Jump to content
MAINOS

Haaveena isyysloma


StClaus

Recommended Posts

Heipä hei!

Esikoista odotellaan, ja suullinen ilmoitus on työnantajalle annettu yli 2kk ennen laskettua aikaa. Laskettu aikakin oli muutama päivä takaperin mutta yli mennään niin että heilahtaa. Tänään esimies kuitenkin ilmoitti että isyyslomaa olisi pitänyt hakea kirjallisesti 2 kk enne, joka tällaisella maalaiselle tuntuu omituiselta kun ei sitä tarkaa aloittamispäivää voi millään tietää. Muutama ylimääräinen sydämenlyönti ja tänne kyselemään neuvoja, pitääkö minun nyt sitten tehdä kirjallinen  hakemus, katella vierestä kun pikkainen kasvaa sen 2 kuukautta ja sitten nautiskella ensimmäisistä hetkistä vai voinko hakea lomaa ja onko sen saanti sen nopeampaa? KVTES:n alla purjehditaan ja kaikilla, niin vanhemmilla kuin työnantajallaki, ensimmäinen kerta menossa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tästä kannattaa ottaa opiksi ja hoitaa kaikki vastaavat asiat sähköpostilla, jolloin jää kopiot talteen mitä on milloinkin ilmotettu ja sovittu :)

Käsittääkseni missään laissa ei sanota että pitäis nimenomaan kirjallisesti hakea. Isyysloma alkaa syntymäpäivänä, jos työntekijä niin haluaa.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980357

Jos on niin pikkusielunen esimies ettei vapaata anna jonkun tuommosen nimellisen jutun takia niin itse hakisin saikkua ja pitäisin sitte täydet isyysvapaat mahdollisimman hankalana ajankohtana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heipä hei!

Esikoista odotellaan, ja suullinen ilmoitus on työnantajalle annettu yli 2kk ennen laskettua aikaa. Laskettu aikakin oli muutama päivä takaperin mutta yli mennään niin että heilahtaa. Tänään esimies kuitenkin ilmoitti että isyyslomaa olisi pitänyt hakea kirjallisesti 2 kk enne, joka tällaisella maalaiselle tuntuu omituiselta kun ei sitä tarkaa aloittamispäivää voi millään tietää. Muutama ylimääräinen sydämenlyönti ja tänne kyselemään neuvoja, pitääkö minun nyt sitten tehdä kirjallinen  hakemus, katella vierestä kun pikkainen kasvaa sen 2 kuukautta ja sitten nautiskella ensimmäisistä hetkistä vai voinko hakea lomaa ja onko sen saanti sen nopeampaa? KVTES:n alla purjehditaan ja kaikilla, niin vanhemmilla kuin työnantajallaki, ensimmäinen kerta menossa :)

Kannattaa ottaa yhteyttä luottmusmieheen. Eiköhän asia sitä kautta hoidu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastuullinen ja reilu esimies olisi kertonut jo tuosta kirjallisesta hakemisesta silloin kun asiasta ensimmäistä kertaa puhuit. Tuntuu vähän erikoiselta että hän nyt ilmoittaa asiasta. Itse vetoaisin siihen ettei esimies kertonut asiasta ajoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...