Jump to content
MAINOS

Lähihoitajan työkuva akuuttiosastolla ?


Stiller15

Recommended Posts

Mitä kaikkea kuuluu lähihoitajan työkuvaan akuuttiosastoilla ? Olen alunperin ensihoitoon erikoistunut lh,mutten ole tehnyt ko. töitä valmistumisen jälkeen vaan ollut vanhus/ perushoidon puolella. Nyt olen ajatellut hakeutua erilaisiin tehtäviin,takaisin akuutimpaan ympäristöön. Mitä mahtaa lähihoitajan työnkuvaan kuulua ? Onkohan vaikea päästä lähihoitajana näihin paikkoihin ?

Pääkaupunki seudulla luulisi töitä riittävän ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Täällä Helsingissä on usempi kaupunginsairaala, joiden vuodeosastoja kutsutaan akuuttivuodeosastoiksi tai tukisairaalapaikoiksi.

Päivystyksiä on kaksi, Malmi ja Haartman(siis tk-tasolla), niiden yhteydessä olevat vuodosastot on päivystyksen vuodeosastoja. Ja siis toki erikseen ppkl ja valvonnat, molemmissa.

 

Kaivan laiskuuttani aiempia ketjuja, toivon niiden auttavan eteenpäin:

 

Lääkkeet on siis tiimin sh:n vastuulla/lääkehoitajalla, vain ppkl:lla ja valvonnassa voi olla jotain erilaista, en tiedä tarkemmin. Aiemmin oli mm. ph:lla kanylointi, kirkkaat, IV-lopetukset jne. En yhtään tiedä, miten menee nykyään.

 

Muutoin ph tekee kaikkea; perushoito, kotiutukset, kierrot (ainakin Malmin akuutilla, vaihdellen toki), kaikki soitot, hoitosuunnitelman päivitys, kirjaamiset, mittaukset, lääkärin määräykset (poissulkien ne lääkkeet, katso ylempää) jne jne.

 

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä Helsingissä on usempi kaupunginsairaala, joiden vuodeosastoja kutsutaan akuuttivuodeosastoiksi tai tukisairaalapaikoiksi.

Päivystyksiä on kaksi, Malmi ja Haartman(siis tk-tasolla), niiden yhteydessä olevat vuodosastot on päivystyksen vuodeosastoja. Ja siis toki erikseen ppkl ja valvonnat, molemmissa.

 

---

 

 

Lääkkeet on siis tiimin sh:n vastuulla/lääkehoitajalla, vain ppkl:lla ja valvonnassa voi olla jotain erilaista, en tiedä tarkemmin. Aiemmin oli mm. ph:lla kanylointi, kirkkaat, IV-lopetukset jne. En yhtään tiedä, miten menee nykyään.

 

Muutoin ph tekee kaikkea; perushoito, kotiutukset, kierrot (ainakin Malmin akuutilla, vaihdellen toki), kaikki soitot, hoitosuunnitelman päivitys, kirjaamiset, mittaukset, lääkärin määräykset (poissulkien ne lääkkeet, katso ylempää) jne jne.

 

Päivystyksessä perushoitajat saa antaa suun kautta meneviä lääkkeitä. Saavat pistää s.c. ja ymmärtääkseni myös i.m. Perushoitajien iv-jutuista en tiedä. Mä olen Malmilla töissä, mutta uskoisin että Haartmanissa menee samalla lailla. 

 

Osastolla ollessani (ent. A-os) perushoitajat eivät osallistuneet lääkehoitoon oikeastaan ollenkaan. Lääkkeenjakokin siirtyi kokonaan sairaanhoitajille. Päivystystä tukevien osastojen (ent. M-os) hoitajien lääkeluvista mulla ei oo minkäänlaista tietoa. 

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pääkaupunkiseudun liepeillä löytyy kyllä sitten sellaisiakin akuuttiosastoja, joissa lähihoitajan toimenkuva on iv-lääkkeet ja veritiputukset poislukien täysin sama kuin sairaanhoitajilla. Se on sitten varmaan makuasia, haluaako sitä pienemmällä palkalla tehdä lähes samaa hommaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...