Jump to content
MAINOS

Työvuorolista alituntinen, aikahyvitykset


ansku62

Recommended Posts

Heippa, työsuhteeni päättyy nyt 30.4 ja tämä viimenen työvuorolista on suunniteltu alituntiseksi. Lista on jo seinällä ja on siis sitova. Nyt kun ilmoitin esimiehelle että olen ilmoittanut asiasta liittoon niin hän lykkii mulle yöputken päätyttyä jo seuraavalle päivälle työvuoroja. Voinko kieltäytyä niistä ja vedota siihen että miksi hän ei huomioinut alitunteja listoja tehdessään? Itselleen hän on tehnyt suunnitellusti kahteen listaan ylitunteja reilusti? Toinen asia on se että maksuun pitäisi tulla 79 yötuntia ja jostain on nyt sitten keksitty -33,40 tuntia aikahyvitystä. Edelliseltä listalta ei siirry mitään koska kaikki on maksettu. Mielestäni todella outoa toimintaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Niin. Mikä tässä nyt on ongelma? Ensiksi huomasit että sinulla oli alitunteja ja mainitsit tästä työnantajalle, saitkin sitten vuoroja että tunnit tulee täyteen niin ei ei kelpaakkaan ja haluat kieltäytyä niistä?

 

Suosittelen, (kuten monille muillekkin) ottamaan yhteyttä ensimmäisenä työpaikkasi pääluottamusmieheen. Ihmettelen myös että missä on ihmisten keskustelutaidot ja muut vastaavat nykyään jos heti ollaan ottamassa liittoon yhteyttä kun huomataan että listassa on alitunteja. Kyllä mulla ainakin ekana mieleen tulisi keskustella ihan työantajan kanssa. :rolleyes:

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on kuukausipalkka sopimuksessa, niin täysi palkka maksetaan oli listalla 10% tai 100% tunneista. Ylityön kertymisiin voi tilanteesta riippuen vajaa lista vaikuttaa paljonkin. Listaa ei voi vahvistamisen jälkeen muuttaa noin vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahvikupille vastaan että olisin varmasti ollutkin yhteydessä esimieheen ja keskustellut näistä asioista jos se vaan mitenkään onnistuisi, mutta kun ei onnistu. En varmasti olisi tänne tekstiä laittanutkaan jos asiat olisivat yksiselitteisiä. Ja se mitä liittoon soittoon tulee niin mielestäni mulla on täysi oikeus sinne soittaa silloin kun koen ettei luottamusmies kuuntele/tee asioille mitään. Mutta tonne alapuolelle olikin jos vastattu, kiitos tästä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...