Jump to content
MAINOS

Varomerkit työhaastattelussa

Guest

Recommended Posts

Guest Tarkkailija
Posted

Minkälaisia "varomerkkejä" tarkkailette ollessanne työhaastattelussa? Itse olin jokin aika sitten työhaastattelussa, josta olisin sitten saanut paikankin, mutta haastattelussa nähtyjen varomerkkien vuoksi kieltäydyin siitä. Varomerkkejä olivat mm. työhaastattelussa rivien välistä luettavissa olleet viittaukset huonosta ilmapiiristä (paljon "vahvoja persoonia", moni haluaa työnkiertoon, työyhteisöön tarvitaan miestä "tasoittamaan"), sekä haastattelijan eli esimiehen jo haastattelutilanteessa esille tuomat täysin kummalliset linjaukset/näkemykset työn sisällöstä, minkä kanssa arvelin joutuvani ristiriitaan ennemmin tai myöhemmin.

MAINOS
Posted

Savolaisten kanssa kannattaa olla tarkkana kun vastuu on aina kuulijalla ;)

Guest Varomerkkejä kannattaa lukea
Posted

Yksi noiden lisäksi on myös kuinka usein porukka vaihtuu?Kolleekoilta voi hieman kysellä ja saitteja lukea.

"huono kello kuuluu kauvas".Erässä työpaikassa tiiminjohtaja sai aina potkut ennen 4kk.Taisi olla peräkkäin jopa 3 kpl.

Sekä esimiehen ailahtelevaisuus,kertoen työhaastattelussa vahvoista persoonista,joiista se työpaikan ilmapiiri koostuu ja heikommat lähtee.

Joka kerta kun työpaikassa aloitti uusi ihminen,hän oli paras ja kaunein.Kunnes se paras ja kaunein sai huutia.

Ja jos satut kyselemään oikeuksiasi,olet huonto työntekijä.

Posted

Ylisuuret kehut työpaikasta, jotka ristiriidassa ulkoisen maineen kanssa, tietyt tavat ilmaista asiat, miten asiat ehdottomasti täällä tehdään, joskus ihan voi aistia paikalla käydessään jäykkyyden, kyräilyn, pahoinvoinnin, pysähtyneisyyden... 

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

• 2 weeks later...
Posted

Itse juuri työhaastattelussa käyneenä voin todeta, että tarkkailen juuri näitä rivien välistä sanottuja asioita. Edellinen työhaastattelu oli siinä mielessä outo, kun esimies puhui työntekijöiden olevan stressaantuneita nykyisestä työskentelymuodosta. Kuulin muutenkin paljon negatiivisia asioita rivien välistä, etten tiennyt haluanko edes koko työpaikkaa. Lopulta en halunnut. Sen vuoksi en ottanut paikkaa vastaan.. 

Posted

Minusta työpaikan ilmapiiristä ja siitä toimiiko siellä asiat vai ei kertoo paljon kanslian, kahvihuoneen ja käytävienkin seinillä olevat laput, jossa kielletään tai muistutetaan milloinmistäkin asiasta, jonka pitäisi olla aivan itsestään selvää.

• 1 month later...
Posted

Pyydä haastattelun jälkeen esittelykierrosta työpisteessä, siinä pitäisi jonkinlainen kuva tulla paikasta. Itselläni kävi että haastattelussa annettiin hoitokodista hyvin ruusuinen kuva hyväkuntoisista vanhuksista jotka todellisuudessa makasivat vuodepotilaina kaiken avun tarvitsevina. Myös epämääräiset työnkuvaukset tyyliin "pientä siistimistä, kodinhoidollista tehtävää, ruokahuoltoa" kertovat että saat raataa niska limassa myös siivoojana

Posted

Pyydä haastattelun jälkeen esittelykierrosta työpisteessä, siinä pitäisi jonkinlainen kuva tulla paikasta. Itselläni kävi että haastattelussa annettiin hoitokodista hyvin ruusuinen kuva hyväkuntoisista vanhuksista jotka todellisuudessa makasivat vuodepotilaina kaiken avun tarvitsevina. Myös epämääräiset työnkuvaukset tyyliin "pientä siistimistä, kodinhoidollista tehtävää, ruokahuoltoa" kertovat että saat raataa niska limassa myös siivoojana

Juuri tämä. Joskushan sellainen tulee pyytämättäkin, jos taas ei tule, voidaan pohtia miksi ei. Joko ei kehdata näyttää tai haastattelija on sitä mieltä ettei paikkaa kannata näyttää.. 

Itse huomasin työhaastattelun lomassa tehdyssä esittelykierroksessa että apuvälineet loistivat poissaolollaa vaikka sellaiselle selvästi näytti olevan tarvetta. Paljon oli sellaista "tee-se-itse" -purkkaviritelmää. Pukeutumis- ja taukotiloja ei näkynyt, vaan vessassa oli naulakko ja hyllykkö tavaroille (tämäkin paljastui vasta lähtiessäni, kun kävin kädet pesemässä..), kansliassa kahvinkeitin ja jääkaappi, ei ruokapöytää. Minua ei "päästetty" työntekijöiden juttusille, vaan ohjattiin nopeasti ohi.. Jotenkin kierrokselta jäi sellainen tuntu ettei tämä ole ihan paras mahdollinen työympäristö eikö sellainen mitä haastattelija kertoi. Myöhemmin huomasinkin että kyseisessä paikassa henkilökunnan vaihtuvuus oli suurta eikä siellä olleet paikkaa hyvällä kehuneet. 

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...