Jump to content
MAINOS

lähihoitajaksi norjaan


krisu75

Recommended Posts

Heissan..

Haluaisin lähteä norjaan töihin, mutta mistä aloittaa? Kielestä sen verran, että pohjana heikko ruotsi ( todellakin heikko), mutta innokkaasti olen alkanut noita norjan sanoja opiskelemaan..  Joten inffoa, please, ja paljon. Kiitos

Kristiina

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Laillistus vaaditaan paikallisena helsefagarbeiderina toimiessa. Lähtisin siis liikkeelle siitä: www.sak.no. Jonkinlaisia kouluttamattomia assareita on myös paikoitellen töissä, mutta palkoista tai muista en osaa sanoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Terve! Itse tulin Norjaan Tromssaan sairaanhoitajaksi hieman alkeellisemmilla ruotsin taidoilla ja ensin tuntui etten opi millään mutta kyllä sen vaan oppii kun on pakko. Ja kivaa on ollut. Nyt 4 kuukautta takana. Laillistuminen vei 2 viikkoa ja maksoi n 190e (saattaa olla halvempi lähihoitajalle). www.sak.no. Siellä on englanniksikin kaikki mitä tarvitaan laillistumiseen. Työpaikkaa etsiessä kannattaa laittaa viestiä suoraan osastonhoitajille koska kaikkia paikkoja ei ilmoiteta netissä. Lisäksi kielitaito todennettiin puhelimitse mun kohdalla ja se oli aika pelottavaa mutta läpi meni! Suosittelijoita ja suosituskirjeitä toivotaan kovasti. Oma pomonikin soitti Suomeen ja ongelmia olikin kielitaitoisen ex-johtajan löytämisessä! Onneksi niitä oli useampi entisessä paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Johanna ja muut Norjassa työskentelevät sairaanhoitajat! Osaat(te)ko sanoa, miten vuosien hoitoalan kokemuksella (pääasiassa keskus- ja yliopistosairaalan sisätautien vuodeosastoilta), mutta nyt vuosia hoitotyöstä poissaolleelta onnistuisi Norjassa työskentely? Pitäisikö aloittaa perushoitajana, vai käydä jonkinlainen hoitotyön "päivittämis-/kertauskurssi" täällä Suomessa? Sujuvaa ruotsia puhun ja Norjaan sairaanhoitajaksi laillistettu olen jo vuosia sitten, kun meinasin sinne lähteä, mutta elämä ohjasi muualle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...