TTK Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Minua ihmetyttää sairaanhoitajan palkat eri työnantajilla. Katoin, että esim Helsingin ja Espoon kaupunkien peruspalkat ovat n. 2500eur/kk ja esim. Helsingin kotihoidossa 2517,53eur/kk. Sen sijaan HUS:lla Meilahden sairaalassa vastaavaa summaa ei saa edes 10 vuoden ikälisillä! Miten voi olla mahdollista?
Julma Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Saahan työnantajat yli tessin maksaa jos tahtovat. Pohja näyttää KVTES:in mukaan sh:lla olevan 2256,42 €. Halvat vitamiinit iHerbistä - Klikkaamalla tästä vielä 10 dollaria alennusta ensitilaajalle!
Kunkku Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Muuallakin päin suomea samaa hommaa, että shp maksaa paskempaa palkkaa kuin kaupunki ja kunnat. Kai se sitten shp vetää väkeä töihin palkasta riippumatta. Sitten meillä on ainakin paljon shp:llä niitä hommia joista saa sen +10% lisää... Eli päästää siihen kaupungin lähtöpalkkaan.
Sini Posted February 20, 2015 Posted February 20, 2015 Sairaanhoitajan peruspalkka HUS 2413,62€ eli tuohon 8% lisää tekee 2606€+senttejä. "Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki." - A. Hellaakoski -
holbs Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Helsingin kaupungilla päivystyspuolella sh peruspalkka on 2482,01 eur. Ei tossa nyt kovin dramaattista eroa ole. EKG NERD
Pernasoppa Posted February 25, 2015 Posted February 25, 2015 PPSHP tehtäväkohtaisen palkan ALARAJA (ylärajaa ei ole) HOI030-hinnoittelutunnuksessa (vaativat hoitoalan ammattitehtävät, esim. sh,rh,ft jne.) on eri tva-tasoilla 2300-2500 euroa, Oulun kaupungilla liikutaan samoissa lukemissa, ylimmän tva-tason alaraja on heillä vähän korkeampi (2530) mutta tuohon ryhmään vastaavasti kuuluu heillä vähempi väkeä kuin PPSHP:ssä. Eli käytännössä ei merkittävää eroa shp:n ja kaupungin välillä. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.
TTK Posted February 26, 2015 Author Posted February 26, 2015 aloittaja vastaa. hus:lla mun 10vuoden ikälisillä palkka on 2480eur/kk ja sentit päälle eli todellakin pari sataa surkeampi kuin kaupungilla. eli, kandeis varmaa alkaa pyytään lisää liksaa siis tai vaihtaa duunii viereiseen sairaalaan :)
dino Posted February 26, 2015 Posted February 26, 2015 aloittaja vastaa. hus:lla mun 10vuoden ikälisillä palkka on 2480eur/kk ja sentit päälle eli todellakin pari sataa surkeampi kuin kaupungilla. eli, kandeis varmaa alkaa pyytään lisää liksaa siis tai vaihtaa duunii viereiseen sairaalaan Vähän OT:ta; Jos palkkaero on vain muutaman satasen kuussa niin itse miettisin hyvin tarkkaan firman vaihtamista. Itse laskin että jos saisin kouluttautumalla tai firmaa vaihtamalla 200 euron palkankorotuksen, niin progressiivisen verotuksen ansiosta saisin todellisuudessa vain 80 euroa enemmän rahaa käteen kuukaudessa...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.