 6, 2015 Author Posted September 6, 2015 Kiitos vastauksista,olen laittanut kuntarekryn kautta muutamalle firmalle ,mutta silti tulee vähän keikkoja ja olen itse kaupungilla töissä joten en tiedä saanko tehdä kaupungilla ns keikkaa vai onko siinä 1 päivän viikkolepopakko? Itse koen keikkailun niin kuin Triina kuvailit..
Nintsku Posted September 6, 2015 Posted September 6, 2015 Tuskin voit tehdä omalle organisaatiolle ellet ole: osa-aikaisesti töissä tai palkattomalla vapaalla. Muutoin tekemäsi keikat näpsähtää suoraan ylitöiksi. Jokainen organisaatio myös määrittelee (lain ja asetusten rajoissa) mitä kukin saa tehdä.Yksityinen sektori ei ole tuossa kuntarekryssä mukana ja heitä kannattaa lähestyä ihan erikseen. Jos ollaan Turun keskustan ulkopuolella niin pulaa nimenomaan 1-2v keikkailijoista on. Viimekädessä sitten riippuu siitä mitä itse haluat tehdä. Lisäksi kannattaa varmaan tarkastuttaa ne organisaatiot kenen rekryn listoilla olet, että mitä toimipaikkoja / nimikkeitä sinulla on. Näitä laajentamalla voi keikkaa tulla enemmän. Eikä niiitä pysty itse mitenkään muuttamaan tai edes näkemään.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.