Jump to content
MAINOS

Laillistako?


wekeweke

Recommended Posts

Eli onko laillista että yksin valvotaan kahdessa eri kerroksessa. Toisessa on monta epileptikkoa jotka saa usein yöllä kohtauksia jotka vaatii aina kohtauslääkkeen sekä yläkerrassa moni vaatii kuivitusta sekä osa saattaa riehua ja vaeltaa öisin. Vielä tarvis kellarissa hoidella pyykkejä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tokkopa tuo kiellettyäkään on, vaikka kuullostaa melkoisen rankalta. Positiivisesti ajatellen aika kyllä kuluu nopeasti, eikä vahingossa taida ehtiä nukahtamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on n. 100 asukasta. Öisin kolme yökköä vuorossa. Laillisuudesta ei tietoa, mutta toistaseks ollaan pärjätty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kehitysvammaisten tilapäishoitopaikassa nyt just yövuorossa. 11 asiakasta yhdessä kerroksessa.kaks yökköä, kolmella ei niin aktiivinen epilebsia. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitokodista päivää

Meillä tilanne sellainen, että 1 yökkö per kerros. Pidempään ollut, liekö aina.. Yks kerros / osasto sis. 14-24 asiakasta. Aika hurjaa, jos kerroksia monta. Toki riippunee hoidettavista, ovatko 24/7 hoidon tarpeessa, kuten esim. meillä. Yöllä hoidetaan myös pyykit, jos ehtii.. Esimiehen mukaan, asiakkaat ensin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä on 3 ryhmäkotia joissa 14 asukkia kaikki dementikkoja. Sitt on palvelutalon puoli jossa 60 asukkia suurinosa todella huonossa kunnossa ja saattohoitja. Kaikkea tätä valvoo yöllä 3 hoitajaa ja ne pyykitkin vielä.... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni pyykkihuolto ei pitäisi kuulua yöhoitajan tehtäviin, perustelen sillä jos ykköjä on yksi niin turvallisuusriski kasvaa koska ei ykkö ehdi valvoa pyykkihuoltoa ja asukkaita , jos tulipalosyttyy se on nimittäin mahdollista kun koneet kuumenevat puhun nimittäin kokemuksesta. Olen itse ollut vapaapalokunnassa ja silloin siellä tuli puheeksi nämä riskitekijät palopäälliköltä ettiei pyykkiejä pestäisi vanhusten laitoksissa öisin. Olen myös  erimieltä yöhoitajan yksinvalvomisesta isoissa yksiköissä se on mielestäni vaarallista, koska yöhoitajalle saattaa yönaikana itselleen tulla vaikka sirauskohtaus tai asukaille ja käsiä kun on vain kaksi niin ei ole mahdollista auttaa hätätilanteessa ja sehän on työturvallisuusriski.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laki ei kuitenkaan oikeasti kiellä pyykinpesua eikä yksin miljoonan sairaan vahtimista yms. Perseestä, hankalaa ja jopa vaarallista taatusti ja myös huonoa johtamista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustelkaa työnantajalle, että jos yöaikaan pitää taata asiakkaalle rauhallinen ja turvallinen uni. Minun mielestä jos viereisessä huoneessa pauhaa pyykkikone ja kuivausrumpu ja toisessa päässä taloa teet ruokaa missä rasva roiskuu lattialle ja siihen liukastumalla lyöt pääsi pöydän kulmaan ja avot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laki ei kuitenkaan oikeasti kiellä pyykinpesua eikä yksin miljoonan sairaan vahtimista yms. Perseestä, hankalaa ja jopa vaarallista taatusti ja myös huonoa johtamista.

Työnantaja voi muokata työtehtäviä lain ja tessin asettamissa rajoissa ja toisaalta taas työntekijä voi sitten päättää kohtaako palkka ja toimenkuva vai vaihtaako firmaa. Tietysti mukavinta olis jos itse sais päättää mitä duunissa tekee ja palkkakin olis viis tonnia kuussa, mutta jos näin olis niin eipähän sitä töitä olis ainakaan yksityisellä sektorilla kun yritysten kannattavuus painuis pakkasen puolelle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä yökkö valvoo joka kolmannen yön kahta osastoa, ovat samassa kerroksessa mutta välissä on pitkä käytävä ja huoltotiloja, käytännössä siis ihan sama kuin kaksi eri kerrosta, ei vain yhtään porrasta. Monessa paikassa valvotaan yksin kahta osastoa jotka ovat eri kerroksissa. Lienee siis aika laillista. 

Olen valvonut paikassa jossa yksi yökkö valvoi kahta eri rakennusta, kolmannessa rakennuksessa oli oma yökkö ja apuja annettiin puolin ja toisin. Kolmannen pirtin yökkö ei yleensä apuja tarvinnut sillä siellä ei ollut suurta fyysistä apua tarvitsevia, vain kulkevia dementikkoja (siksi oma yökkö). Näissä kahdessa pirtissä oli 9-12 asukasta. Joskus se happihyppely teki ihan kivaa, välimatkaa oli n. 50 metriä. Avaimia ja puhelinta ei vain kannattanut unohtaa sisälle.. 

Itse pesisin mielummin öisin pyykkiä kuin jakaisin lääkkeitä.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...