Jump to content
MAINOS

Seuren uudistus


Sebastian

Recommended Posts

Onko sinulla kokemuksia Seurella keikkailusta ja siitä kun Seure on myllännyt toimintansa uuteen uskoon.Itselläni keikkatarjonta hupeni minimiin .Ei ole enään viikonloppulistoja ym. juuri kävin kurkkaamassa vapaita keikkoja.Minulle ei ollut tarjolla mitään.Tyhjää näytti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minusta on muuten ihan hyvä uudistus ja nytkin näkyy kohtalaisesti keikkoja auki mutten pidä siitä että vaikka keikan "varaa" itselleen, ei sitä sitten välttämättä saakaan. Poolit myös ärsyttävät, sillä keikkailen paljon akuuttipuolella ja ei siellä ehdi osastonhoitajien kanssa kaveerata päästäkseen noille suosikkilistoille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkalija myös

Sebastian, mulla sama juttu että keikkoja tarjolla tosi vähän, kun aiemmin oli sivu täynnä keikkaa.

Monesta paikasta olen kuullut että ovat jääneet  useita kertoja vajaalle miehitykselle kun ei ole saatu keikkaria.

Nyt on tämä homma sitten ilmeisesti korjaantunut kun keikkatarjouksia ei tule.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Työnantajan näkökulmastakin katsottuna seuren uusi keikkanetti, jos ei nyt se vanhakaan, ole kovin toimiva. Täyttöaste ollut noin 50-60% tarjotuista keikoista. Osastonhoitajan työtä tämä seuren HUS:lle tuleminen ei ole juurikaan helpottanut rekrytoinnin osalta. Toisaalta, kun on ne omat poolilaiset, voi oh olla suoraan yhteydessä heihin ja antaa heille ne keikat ja seure ottaa vaan välistä fyrkat :) eli seurelle jää vaan hommaksi se laskutuspuoli. Täytyy todeta, että talokohtainen oma rekrytointi toimi paremmin!  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Työnantajan näkökulmasta uudistus tosi huono. Uudistuksen jälkeen ollaan tehty melkein joka päivä vajaalla kun seurasta ei saa ketään. Meidän keikkalaiset kertoneet et seurassa tosi vähän keikkaa tarjolla mut silti ei olla sieltä ketään saatu. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantajan näkökulmasta uudistus tosi huono. Uudistuksen jälkeen ollaan tehty melkein joka päivä vajaalla kun seurasta ei saa ketään. Meidän keikkalaiset kertoneet et seurassa tosi vähän keikkaa tarjolla mut silti ei olla sieltä ketään saatu. 

Nytkin kävin kurkkaamasssa seuren keikkanettiä.Ei yhtään keikkaa auki.En kyllä tajua!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu että uusi keikkanetti piti väkisin saada käyttöön kunnolla viimeistelemättä ja ei nyt sitten toimi. Vuoroja ei löydy vaikka kuinka etsii ja mitä tähänsa ottaisi. Myöskin palkanmaksu takkusi aivan tolkuttomasti uuden systeemin myötä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Minulla on myös keikat vähentyneet uudistuksen myötä vai lieneekö syynä se, että näin loppuvuodesta alkaa määrärahat olla vähissä ?

 

Poolihommat mietityttää; teen usein yövuoroja enkä pääse osastonhoitajien kanssa kaveeraamaan. Olenko nyt loppuiäkseni "tuomittu" keikkailemaan vaan tietyillä osastoilla enkä kuunaan pääse muualle? Vai olenko vaan ollut liian hidas nappaamaan niitä harvoja vapaana olevia vuoroja :) Pitäsiköhän laittaa joka päivälle tyrkky oli sitten mahdollista päästä keikalle tai ei ja katsoa, miten käy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No itse sain Seurelta kuulla, että olin pudonnut pois esim. kotihoidon listalta. Outoa. Ennen uudistusta olin just siellä keikkaillu. Jäin miettimään miltä muulta listalta olen pudonnut pois. 

Hitaasti Seurelta sai myös vastauksen kyselyynsä, kesti noin 1,5 viikkoa. Toki väittävät pyrkivänsä vastaamaan 2-3 päivässä.

Tyrkkynä olen melkein joka päivä mutta tarjouksia on tullut tasan 1.

Ehkäpä se uudistus tässä kuitenkin alkaan sujumaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuvio on ihan hukassa. Kaksi päivää roikuin kotona testimielessä keikkanetissä. Sain yhden yövuoron.jeeee! Ennen mulle soitettiin usein esim auroran sairaalan osastoilta. Ei enään. Nyt ei ole töitä. Olen keikkaillut firmalle 25 v ja en koskaan ole ollut näin työllistämätön.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No niin. Nyt on ollut tyrkkyä joka päivälle viimeiset 2 viikkoa ja tarjottu yhtä (1) vuoroa, jonka kerkesi joku toinen nappaamaan ennen mua. Kannattavaa tämä keikkailu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: Olin valmiina lähtemään keikkatöihin jouluna/uutena vuotena, lähihoitaja puutoksia ei kai sitten ollut Pääkaupunkiseudulla.....
‎2015‎/‎10‎/‎24 at 23.23, Vieras kirjoitti:

Kuvio on ihan hukassa. Kaksi päivää roikuin kotona testimielessä keikkanetissä. Sain yhden yövuoron.jeeee! Ennen mulle soitettiin usein esim auroran sairaalan osastoilta. Ei enään. Nyt ei ole töitä. Olen keikkaillut firmalle 25 v ja en koskaan ole ollut näin työllistämätön.

 

 

Ihmettelen Seuren uutta versioo, jo 10 vuotta on joulun ja uudenvuoden aikaan osastot soittaneet kilvan töihin, kun on ollut puutoksia( silloin oli viikonloppulista), nyt jouluna 2015 EI kai ollut Helsinki, Vantaa ja Espoo linjalla yhtään sijaistarvetta, kun keikka nettiin ei ilmaantunut yhtään keikkaa!  Olin tässä vallan valmiina lähtemään keikalle, niin kuin muinakin päivinä. Seuren kautta ei saa enää keikkaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen jäänyt kaipaamaan viikonloppulistoja.Sieltä sai yllättävän usein keikkaa.On todella turhauttavaa kytätä keikkanettiä 24/7 ja todeta että enään ei tarvi viikonloppuisin ainakaan töihin rynnätä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: TYÖVUOROEHDOTUS SEURE

Hei Seuren keikkalaiset! 1.6.16 tulee voimaan Seurella uudistus koskien työvuoroehdotuksen sitovuutta. Voisiko joku avata tätä enenmän. Itse käytän varattavia työvuoroja lähinnä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Vastaaja
30.5.2016 klo 17.56, Vieras: TYÖVUOROEHDOTUS SEURE kirjoitti:

Hei Seuren keikkalaiset! 1.6.16 tulee voimaan Seurella uudistus koskien työvuoroehdotuksen sitovuutta. Voisiko joku avata tätä enenmän. Itse käytän varattavia työvuoroja lähinnä.

Työvuoroehdotusten sitovuudella tarkoitetaan sitä, että aiemmin työvuoroehdotus on ollut sitova 2 päivää, mutta nyt työvuoroehdotus on voimassa siihen asti, kunnes työntekijä itse poistaa työvuoroehdotuksensa. Aiemmin siis työntekijällä ei ollut mahdollisuutta poistaa tekemiään ehdotuksia, mutta Keikkanettiin tuli hiljattain päivitys, mikä mahdollisti työvuoroehdotusten poistamisen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hyllyllä ilman evästä

Itse en käytä kuin varattavat työvuorot osiota.En halua roikkua päiväkaupalla odottamassa että saanko soveltuvan keikan josta ei edes ilmoiteta että osuiko valinta minuun vaiko ei.Pari viikkoa sitten oli kaikkiaan kuusi yövuoroa haussa juuri soveltuvissa.Hain niistä neljää.Oli yksittäisiä vuoroja.Ei kuulunut mitään.Soitin muutaman päivän jälkeen seureen.En ollut saanut yhtäkään vuoroa vaikkapa jopa omaa ammattialaani vammaistyötä.Oli noloa soitetella perään ja saada tietää että noup!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Psyk sitä ja tätä jne...

Nyt vihdoin ja viimein on taas alkanut löytyä keikkaa psyk.puolen keikkareille mutta nyt ei löydykään Seurelta reserviä.Lastenlinna hakee usein lähihoitajia keikalle lastenpsykiatriselle akuuttiosastolle.Pitäisi olla Avekki-koulutukset suoritettuna ym ym ym.Tämän tyyppiselle osastolle tarvitaan raskaan sarjan ammatilaisia.Ei ole lähihoitajan hommaa.Lähinnä psyk.sairaanhoitajan.Itse en ole kiinnostunt enään.Vammaispuolellaa on kiva leipoa asukkaiden kanssa pullaa ja laulaa karaokea.Ei tarvi painia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Pitää nyt kysyä, onko Seure oikeasti kuollut? Helsingissä näyttäisi olevan todella huonosti mitään tarjolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkalainen!

Ihmettelen suuresti, miksi Seure hakee lähihoitajia Mol:ssa koko ajan? Nytkin on monta ilmoitusta siellä, jos ei ole tarjota työtä? Toinen mikä laittaa silmiin Firma; Sairaanhoitopalvelu Medicum/ Oy Medicum Services Ab / Medium avustajapalvelu, Uusimaa. Luin heidän tekstin 2-3v. aukoton teksti, missä olet työskennellyt.... mihin me keikkalaiset/ määräaikaiset  kuulumme? Kun pyydämme työtodistukseen  kaikki keikkapäivät ja myös kellonajat, äkkiä keikat loppuvat firmasta. Itselleni kävi näin. Kaikki eivät myöskään pysty antamaan työantajan nimeä suoraan eli vaihtuvuus on todella iso myös johtajien kesken. Heille ei varmaa kelpaa vastaus; esimies on eläkkeellä... Eivät käsittele vajaata ilmoituksia. Olisi kiva tietää, miten nämä palkkaavat juuri koulusta tulleet .. Toinen mitä ollaan keskusteltu paljon julkisesti; IKÄ, sitä ei saa kysyä yhdeltäkään työnhakijalta. Miksi kaupunki rekty ym. tekevät näin jatkuvasti. Se on loukkaavaa ja ala- arvoista käytöstä työantajilta.  Varsinkin, kun nämä esimiehet eivät ole myöskään itse nuoremmasta päästä. Itse kuulun siihen eläke ikää nostettiin eli häviäjiin.  Itse sain tällä viikolla ilmoituksen; Haetaan vaikutuinen lh -työ, Hki/Mol:ssa ilmoitus. Nyt tuli gmail:n viesti, ei palkata ketään, vaan siirretään muualta sinne töihin. Miksi Mol:ssa on työpaikkailmoitus vieläkin; KUN KETÄÄN EI PALKATA TÖIHIN ja tämä oli jo toinen kerta kk:n sisällä. Kumpikin olivat Isoja Kaupunkeja työnantajana.   Et, voi luottaa edes Mol:n työpaikkailmoituksiin ja TE:n virkailijat luottavat varmaan siihen työpaikka on hakusessa?  Luottamus meni Helsingin Kaupunkiin työnantajana.  On todella karseita kokemuksia rekty:stä.  Luvataan töitä, heidän lupaukset ovat tyhjää täynnä. Palkataan epäpätevä töihin pienemmällä palkalla ja pieni "itku" niin työ saanti on varma. Tämä tuli ilmi esimieheltä, kun perui lupaamansa  keikan. Paras tapaus oli; Työntekijä haki töitä rektyn kautta ja kertoi osaa "kaiken". Kun meni töihin aamulla, niin työntekijät kysyivät osatko työn? En, ole koskaan tehnyt tätä työtä eli näitä tapauksia alkaa tulla ala kun ala. Kannattaa valehdella kaikki asiat, päin naamaa. Niin töitä saa  ja hällä väliä onko koko koulutusta.  Menen huomenna Ruotsinkieliseen osastoon katsomaan töitä, ei Helsinki. Toivon todella kohdellaan paremmin kuin Suomenkielisillä osastoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Musta lista

Olkaa varovaisia tuon Medicumin kanssa. Heille pitää sanoa kaikki selkeästi ja mieluummin itse asiassa kirjallisesti mitä he saavat lähteä sinusta penkomaan ja mitä ei.

Mutta Seuresta. Rekisteröidyin itse jokin aika sitten tuonne ja olisin saanut pidemmän pestin. Yhteydenotto tuli muutamassa päivässä, mutta olinkin ehtinyt allekirjoittaa työsopimuksen muualle.

Tuo lastenlinna jäi kiinnostamaan, kun on avekit ym. suoritettuna lähärinä. Täytyypi katsella näkyykö tuollaisia paikkoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
13.8.2015 klo 22.32, Vieras: Keikkalija myös kirjoitti:

Sebastian, mulla sama juttu että keikkoja tarjolla tosi vähän, kun aiemmin oli sivu täynnä keikkaa.

Monesta paikasta olen kuullut että ovat jääneet  useita kertoja vajaalle miehitykselle kun ei ole saatu keikkaria.

Nyt on tämä homma sitten ilmeisesti korjaantunut kun keikkatarjouksia ei tule.

Muutos oli mahdollisuus, mutta Seure ryssi oman kehityksensä pahasti. Paljon sen keikkareita on siirtynyt muihin firmoihin, joissa homna toimii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Hain pitkästä aikaa tekemään keikkaa seurelle ja olisin halunnut tehdä myös kotihoidon puolelle hommia, mutta eivät suostuneet palkkaamaan minua, koska 3v on heidän mielestä liian pitkä aika siihen, kun viimeksi tein töitä vanhustenpuolella, että vain sovin päiväkotipuolelle, vaikka muistan hyvin miten hommat menee kotihoidossa ja palvelutaloissa.
Että reilu peli. Ja ihmetellään, kun ei ole keikkalaisia... Olisikohan tässä syy, etteivät suostu antaan paikkoja, jos on liian kauan aikaa kulunut?
Mielenkiintoista on myös se, että seure ei suostunut alku aikoina antaa myöskään keikkaa aikuispuolelle sairaalaan, vaikka olin juuri tehnyt pohjois-suomessa keikkaa kaikilla osa-alueilla. Vanhkuset, aikuiset ja lapset. (Vaikka olin valmistunut lasten ja nuorten puolelle.) Ja tätä ongelmaa vanhalla Metsätähti vuokrafirmalla ei ollut. Sain tehdä kaikkia mahdollisia keikkoja, mitä he tarjosivat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen

Jos, Seure TOIMII NOIN. On  todella kakaramaista toimintaa aikuisilta henkilöitä.

Vanhuspuolelta voisi heittää pois ketkä ovat käyneet ; lähihoitajan eri alue. Jotka eivät ole missään muodossa vanhusten hoidan kanssa tekemisessä. Lapset ja nuoret, näitä on todella paljon työssä vanhuspuolella, lisäksi hoiva-apulainen ja moni palkkaa ilman koko alan koulutusta. Jos naama sattuu silloin miellyttämään, silloin ja millä tuulella satutaan olemaan. Puhutaan ikä-ihmisille kuin pikku lapselle eli lässytetään.....vieläkin törmään tähän, ikävä kyllä.

Miksi siis vanhustyön lähiesimiesjohtajat/johtajat PALKKAAVAT väärän alan työntekijöitä jatkuvasti VANHUSPUOLELLE? Lisäksi toiset elävät vielä menneisyydessä ja kuulopuheiden mukaan peräti palkkaavat. Jos, satut ei suosikki ex. työnantajalle. Huom! KOSKAAN OLE HENKILÖN KANSSA OLLUT MISSÄÄN TEKEMISESSÄ, kuin työasiassa.

Toisin sanoen ; MITÄ HE OIKEASTAAN PELKÄÄVÄT??  Toisilla voi ikävä kyllä olla kaksoisolento olemassa  ja näin sotketaan vieras OUTO henkilö toiseen tai olet ollut työpaikkakiusattu. Viaton saa toisen henkilön teot niskaan tietämättään. Ei ole iso asia kysyä asianomaiselta itseltään ; ONKO EDES ollut koko kaupungissa silloin, no on liikaa vaadittu johtajilta. Voisi loppua myös eri kaupungin työhakijoiden syrjintä. Ette koskaan MAKSA MEIDÄN TYÖMATKOJA. Pitäkäät oma kakaramaiset mielipiteet omassa päässä, jos maksetaan teille palkka tästä. Sääliksi käy! Tätä saa kuulla jatkuvasti, se on jokaisen henkilön YKSITYSASIA missä asuu tai asuuko KADULLA: Emme ole tilivelvollisia yhdellekään toiselle TYÖNTEKIJÄLLE. Nyt eletään v.2018 ja työn perässä henkilöt liikkuvat ja sitä myös suositellaan. 

Onko heidän oma työasenne pelkkää "kulissia" tai  kun pärstän mukaan palkataan. Tähän törmään liian usein ja valitetaan oikein lehtien palstoilla; EMME SAA KEIKKALAISIA; PÄTEVIÄ . Kaduilla vieraat ihmiset nauravat näille jutuille ja näille henkilölle.

Ilman mitään kokemusta, ilman osaavat edes Suomenkielen alkeita ym. Perusasiat ihan pihalla, työpelisäännöt hepreaa ym. Näihin törmää jatkuvasti  vanhuspuolella. Lisäksi jos, työntekijät/ asiakkaat alkavat "valikoimaan " omat työkaverit tulevaisuudessa. Niin moni hoitokoti jää taatusti ilman kunnon hoitajia. Kuka on niin " tyhmä" nykyisin menee vapaaehtoisesti  "johtajien suosikin" kanssa työskentelemään. Se aika on jo mennet ohi tai koulutus on vielä lapsenkengissä. 

Olin tämän tyyppisessä / kunta työnantajana työhaastattelussa. 2 nuorta esimiestä oli paikalla. Olin suorastaan järkyttynyt voiko vielä nykyaikana vanhustyössä, avo / palvelutalotyöskentelyssä johtajat elää jossain 10v. takaisessa menneisyydessä. Kuuntelevat muiden  valheisia, perättömiä juoruja mitä ex. suosikit ovat levittäneet ja lisäksi ihan vieraasta henkilöstä. Ovat liian hienoja edes tarkistamaan asian oikeaan laitaa.  Meitä oli 3 työnhakijaa paikalla silloin ja jokainen kieltäytyi kunta työnantajan palvelusta. Syy järkyttävä, alentava asenne johtajien puolesta. 

No toinen oli sosiaalinoomi ja virka/toimi nousut päähän ennen oli rivityöläinen ja tietysti RUOTSINKIELINEN. Ikävä kyllä sinne palkataan vain Näitä ketkä eivät ymmärrä SUOMEA  tai 9€ palkataan vähäksi aikaa , pitämään "seiniä " pystyssä" ja valitus/marina on kova tai  ole mies, n. 50v  ja mutta RUOTSINKIELINEN ja tietysti johtaja tuntee jonkun henkilön lähipiiristä. Näin Suomessa toimii; YHDENVERTAISUUS LAKI. aidossa työelämässä. Sitten kehdataan vielä VALITTAA EI SAADA KUNNON HOITAJIA...… Saavat hakea rauhassa ja henkilöt nauravat näille johtajille/ suosikki työntekijöille. 

Ikävä, kyllä sain työpaikan. Nyt pääsen vaikka toisen puoleen Suomea kokeilemaan työskentelyä ja omalle työnantajalle olivat Kunnan työnantajat myös "järkytys", kuinka nykyisin voi olla kyseisiä johtajia vielä työssä. Sain peräti x3 hyvää työpaikkaa vanhuspuolelta.

Missä oikeasti myös tehdään töitä muulla tavoin kun suunsoitolla ja pahaa puhumalla toisistaan.

Vanhuspuolen ongelmat selvisi nopeasti; HUONOT ,EPÄPÄTEVÄT JOHTAJAT.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitsu nyt
Tunti sitten, jupet kirjoitti:

Anteeksi mutta kenelle oikein raivoat täällä?

Sekavasta vuodatuksesta on kovin vaikea saada selvää mikä nyt on se suuri virhe mailmassa.

Siitä hän varmaan raivoaa, että aiempi työhistoria ja käytös tullut uuden työpaikan esimiesten tietoon .. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...