Jump to content
MAINOS

Yötyö


Vieras: Nassu

Recommended Posts

Heipsan yököt!

Mikä verran yöduunarit käyttää piristeitä, esim. kofeiinitabletteja, ja vastaavasti: käytättekö nukahtamis-, tai muita unilääkkeitä "rytmin" tasoittamiseen???

Eipä ole mitään noista tullut koklattua, vuorosta ku pääsen pää tyynyyn ja si mi sammun. Ja valvonta menee omalla painolla.  ;D

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 90
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Heipsan yököt!

Mikä verran yöduunarit käyttää piristeitä, esim. kofeiinitabletteja, ja vastaavasti: käytättekö nukahtamis-, tai muita unilääkkeitä "rytmin" tasoittamiseen???

Juuh, no. Vatsa ei kestä kahvia niin paljon kuin naama vaatis  ;D

Ei vaan, vatsa ei oikeastikaan kestä kahvia ja "bullista" on tullut mukava yökaveri. Saattaa olla et tän 2,5 kk yövalvomisen jälkeen (valvon vapaatkin - ei käänny rytmi ei) on taas paikallaan stilnoct kuuri et saa rytmit käännettyä vajaassa viikossa. stilnoct 5mg illalla riittää hyvään uneen ja kääntää rytmit ilman p*skan makua suussa.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heipsan yököt!

Mikä verran yöduunarit käyttää piristeitä, esim. kofeiinitabletteja, ja vastaavasti: käytättekö nukahtamis-, tai muita unilääkkeitä "rytmin" tasoittamiseen???

Juuh, no. Vatsa ei kestä kahvia niin paljon kuin naama vaatis  ;D

Ei vaan, vatsa ei oikeastikaan kestä kahvia ja "bullista" on tullut mukava yökaveri. Saattaa olla et tän 2,5 kk yövalvomisen jälkeen (valvon vapaatkin - ei käänny rytmi ei) on taas paikallaan stilnoct kuuri et saa rytmit käännettyä vajaassa viikossa. stilnoct 5mg illalla riittää hyvään uneen ja kääntää rytmit ilman p*skan makua suussa.

imovanestahan se paskan maku tulee.stillnoctia tarvii vähintään 20mg että toimii.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuoden verran on tullut väännettyä yötöitä tällä kertaa. 90-luvulla tuli myös tehtyä yövirkaa. Nyt tosin vaan 75% hommassa. Öitten valvominen ei ole mikään ongelma, mutta kääntäminen päivärytmiin onkin hankalampaa. Aivan kuin olisi kohmelossa.Mietinkin että pitäisikö ottaa wiunaa kun kuitenkin tulee se kohmeloinen olo vaikka ei ottaiskaan.Eli kaksi kärpästä yhdellä iskulla.  ;D

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

imovanestahan se paskan maku tulee.stillnoctia tarvii vähintään 20mg että toimii.

Nimenomaan Imovanesesta tulee p*skan maku suuhun , useammaksi päiväksi.

Niin mut kun mä olen niin pieni ja vaatimaton et 5mg Stilnoctia riittää saamaan nukkumatin paikalle ja takaa riittävän( 8h) yöunen.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole unilääkkeitä testaillut.

Hyvä konsti on asentaa ikkunaan pimennysverho,ruuvata tulpat korviin.

Yötyö kääntyy toisinaan vapaaksi krapulan kautta.

Viimeisenä yönä  joskus vaivaan maaninen herännäisyys,joka ei tahdo painua kotona uneen- siihen kevyt nainti/känni ;D.

Eräs duunari  Meilahti töistä päästyään meni aamukaljalle PahaPete Pubiin,

uni maittoi parin tuopin jälkeen ja taas jaksoi mennä seuraavaksi yöksi töihin.

Ei kovin tervettä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viimesen yön jälkeen joskus tullut lähettyä suoraan baanalle,viimestään noin klo 16 rupeaa olemaan psykokunnossa eli vaunu ja kotio.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitti vastauksista, laittakaa lisää kokemuksia.

Ite oon joskus pitkillä ulkomaan lentokeikoilla (lentoaika esim. 12 h) ottanu jonkun lyhytvaikutteisen, että ikäänkuin nukkuis varastoon, ja jaksais sitten paluumatkalla valvoo pokan kanssa, joka  esim. respiraattorissa. Aikanaan jopa Halcionia.........

Kouluaikana psyk. harjottelujaksolla yks psykiatri kerto Hesperiassa kuinka hän on myös mielisairaanhoitaja, ja opiskeli 50-luvulla lääkäriksi: "kaikki yöt olin töissä ja päivät luennoilla, yhtään ei väsyttäny. Siihen aikaan oli jokaisessa lääkekaapissa sellanen purkki jonka kyljessä luki Amfetamin. Hyvä lääke, jakso valvoo ja paskat siitä mitään riippuvaiseks tullu................."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

..Aikas hurjia juttuja. Itse tein muutama vuosi sitten kahden vuoden ajan pelkkää yötä - kolmen viikon listassa oli yhteensä yhdeksän yötä, yleensä kolmen yön putkissa.  Hyvin sitä jaksoi aikansa.  Yötyössä kun on ne hyvät puolensa.  Korvatulpat+pimeä huone, niin uni tuli takuuvarmasti.  Herätys oli laitettava soimaan viimeistään klo 16, että ehti moikata muuta perhettä yms. ennen töihinlähtöä.  Jossain vaiheessa vaan alkoi elimistö pistää hanttiin, mm. verenpaineet alkoivat kohota, kuukautiset alkoi tulla miten sattuu yms.  Enkä tuntenut enää jaksavanikaan...  Lisäksi koin, että en enää hallinnut kaikkia asioita, joita päivävuorossa tehdään.  Tällä hetkellä olen päivätyössä, siinäkin on hyviä ja huonoja puolia.   ;D

T: Annukka

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen testasin "appeni" IMOVANE 7,5mg.

Takana valvottu yö,himassa hämmentämistä reilu puol tuntii,ja sit Imovane huuleen klo.08.00- taju pois,12.00 wc,14.15 herätyskelloon heräys.

Ylös sängystä -hivenen horjutti.Meni ohi.Skarppi olo.

Ei väsyttänyt-ja iltapäivärumba reippailuineen meni normaalia pirteämmin.Ei tullut mieleenkään ottaa tirsoja ennen yövuoroa,harvemmin niin muutenkaan.

Luulen että lääke vetäs aika syvään uneen,koska alitajunta työsti taas menokehyksiä/veroteknistä keplottelua/hoitotyön franhcisign projektia.

Jostain kumman syystä aamuväsymyksessä puolitin tabletin,meinasin kait ottaa vaan puolikkaan,otin siis kaksi puolikasta.Olipa paskan makuinen sisältö.Ei auttanut neiluhuuhtalu.Maku: hivenen metallia(ruostumatonta),kumi ja karpalorypäle-tsydeemi.   ;D

Ei minun valmiste.

Terve väsymys tuo unen,mutta jos työssä ei fyysisesti väsy,unen vie sairaat hajatelmat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olipa paskan makuinen sisältö.Ei auttanut neiluhuuhtalu.Maku: hivenen metallia(ruostumatonta),kumi ja karpalorypäle-tsydeemi.   ;D

Ei minun valmiste.

Terve väsymys tuo unen,mutta jos työssä ei fyysisesti väsy,unen vie sairaat hajatelmat.

Kuulostaa tutulta  :- ! Siksipä ei sitä lääkettä enää mulle...

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole koskaan kokeillut unilääkkeitä rytmin kääntämiseen/päivällä nukkumiseen... omaan hyvät unenlahjat... aikoinaan kun tein vakiyökön hommia....aamulla saunaan yövuoron jälkeen ja nukkumaan sopivan viileään raikkaaseen huoneeseen.... saatoin nukkua posottaa ilta 19.30 asti.... yöllä ei väsyttänyt. Rytminkääntö joko onnistui tai ei... riippuen malttoiko viimeisen yön jälkeen nousta aikaisin ylös. Joskus olen saanut esilääkkeeksi diapamia 5mg ------> taju pois... ei paljoa tarvi meikäläinen.... myös joskus on annettu dormicumia sairaalassa unilääkkeeksi... multa meni täysin kontrolli... koko yön etsin vessaa... kiikuin laitojen yli ja soitin kokoajan hälytyskelloa.... silti aamulla muistin kaiken.... hoitaja selvitti, monille nuorille dormicum ei sovi ja aiheuttaa sekavuutta... siinä minun kokemukset unilääkkeistä. EI KIITOS!

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen itse ollut aina yökyöpeli joten oikeasti olen kunnolla hereillä klo: 19.00 ja täynnä energiaa. Kuten jo tuosta voi päätellä, en mielelläni tee aamuvuoroja, :P koska olotila on kuin zombiella :D Mutta pakkohan se on yrittää vääntää omaa biologistakelloa nurin kun se kuuluu duunin.

Olen halunnut tehdä enemmän yövuoroja, mutta pomoni ei siihen suostu, saan vain vaivaiset 9 yötä tehdä 6 vk:n perioidissa. Vakiyökön hommiin pitäisi olla "terveydelliset" perusteet ettei voi tehdä 3-vuorotyötä.

Olen sen verran kauan tällä alalla ollut, että vieläkin ihmetyttää tuolla pohjoisempana oleva käytäntö yövuoroissa: menet aamuun tekemään duunia 7-11 ja sen jälkeen kotiin nukkumaan kunnes tulet saman vuorokauden aikana YÖKSI töihin 21 aikoihin ja valvot seuraavan vuorokauden aamuun 7:ään!

Onnekseni täällä etelässä on luovuttu tuollaisesta käytännöstä suunilleen 10 v sitten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sen verran kauan tällä alalla ollut, että vieläkin ihmetyttää tuolla pohjoisempana oleva käytäntö yövuoroissa: menet aamuun tekemään duunia 7-11 ja sen jälkeen kotiin nukkumaan kunnes tulet saman vuorokauden aikana YÖKSI töihin 21 aikoihin ja valvot seuraavan vuorokauden aamuun 7:ään!

Onnekseni täällä etelässä on luovuttu tuollaisesta käytännöstä suunilleen 10 v sitten.

Eikä tarvi niin pohjoseenkaan  mennä. Omalla synnyin kunnallani tein tk:ssa kuukaudenpäivät töitä valmistuttuani ja yöt alkoivat niin, että oli iltavuoro (ad.22) pätkäaamu(7-12) ja sitten yöksi töihin 21.30. Ei kukaan ymmärrä. Mutta perustelu oli se, että jää tunnit muuten vajaaksi listalla. Nyt teen paljon iltaa ja yötäkin ihan kiitettävästi yliopistollisessa. Ollaan pyritty kääntymään öihin niin, että jonkunmoinen ilta on ennen yötä ja viimeksikin itselläni oli normaali iltavuoro, sitten tuhkimovuoro (15-23) ja sitten alkoivat yöt. Yön jälkeen nukkumapv ja 2 pv vapaata ja sitten huips iltavuoroon. Jää kummasti vapaata ja aikaa kääntää rytmiään. Tykkään. Ainoa mistä en tykkää on, se että hirveesti tulee iltavuoroa. Vaikka inhoan aamuherätyksiä niin voisi joskus nähdä tuttujakin ihmisten aikaan eikä aina olla yökyöpeli.

Niin yövuoroista vielä. Itse tykkään tehdä öitä, tyyliin useampi peräkkäin. Nukkumisessa ei yleensä mitään ongelmaa, paitsi silloin kun naapuri päättää aamusella juuri silloin, kun on päässyt uneen testata miten kovaa ne hänen stereonsa soivatkaan.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sen verran kauan tällä alalla ollut, että vieläkin ihmetyttää tuolla pohjoisempana oleva käytäntö yövuoroissa: menet aamuun tekemään duunia 7-11 ja sen jälkeen kotiin nukkumaan kunnes tulet saman vuorokauden aikana YÖKSI töihin 21 aikoihin ja valvot seuraavan vuorokauden aamuun 7:ään!

Onnekseni täällä etelässä on luovuttu tuollaisesta käytännöstä suunilleen 10 v sitten.

Etelässä teen yötöitä ja aina silloin tällöin joutuu kyllä tekemään pätkäaamuja, ja sitten tulemaan vielä yöksi töihin saman vuorokauden sisään. Mikä tekee tästä vielä inhottavampaa on se ettei ees asu samalla paikkakunnalla missä käy töissä eli kulkemiseenkin menee oma aikansa...

Noh, aika aikaansa kutakin...  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

koukussahan tässä ollaan moneen asiaan,tupakkaan,viinaan ja huonoihin naisiin,uhkapeliin etc....

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...