Jump to content
MAINOS

sairaankuljetus ja työvuorot


Vieras: titza

Recommended Posts

heippa pitkästä aikaa.

nyt pitäis kohta töitä alkaa etsimään ja kyselisinkin et millasia vuoroja yksityisyrittäjät pyörittävät? jostain kuullut että monesti pienimmillä paikoilla olisi vuorot etä 7vrk töitä putkeen ja 7vrk lomaa,mut  sehän on työaikalakien vastaista!!? auttakaa vähän..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 101
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aika monessa paikassa tuommoinen systeemi on. 8-16 aktiivityötä ja loppuaika vapaamuotoista varallaoloa. Ei periaatteessa ole työehtosopimuksen vastaista. Variaatioita on 2 töitä 2 vapaata yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esim. tämä viikko ollut: Ma aamusta ke aamuun ja sit pe 16- Ma 08. Sit taas Ke aamusta Pe aamuun ja viikonloppu vapaa. Ettäs lähes tommosta rataa se menee kutakuinkin. Toivottavasti sai selvää :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä on työvuorot viikko töitä ja seuraava viikko vapaata ja mun mielestä toimii ihan hyvin..... olen ollut myös sillain töissä et oli 2 pv työtä ja 2pv vapaata mikä ei ollut minun mielestä hyväsysteemi ;) ;) ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä on työvuorot viikko töitä ja seuraava viikko vapaata ja mun mielestä toimii ihan hyvin..... olen ollut myös sillain töissä et oli 2 pv työtä ja 2pv vapaata mikä ei ollut minun mielestä hyväsysteemi ;) ;) ;D

siis nyt en oikein hokassu? Siis oletko viikon sillai aikuisten oikeesti töissä koko ajan? eli viikossa 168h töitä? maksetaanko sulle ylitöistä? ei ihan toi viikon vapaa riitä tasaamaan tunteja vai?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko kyse kumminkin siitä että varallaolo muuttuu aktiivitunneiksi "kun hyppää kyytiin". Ja vars. työaika esim. 8-16.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko kyse kumminkin siitä että varallaolo muuttuu aktiivitunneiksi "kun hyppää kyytiin". Ja vars. työaika esim. 8-16.

Kyllä se on näin ja niistä vapaa muotoisesta varallaolosta tulee NIIIIIIN paljon rahaa, että ihan ranteita pakottaa ;D

Hyvää yötä ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SAKU-TES 11§ kohta 7.

Vapaamuotoisesta varallaolosta maksetaan työntekijälle tuntia kohden rahakorvaus, joka varraolon laadun huomioon ottaen on 26-31% korottomasta tuntipalkastalaskettuna. Korvauksen suuruus riippuu mm. liikkumisalueen laajuudesta ja työpaikalle saapumisen enimmäisajasta.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

paikallisesti sovittavissa eli yleensä pomo ilmoittaa että meillä maksetaan 26%.runkut ;D

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä tiedän ainakin yhden firman joka maksaa 30%...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä tiedän ainakin yhden firman joka maksaa 30%...

On niitäkin jotka maksaa ton 31%, varsinkin kun lähtö järjestään tapahtuu alta 10-15min....

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä minä tiedän ainakin yhden firman joka maksaa 30%...

Ne o varmaan kattonu että se o helpompi laskee, kuluu vähempi ruutupaperia. ;D

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainaki mitä mulla on kokemusta niin niissä firmoissa mis olen töissä ollu ei vapaa-aikaa periaattees ole. Töitä tehdään 24h/vrk ja 7vrk/vko. Kesäisin saattaa löytyä joku tuuraamaan, mut muina aikoina pojat ajaa niska limassa. Välillä mietin miten ne jaksaa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu kovasti myös missä päin se sorvi sijaitsee, meillä 24h työvuorot, näitä pätkiä tulee kolmenviikon listalla 4-4,5. Ennen oli sellainen hippasen arveluttava päivystyssysteemi: 7-19 aktiivitunnit, 19-07 30% varallaolo työnantajan osoittamassa päivystystilassa 1min lähtövalmiudessa. Tämä 30% oli keikkalaisilla, vakkareilla peruspalkka tuli myös yöllä. Tätä nykyä tulee onneksi liksa ja lisät joka tunnista niin vakkareillekkin kuin keikkalaisellekkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ennen oli sellainen hippasen arveluttava päivystyssysteemi: 7-19 aktiivitunnit, 19-07 30% varallaolo työnantajan osoittamassa päivystystilassa 1min lähtövalmiudessa. Tämä 30% oli keikkalaisilla, vakkareilla peruspalkka tuli myös yöllä. Tätä nykyä tulee onneksi liksa ja lisät joka tunnista niin vakkareillekkin kuin keikkalaisellekkin.

Eikös tuo mennyt TEHY:n lakimiehen selvitykseen?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maanantain 16.00 - Torstai 16.00...Perjantai vapaa...Lauantai 16.00 - Maanantai 16.00...Tiistai, keskiviikko vapaa....Torstai 16.00-.....

Että sillai ne menee suunnilleen meillä......

26% varuillaolo korvaus, lähtöaika paperilla (sopimuksessa) 15 min virka-ajan ulkopuolella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maanantain 16.00 - Torstai 16.00...Perjantai vapaa...Lauantai 16.00 - Maanantai 16.00...Tiistai, keskiviikko vapaa....Torstai 16.00-.....

Että sillai ne menee suunnilleen meillä......

Laskinkohan oikein että kahdessa viikossa lähes 200 tuntia työn takia "jumissa".

Itsellä samassa ajassa noin 70 h töitä kunnallisella puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainaki mitä mulla on kokemusta niin niissä firmoissa mis olen töissä ollu ei vapaa-aikaa periaattees ole. Töitä tehdään 24h/vrk ja 7vrk/vko. Kesäisin saattaa löytyä joku tuuraamaan, mut muina aikoina pojat ajaa niska limassa. Välillä mietin miten ne jaksaa!!

Tyypillinen pienten kuntien yritys. On pomo ja 2 renkeä ja kaikki 1-2 kyytiä/vrk  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tyypillinen pienten kuntien yritys. On pomo ja 2 renkeä ja kaikki 1-2 kyytiä/vrk  :o

Teettekö jotain "täyteduunia" virka-aikaan vai pelkkää päivystystä?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisella sivustolla on ollut keskustelua tuosta 15min lähtövalmiudesta, ja siitä miten kunta käyttää hyväkseen sairaankuljettajan kutsumusta. Eli käsittääkseni aika moni lähtee liikkeelle arskalle ja bertalle heti, vaikka sopimuksessa lukee 15min. Kuntaa saa halvalla kiitettävän vasteen. Ja taas kirvelee silmiä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisella sivustolla on ollut keskustelua tuosta 15min lähtövalmiudesta, ja siitä miten kunta käyttää hyväkseen sairaankuljettajan kutsumusta. Eli käsittääkseni aika moni lähtee liikkeelle arskalle ja bertalle heti, vaikka sopimuksessa lukee 15min. Kuntaa saa halvalla kiitettävän vasteen. Ja taas kirvelee silmiä...

Toi on just todella paha epäkohta. Mielellään luukutetaan kabineteissa, että " meillä on hoitotason yksikkö" jne., mutta kyllä kaikille ihmisille pitäisi taata heti lähtevä apu, riippumatta siitä jos sattuu asumaan pienessä kunnassa. Eihän se yrittäjän vika ole, jos kunnalle kelpaa 15min valmius esim. öisin. Ne pirulaiset vaan tietää sen erittäin hyvin, että innokkat kaverit lähtevät jokatapauksessa heti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...