Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitaja työttömänä


psyksh

Recommended Posts

Vieras: Hoitaja minäkin

Pääkaupunkiseudulla on todellakin ylitarjontaa hoitsuista. Sh päivätyöpaikkoja hakee yli satakin hakijaa! Nyt vaan kaikki vastavalmistuneet työttömät rohkeasti katse ulkomaille! Suomalaista koulutusta arvostetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Pulaahan on muttei palkkajia, joku jo kirjoittikin tuosta Joensuun tilanteesta, itsekin Joensuussa asuvana komppaan. Mulla vanhamuotoinen erikoissairaanhoitajan tutkinto (leikkaus- ja anestesiash) + sh AMK- + th AMK-tutkinnot, paljon kokemusta tehohoidosta ja akuuttihoidosta, ja terveydenhoitajankin työstä.

Silti vaan pätkätyötä, ilmeisesti olen liian vanha (ikää 50 vee), ja tuntuu, että paikat jaetaan sisäisesti, yhtään työpaikkaa en ole saanut työkkärin kautta. Nyt Kotisairaalassa työssä, tosin katkoja tulee sielläkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Täytyy sanoa, että kauhulla tätä topikkia lueskelen. Olen itse vuonna 2010 valmistunut Sh/Th täältä Keski-Suomesta ja palaamassa äitiyslomalta työelämään. Kokemusta on kyllä alla monipuolisestikin,mutta saapa nähdä, että jääkö nyt luu käteen ensimmäisen kerran tässä työnhaussa. Näin perheellisenäkään muuttokaan ei ole ihan yksinkertaista. Saapa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

49 minuuttia sitten, FairyC kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kauhulla tätä topikkia lueskelen. Olen itse vuonna 2010 valmistunut Sh/Th täältä Keski-Suomesta ja palaamassa äitiyslomalta työelämään. Kokemusta on kyllä alla monipuolisestikin,mutta saapa nähdä, että jääkö nyt luu käteen ensimmäisen kerran tässä työnhaussa. Näin perheellisenäkään muuttokaan ei ole ihan yksinkertaista. Saapa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. 

Täällä on kyllä ainakin sijaisuuksia tarjolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika karua on... opinnot Salossa mutta asun Länsi-Uudellamaalla että husin alueelta ehkä ensisijaisesti töitä etsisin. Tietääkö joku Espoo-Lohja-Tammisaaren sairaaloiden tilannetta. Onko yhtä kova tunku paikkoihin kuin Helsingissä? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama tilanne... työllistyn siivoojaksi, kun ei kerran sairaanhoitajan työtä löydy. Tällä hetkellä rekrykään ei haastattele uusia, joten edes keikkaa en pääse tekemään. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Oulun tyttö

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on Oulusta? Oonko ainut, jonka tilanne näyttää toivottomalta, kun mistään ei edes sijaisuuksia löydy  (mitään vakipaikkaa en tietenkään ole kysellytkään, kunhan pääsisi sijaiseksi ensi alkuun ja olisin iloinen vaikka vaan parista viikosta). 

Onko täällä ylitarjontaa hoitajista? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaisiko laajentaa hakua? Siis ettei vaan yritä päästä pienellä paikkakunnalla siihen yhteen sairaalaan, vaan hakuun mukaan kaikenlaiset hoitokodit, laitokset, tukiasunnot ym. ym. Noitahan on pilvin pimein ja aina on liian vähän sijaisia. Ikinä en ole ollut paikassa missä olisi tarpeeksi sijaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Oulun tyttö
13 tuntia sitten, Vieras: ??? kirjoitti:

Kannattaisiko laajentaa hakua? Siis ettei vaan yritä päästä pienellä paikkakunnalla siihen yhteen sairaalaan, vaan hakuun mukaan kaikenlaiset hoitokodit, laitokset, tukiasunnot ym. ym. Noitahan on pilvin pimein ja aina on liian vähän sijaisia. Ikinä en ole ollut paikassa missä olisi tarpeeksi sijaisia.

Olen pienellä paikkakunnalla Oulussa yrittänyt päästä monenlaisiin eri paikkoihin. Se on kyllä totta, että muilta paikkakunnilta en ole hakenut, sillä autottomana kulkeminen ei onnistu. Missään ei kuulemma tällä hetkellä ole tarvetta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä ilmottautuu yksi. Olin alkuvuodesta kolme kuukautta työttömänä ja nyt taas samassa tilanteessa. Välissä tein puolen vuoden vuorotteluvapaan sijaisuuden. Psykiatrian puolen hoitaja siis olen. Juuri laitoin rekryyn viestiä ja sieltä tuli vastaukseksi, että hiljaista pitelee. Itku meinaa välillä tulla, kun huomaa taas olevansa tässä tilanteessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jo nyt on

No jo nyt. Tuntuu niin uskomattomalta, mutta tietty itse asustan etelässä. Mites jos soitaa suoraan osastonhoitajalle/esimiehelle/hanslankarille joka yksikköä pyörittää. Soittelee näitä läpi. Luulis nyt, että jossakin yksikössä on sijaiselle tarvetta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22 tuntia sitten, Vieras: iiiduli kirjoitti:

Täällä ilmottautuu yksi. Olin alkuvuodesta kolme kuukautta työttömänä ja nyt taas samassa tilanteessa. Välissä tein puolen vuoden vuorotteluvapaan sijaisuuden. Psykiatrian puolen hoitaja siis olen. Juuri laitoin rekryyn viestiä ja sieltä tuli vastaukseksi, että hiljaista pitelee. Itku meinaa välillä tulla, kun huomaa taas olevansa tässä tilanteessa..

Eikö somaattinen puoli tule kysymykseen? Edes väliaikaisesti? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 tuntia sitten, Vieras: phoebe kirjoitti:

Eikö somaattinen puoli tule kysymykseen? Edes väliaikaisesti? 

Viime syksynä olin vanhainkodissa töissä neljä kuukautta, kun psykiatrian puolelta ei töitä löytynyt. En millään haluaisi taas samaa, sillä töihin meno ahdisti niin paljon. Voi kuitenkin olla, että sama on taas edessä, jos psykiatrian puolelta ei pian mitään löydy.

Niin ja unohdin mainita ensimmäisessä viestissä, että Tampereella siis asustelen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mikä tilanne Tampereen ja lähikuntien seudulla on noin muuten sairaanhoitajien / sairaanhoitajaopiskelijoiden keikkailun osalta? Tuntuu, että joka paikasta tarjotaan vaan ei oota, tai vaihtoehtoisesti ei vastata lainkaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkalainen!

Heippa!

Taitaa olla joku muoti-ilmiö tullut tai esimiehet näyttävät oikean "karvansa" jo nyt kannattaako tulla töihin?  Valitetaan hoitajapulasta ja pidetään  päteviä hoitajia kortistossa. Sama on Etelä-Suomessa "esimiehet" eivät viitsi vastata puhelinsoittoihin/ gmail:n. On sama onko yksityinen / kaupunki. Lähiesimiehet/johtajat vaihtavat työpaikkaa myös kesken työpaikkahaastattelua. Selitä sitten työhaastattelussa;  Johtaja on lähtenyt/lopettanut muihin töihin jne. Katsotaan "karsesti", kun kertoo totuuden, ettei tiedä onko ex.johtaja enää työkuvioissa? Nuorilta ei edes aina kysytä ja tässä myös ollaan eriarvoisia, kun haemme töitä. Törmäsin kesällä tähän eli vanhempi työnhakija on aina eriarvoisella asemassa, kuin juuri valmistunut.  Myös  tämä on normaalia käytöstä ; ei ilmoiteta hakijoille vaan taas uusi haku päälle laitettu. Ollaan pelkää pelinappuloita heille, emme edes vastauksen arvoisia ihmisiä.  Samat työpaikat pyörivät mol:ssa toistuvasti. 

Tietävätkö TE:N henkilökunta  tästä ja mikä on oikea syy ? Ei, ainakaan se ettei ole päteviä hakijoita. Julkinen liikenne pitäisi ottaa paremmin huomioon, ketkä tekevät  3-vuorotyötä. Kuka haluaa maksaa iltavuorosta kotiin yöliksaa eli itse olen joutunut maksamaan yli 20€ bussista kotiinpäin ja välillä taksi/ hotelli. 1h-1,30h /per. suunta. Usein tarvitaan juuri iltavuoroihin ja iltavuoro voi loppua klo.22.30 eli ei ole tasapuolista toimintaa työnantajan puolesta. Usein vielä harvoin on vakituinen iltavuorossa. Vakituinen voi asua kadun toisella puolella ja syy iltavuoroon oli; EI, ole mitään tekemistä aamupäivällä.  Yksinäinen nainen. Toinen tapaus sama firma ja yksinäinen nainen; ON Sauna, en voi työskennellä iltavuoroissa eli selitykset ovat halpamaisia toisia kohtaan. Kukaan ei sauno joka ilta ja tämä kyseinen henkilö LÄHTI TYÖSTÄ SAUNAA, silloin kesken iltavuoron... HUOM! Keikkalainen ei saa ylityökorvausta, hän lähtee kotiinsa kun työvuoro on loppu. Vakituiset, jos teillä EI OLE KIIRE KOTIIN, se on teidän oma ongelma. Päästäkää keikkalaiset vaihtamaan työvuoron jälkeen omat vaatteet päälle ja menkään sen jälkeen seurustelemaan yökön kanssa.  Jos te henkilökohtaisesti maksatte meidän palkkamme, voimme jäädä suuta soittamaan myös. Turha marista, jos keikkalaiset eivät tule / vaihtuvat. Tätä kuunneltiin toisen keikkalaisen kanssa . Te olette  myös työntekijöitä ja edustatte firmaa meille .  Teitte hyvästä työpaikasta > huonon omalla käytöksellään. 

 Itse olen myös törmännyt tähän muutamia kertoja johtaja ja lähiesimies eivät vedä edes samaa linjaa. Suoraan valehdeltu asiasta koskien palkkaa (olisin ollut alipalkattu pahasti) /rekty. Rektystä on myös muita huonoja kokemuksia.  Onneksi itse huomasin asianlaidan ajoissa.  Johtaja laitteli gmail:a  ja pyysi anteeksi.  REKTYSTÄ on kuulemma  soitettu; Kun luet tätä vastaus on; EI OLE SOITETTU TÄHÄN PÄIVÄÄN MENNESSÄ.   Siinä on uusi hoitaja/ keikkalainen suoraan  kahden tulen välissä. 

Sitten on näitä "täydellisiä" lähiesimiehen mielitiettyjä, jotka eivät noudata ohjeita vaan tekevät laittomia työvuoroja jatkuvasti.  Vaarantavat omalla käytöksellään koko työyhteisön ja asukkaat. Valittavat 1-3 vuoden päästä jaksamistaan...  Löysin netistä toisen palstan ja siellä oli juttua Kuopion tilanteesta  tältä vuodelta 300 hoitajaa työttömänä jne.  Palstan mukaan Helsingin kaupunki palkkaa parhaat sieltä. Taitaa taas joku kateellinen asialla ....ja toinen teksti  osui silmiini vähennetään 20% hoitajia ....

 Täällä missä asun itse ;  Yksityinen, kattaa koko Suomen. Ilmoitti rekty tilaisuudessa päin naamaani; Vanhuksia ei ole täällä. Ihmettelen  suuresti miksi hakevat KOKO ajan MOL:SSA lähihoitajia/ avustajia, juuri tänne paikkakunnalle ja työ alkaisi HETI?  Jos, ei kerran ole vanhuksia/asiakkaita olemassa. Onko MOL:n ym. ilmoitus ilmainen työnantajille?  Tämä firma myös ei vastaa edes puhelimeen ja gmail:n. Jos, itse soitat , saat maksaa siitä hyvästä eli ei ole ilmaista työnhakijalle ja pääset jonottamaan ... Samoin heidän työpaikkasivuilla EI OLE EDES KOKO KAUPUNKIA, TRE , HELSINKI ym. löytyy eli miten haet  kyseistä työpaikkaa, kun ei edes ole olemassa, jos et vastaa kaikkiin kysymyksiin, ei lähetä koko hakemusta eteenpäin ...pääpaikka on Vantaalla.  Näitä pomoja alkaa tulla koko ajan lisää. Keitä he huijaavat TE:n virkailijoita, työnhakijoita....palkka on n.10€ /h vaikka olet pätevä, alle jos puuttuu koulutus. Mol:n mukaan palkka on KILPAILUKYKYINEN tai HYVÄ? Lisäksi itse maksat matkat ym. Toinen ilmiö on yrityskauppoja on tehty kunnolla ja lisää tulee koko ajan eli isot ostavat pienet firmat pois.  Palkka tippuu sitten kunnolla alaspäin ja palkataan HOIVA-APULAISIA tilalle ja voitte itse arvata mitä siitä seuraa... Mol:ssa on juuri Attendo:n haku hoiva-avustajista, nyt oli lisätty myös Valviran teksti.

Pst. Jos, löydätte tämän toisen palstan netistä, vahingossa; Itseltäni nousi "karvat" pystyyn jo lukiessa ja pahaa mieltä saavat aikaan muissa hoitajissa ja työnantajissa.  Anteeksi, moni  kirjoittaja oli juuri valmistuneet lähihoitajasi ja pilasivat  samalla monen vanhustyönantajan maineen. Esimiehet saisitte nostaa meille työnhakijoille " hattua", ette todella tiedä  mitä kaikkia me mennään läpi teidän/ työyhteisön/ palkkatoimiston takianne. Muutama vuosi sitten kaikki toimi hyvin, pystyi vielä nauttimaan työstä. Nyt olet jatkuvasti puolustuskannalla, sillä jokainen meistä vanhenee se on elämän kiertokulkua.  Myös se miten meidät uudet/keikkalaiset otetaan VASTAAN TYÖYHTEISÖÖN. Tähän olisi aika kiinnittää huomiota. Nyt se on todella yksipuolista ja vain teidän työyhteisön/ yhden henkilön  näkökulmasta katsoen. Monella keikkalaisella  on tullut hyvä vaisto työilmapiiriin ja me emme katso onko henkilöllä huono päivä / aamu silloin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikat on aika kiven alla, mutta jos ei heti hae vakituista paikkaa, keikkoja tekemällä saa ensin jalansijaa sijaisuuksiin ja sijaisuuden hyvin tekemällä sitten mahdollisuuden hakemaan vakituista työtä.

Olen valmistunut itse sairaanhoitajaksi 4 vuotta sitten, ja nyt olen valmistumisen jälkeen kolmannessa työpaikassa, joka on kaiken lisäksi vakituinen.

Lyhyetkin sijaisuudet kannattaa ottaa vastaan, niistä saattaa hyötyä hakiessa sitten vakituista paikkaa :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...