Jump to content
MAINOS

Milloin lääkkeet voi antaa?


sapsu

Recommended Posts

MAINOS

Ei tuolta Thyroxinin pakkausselosteesta ainakaan löydy sitä tietoa, että ois haittavaikutuksia Furesin kanssa. http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/12241-THYROXINMun muistin mukaan Thyroxin ja Furesis ovat tulleet samassa annospussissa apteekista.

 

Kysyin apteekista. Molemmat lääkkeet suositellaan otettavan ennen ruokailua. Thyroxin pitäs ottaa veden kanssa 10-15 minuuttia ennen ateriaa (magnesium vähentää lääkkeen imeytymistä). Furesis pitäs ottaa 1 h ennen ruokailua tai 2 h ruokailun jälkeen. Furesis ja Thyroxin voi siis 1 h ennen ruokailua antaa samaan aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Useimmissa paikoissa, joissa itse olen työskennellyt, on tyroksiini mennyt klo 7 ja muut aamulääkkeet klo 8. Aika monet aineet haittaa tyroksiinin imeytymistä, joten lienee helpompaa antaa se kategorisesti yksiselitteisen tyhjään mahaan, kuin ruveta joka potilaan kohdalla setvimään erikseen sopiiko vai ei. Ja aina kun tulee jotain lääkemuutoksia, niin sama uudestaan.

 

Toisaalta jos potilas on 8 vuotta vetänyt tyroksiininsa voileivän kanssa, niin annos on sen mukaan titrattu ja ainakin minun puolestani saa olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...