Jump to content
MAINOS

Näytteenotto perifeerisestä kanyylista


Romiri

Recommended Posts

Hei jos ottaa perifeerisestä kanyylista näytteitä johon ei siis oo menossa mitää nestettä ja siinä o mandariini vaan, niin tarviiko ottaa hukkaan verta ennen näytteen ottamista? Olen kuullut kahta versiota, eli pitäisi ottaa hukkaan ja toista versiota että mandariini on niin pitkä että työntää mahdolliset edelliset huuhteet pois ja ei tarvitse ottaa hukkaan sitä 1ml...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hyvä kysymys!

- huomioitavaa noissa oli se, että oliko heparinoisut kanyyli, onko kanyylia käytetty nesteensiirtoon..

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseessä siis kanyyli johon ei ollenkaan ole mennyt nestettä ja ei myöskään hepariinia, vain mandriini aina vakuumilla otetun näytteen jälkeen :) tähän on niin kovin montaa ohjetta kuullut itse että miten toimia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aaah :)

Eikös toi Huslabin ohje vastaa siis siihen kysymykseen ainakin? Eli milli hukkaan.

 

Jos kyse on siitä miten itse tekisin, niin itse laskisin hukkaan muutamasta tipasta niin noin milliin. Ihan vaan koska siltä tuntuu :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hupsis, itse siis taisin munata yhden näytesarjan kun en ottanut hukkaan vaan otin mandriinin pois ja siitä sitten vakuumilla näytteet!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä usko, että kovin kamalia on päässyt käymään  :) Jatkossa kun tiputtaa ajatuksen verran tufferiin tai hukkaputkeen, niin hyvä.
PHSOTEY muutes ohjeistaa ottamaan hukkaverta kanyyliletkun ja liittiminen verran. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti ei ihan pieleen mennyt kun kyse oli kuitenkin isosta tutkimuksesta :( mutta täytyy toivoa että niistä saa silti paikkansa pitävät ja fiksut vastaukset!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...