Jump to content
MAINOS

Täydennyskoulutuksen hyväksyminen Norjassa


Jole82

Recommended Posts

Hei!

Tietääkö joku missä virastossa perioperatiivisen täydennyskoulutuksen saisi hyväksyttyä virallisesti tai että tarvitseeko sita hyväksyttää jossain? Olen aloittamassa kyseistä koulutusta Norjasta käsin Suomessa ja se on minulle räätäloity joten maksan siitä. Vähän jännittää jos kuitenkaan eivät täällä hyväksykkään koulutustani ja olen koittanut etsiä tietoa norjaksi ja suomeksi ym. Täällä vaaditaan leikkaushoitajana työskentelyyn erikoistuminen joten siksi koulutuksen aloitan. Suomessahan olen leikkurisairaanhoitajana ollut 4,5 vuotta eli se on vain siitä koulutuksesta kiinni. Tiedän kyllä muutaman jotka ovat suomalaisen suuntautumisen kanssa ihan leikkurissa töissä mutta haluaisin varmistuksen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Spesialsykepleier nimikkeen myöntäminen on käsitykseni mukaan täysin kiinni työnantajasta. Koulut järjestävät näitä 90 opintopisteen laajuisina koulutuksina, joten yhteensä sh + erikoistuminen on siis 4,5 vuotta. Omassa työpaikassani kukaan ei osannut arvailla, onnistuuko suomalaisella ensihoitaja-koulutuksella erikoistumistittelin saaminen esim. akuttsykepleierinä tai pitkähkön työkokemuksen avulla intensivsykepleierinä. Kyselin asiaa SAK:lta ja he vastasivat, ettei heitä kiinnosta muu kuin sykepleier-peruskouluttautuneiden rekisteröinti. Sykepleierforbundenet on ilmeisesti yrittänyt ajaa erikoistumisten virallista hyväksymistä ja rekisteröintiä, mutta käsittääkseni tällaista ei ole (vielä) olemassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...