Jump to content
MAINOS

Rinnekoti


Sh93

Recommended Posts

Työhaastattelu sovittuna Rinnekodin laitospuolelle tammikuulle. Millainen mahtaa olla työpaikkana/työnantajana? Minkälaisia mahtavat olla työsuhdeasunnot 40+ hoitajalle? Kuvitelmissa lähinnä nuorille tarkoitettuja soluja. Entä kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla kokemus- ja ikälisillä olevan sh:n palkka? Nykyinen, myöskin yksityisen sos. ja terveysalan tes:iä noudattava yritys maksaa 2770. Paljonko jää alle tuon? Työnkuva miellyttäisi haasteellisuudellaan, nykyinen leppoisaa hoitokoti työskentelyä ja se ei enää sinällään anna mitään. Lähinnä aiheuttaa tylsistymistä ;-). Ja se tylsistyminen ja yksitoikkoinen työ syynä halulle vaihtaa työpaikkaa. Kannattaako?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

yksityisen sos. ja terveysalan tes:iä

 

Tämmöstä tessiä ei ole olemassa. On olemassa yksityisen sosiaalipalvelualan tes ja yksityisen terveyspalvelualan tes.

Kumpi käytössä? Sosiaalipalvelualalla asia menee näin;

 

Yksityisen sos. alan tes mukainen minimi peruspalkka maksimi-ikälisillä sairaanhoitajalle pääkaupunkiseudulla 2396,17€/kk ja muualla suomessa 2362,31€/kk elikkäs g21.

Ja harva paikka isommista ketjuista maksaa enemmän kun tessin minimin mutta ainahan noista voi neuvotella.

 

Alle jää todella paljon. Saat nykyisessä työssä enemmän kun monessa paikoissa osastonvastaavat jne.. (heidän ohjeellinen palkka on tessin mukaan g23-25 (2500-2700e/kk) riippuen vähän työntekijämäärästä).

 

Jos haluat haastaa itsesi niin kannattaa vaihtaa. Jos palkan perässä juokset niin ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin itse opintojen alussa Rinnekodissa haastattelussa. Sieltä tarjottiin melkein heti yökkökeikkaa, mutta en uskaltanut sitä ottaa vastaan, koska en ollut tehnyt siellä edes päivällä töitä ja olin kuitenkin niin tuore opiskelija ... + olisin ollut kyseisellä osastolla yksin yökkönä mikä kuulosti myöskin vähän kuumottavalta. Eli, koskaan en siellä sitten vuoroakaan tehnyt.

Itse olen kuullut Rinnekodista sekä hyviä että huonoja kokemuksia, joten vaikea sanoa kannattaako sinne hakeutua töihin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hurjalta kuulostaa tuo ero palkassa! Liki 400 euroa on sangen iso raha kelle vain... Eli oma nykyinen työnantaja aikoinaan työsuhteen alussa lupasi minulle sellaisen palkan etten sitä tule koskaan mistään muualta saamaan. Työn mielekkyys taitaa valittettavasti jäädä taka-alalle. Nykyinen maksaa lähinnä kodinhoidollisesta työstä, lisättynä yksikön lääkevastuulla, tuon verran enemmän kuin joku muu huomattavasti ammatillisesti ja taidollisesti vastuullisemmasta työstä. Liian hyvälle olemme tottuneet täällä syrjäisessä Itä-Suomessa ;-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.12.2014 klo 10.52, kahvikuppi_ kirjoitti:

 

yksityisen sos. ja terveysalan tes:iä

 

Tämmöstä tessiä ei ole olemassa. On olemassa yksityisen sosiaalipalvelualan tes ja yksityisen terveyspalvelualan tes.

Kumpi käytössä? Sosiaalipalvelualalla asia menee näin;

 

Yksityisen sos. alan tes mukainen minimi peruspalkka maksimi-ikälisillä sairaanhoitajalle pääkaupunkiseudulla 2396,17€/kk ja muualla suomessa 2362,31€/kk elikkäs g21.

Ja harva paikka isommista ketjuista maksaa enemmän kun tessin minimin mutta ainahan noista voi neuvotella.

 

Alle jää todella paljon. Saat nykyisessä työssä enemmän kun monessa paikoissa osastonvastaavat jne.. (heidän ohjeellinen palkka on tessin mukaan g23-25 (2500-2700e/kk) riippuen vähän työntekijämäärästä).

 

Jos haluat haastaa itsesi niin kannattaa vaihtaa. Jos palkan perässä juokset niin ei.

 

Luulis, että sairaanhoitajalla on korkeampi palkkaluokka kuin G21, koska Rinnekodin lähihoitajien palkka on luokissa G20-G21.

-------------------------------------------------------------------

Työsuhdeasunnot ovat tietääkseni osa rempattuja ja osa remppaamattomia yksiöitä ja sitä isompia kämppiä Lakiston laitosalueella ja joitakin myös alueen ulkopuolella. Solukämppiäkin on ollut joskus, mutta en tiedä, että onko niitä vielä olemassa.

Työnkuvaan en osaa mitään tarkempaa sanoa, koska yksiköitä on niin erilaisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.12.2014 klo 21.21, Tiiiu kirjoitti:

 

Luulis, että sairaanhoitajalla on korkeampi palkkaluokka kuin G21, koska Rinnekodin lähihoitajien palkka on luokissa G20-G21.

-------------------------------------------------------------------

No tätähän minä en voi tietää. Kerroin vaan aikaisemmassa viestissä mitkä on yksityisensospalvelualan minimi palkkaluokat. Mehiläisellä ei ainakaan toivoakaan siitä että sh saisi enemmän kun g21 tai että lähäri saisi enemmän kun g19. Kuten mainitsin, neuvottelukysymyksiä nämä myös hyvin pitkälti ovat. Ja osa maksaa paremmin kun toiset. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin se vaan on että ennen vanhaan sai parempia palkkoja. Eli jos on monta monituista vuotta sitten  johonkin pestin ottanut ja samassa paikassa jaksanut roikkua niin saa kyllä nyt parempaa palkkaa kuin uudet työntekijät jotka näköjään joka firmassa saa tosi alhaisia palkkoja (lähärin peruspalkka pk-seudula G17-20).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kävin haastattelussa vuonna 2012 jos en ihan väärin muista, paikkaa tarjottiin heti. Palkka kuulosti hyvältä, ja työsuhdeasunnoissa vuokrat kohtuulliset pk-seuduksi. Asunnoista näin kaksi, toinen oli aika jäätävässä kunnossa, ja rööki haisi voimakkaasti. Asunnossa oli ns. Ranskalainen parveke. Toinen oli ihan siisti ja osittain rempattu, mutta kuitenkin miljöönä jotenkin vähän pelottava. Omaan päätökseen (kielteiseen) vaikutti ed. Mainittu ketju. :/ vaikka haastattelija ja mukana ollut yksikön esimies olivat todella sympaattisen oloisia. Muutenkin tuntui hassulta, että asuisi työpaikan pihalla... asukkaat tietäisivät missä asut, moni kuitenkin liikkuu ympäristössä, ja käsittääkseni asuntoja oli vuokrattu ulkopuolisillekin, ja kuulemma aika pohjasakkaakin... huumeiden käyttäjiä jne. Tiedä sitten oliko näin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Rinnekodin palkat tuntuvat olevan kaikesta huhuista huolimatta sangen kohdillaan. Eli sh:t G 24-26. Harva taitaa muualla maksaa tuon n. 2900? Toki työ raskaampaa fyysisesti ja psyykkisesti kuin monessa muussa paikassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Rinnekodissakin on niin monenlaisia paikkoja. Itse olin harjoittelemassa Lakiston ulkopuolisessa paikassa. Parempaa työyhteisöä en ole elämässäni nähnyt, hoitajia oli enemmän kuin riittävästi samoin kuin työvälineitä ja apuvälineitä. Olisi unelmien työpaikka tulevaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Rinnekoti oli hyvä työpaikka entisen johtajan Markus Kasken aikana. Mutta uuden johtajan myötä tyyli on kovasti muuttunut. Rinnekodissa on tehty laaja organisaation muutos. Nyt kaiken toiminnan määrittää raha. Rinnekodin arvot eivät ainakaan johtoportaassa enää pidä paikkaansa. Uusi johtaja vie Rinnekotia tosi vieraille vesille. Työntekijät, jotka uskaltavat sanoa vastaan, ne hän leimaa "huonoiksi ja muutoskyvyttömiksi työntekijöiksi". Hallitaan pelolla ja sanellaan kaikki ylhäältä käsin, valitettavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Intellectual disability?

Oma kokemukseni on pelkästään negatiivinen Rinnekodista. Kävin siellä työhaastattelussa osastonhoitajan toimeen ja haastattelussa minut kehuttiin maasta taivaaseen ja annettiin ymmärtää uuden työpaikan olevan lähes 100 % varma. Luvattiin ilmoittaa valintapäätöksestä viikon kuluttua, mutta mitään ei kuulunut. Kysellessäni parin viikon kuluttua asiasta oli rekrytoinnista vastuussa oleva henkilö lomalla eikä kukaan tiennyt koko asiasta, mutta luvattiin jälleen soittaa takaisinpäin. Soittoa ei taaskaan kuulunut, joten soittelin itse sitten takaisinpäin uteliaisuuttani. Mitään vastausta ei osattu antaa valintapäätöksestä hakemaani toimeen, mutta sen sijaan tarjottiin aivan toista työpaikkaa Lakiston alueella. Siitä kieltäydyin. Olin oikeastaan tyytyväinen, että totuus huonoista HRM-käytännöistä tuli esille jo tässä vaiheessa. Rekrytointikäytännöt vaikuttavat erittäin kummallisilta, minkä vuoksi koko säätiön toiminta herättää mielessäni epäilyksiä ammattitaidottomuudesta ja laadun puutteesta.

Palkoista vielä sen verran, että osastonhoitajan palkka olisi ollut muistaakseni G26, mikä on mielestäni huono.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Onko tuoreempia kokemuksia kellään? Kesätöihin olen menossa ko. paikkaan. Opiskelen tällä hetkellä pohjoisessa, ja olen muuttamassa syksyllä pääkaupunkiseudulle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 7 kuukautta myöhemmin...

Johtoa vahvistettu, samoin pieniä päälliköitä ja kaikenmaailman asiantuntijoita tullut jatkuvasti. Pärjäät jos osaat mielistellä oikeita ihmisiä. Kieroilun ja epärehellisyydestä tyyssija. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Onko Huvia

Hei onko kellään kokemuksia Villa Huvista? On aika uusi yksikkö espoon venepuuntiellä.Suunnattu nuorille aikuisille.Viimeaikoina yksikkö on ollut lehtien palstoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vaikea paikka
12 minuuttia sitten, Vieras: Onko Huvia kirjoitti:

Hei onko kellään kokemuksia Villa Huvista? On aika uusi yksikkö espoon venepuuntiellä.Suunnattu nuorille aikuisille.Viimeaikoina yksikkö on ollut lehtien palstoilla.

Ei ole kokemusta, mutta seurannut olen työpaikkailmoituksia, että koko ajan haetaan esimiestä ja koko ajan haetaan uusia ohjaajia. Ei ehdi kauaa esimiehet ja ohjaajat vanheta, kun taas on paikat auki. Tätä jatkunut paikan avautumisesta saakka.

Nyt hakivat taas lisää väkeä mitä en ihan ymmärrä, kun tarkoitushan on että Rinnekoti vetäytyy koko paikasta pois tämän kuun loppuun niin en ymmärrä miksi haetaan vakinaista väkeä joiden tulevaisuus on epävarma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Menit yhteen ja kuis kävi
23 tuntia sitten, Vieras: Vaikea paikka kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta seurannut olen työpaikkailmoituksia, että koko ajan haetaan esimiestä ja koko ajan haetaan uusia ohjaajia. Ei ehdi kauaa esimiehet ja ohjaajat vanheta, kun taas on paikat auki. Tätä jatkunut paikan avautumisesta saakka.

Nyt hakivat taas lisää väkeä mitä en ihan ymmärrä, kun tarkoitushan on että Rinnekoti vetäytyy koko paikasta pois tämän kuun loppuun niin en ymmärrä miksi haetaan vakinaista väkeä joiden tulevaisuus on epävarma.

Miten ihmeessä Rinnekoti sitten rekrytoi uutta henkilökuntaa? Eihän tässä ole mitään tolkkua.En kyllä itse uskaltaisi hakea.Kyseessä vakituiset työsuhteet koeajalla.Pitääkö sitten siirtyä muihin yksiköihin kun vetäytyvät pois.Huh ja Hei!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vaikea paikka
12 tuntia sitten, Vieras: Menit yhteen ja kuis kävi kirjoitti:

Miten ihmeessä Rinnekoti sitten rekrytoi uutta henkilökuntaa? Eihän tässä ole mitään tolkkua.En kyllä itse uskaltaisi hakea.Kyseessä vakituiset työsuhteet koeajalla.Pitääkö sitten siirtyä muihin yksiköihin kun vetäytyvät pois.Huh ja Hei!

Rintsun työsopimuksessahan lukee, että olet velvoitettu työskentelemään missä tahansa Rintsun yksikössä. Toki tämä sama lukee monen muunkin yksityisen puolen sopparissa, mutta Rintsu on ainoa paikka missä olen nähnyt, että tuota pykälää myös käytetään sangen veemäisin seurauksin mielestäni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Bussi vie.Ehkä
4 tuntia sitten, Vieras: Vaikea paikka kirjoitti:

Rintsun työsopimuksessahan lukee, että olet velvoitettu työskentelemään missä tahansa Rintsun yksikössä. Toki tämä sama lukee monen muunkin yksityisen puolen sopparissa, mutta Rintsu on ainoa paikka missä olen nähnyt, että tuota pykälää myös käytetään sangen veemäisin seurauksin mielestäni.

Kyllä sitä haluaa katsoa työpaikkoja jos vain mahdollista niin työmatkojenkin suhteen.Meillä pääkaupunkiseudulla se saattaa vieläpä vielä onnistua.Esim rintsun pääkallopaikka on niin hankalan matkan takana ja jos ei omista autoa niin ekan viikon jälkeen on jo valmis itkupotkuraivareihin.Itse en pääsi viikonloppuisin olleenkaan aamuvuoroihin itähelsingistä sinne.Kiitos sulle kun valaisit tilannetta.Kiitos ei!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vaikea paikka

Ja taas haetaan Villa Huviin hoitajaa. Järkyttävää touhua. Toivottavasti hakijoille kerrotan rehellisesti mikä on vastassa ja mikä on tulevaisuuden odotus. Tuolla on varmaan jo ollut kaikki vammaistyöhön erikoistuneet lähihoitajat. Ja tarkoitus ei tosiaan ole työntekijöitä arvostella tuon paikan osalta, mutta kyllä nyt työantajan pitäisi voimakkaasti puuttua asiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Ex-rintsulainen

Lähärin palkka g22, eli ihan kilpailukykyinen vastavalmistuneelle. Hullu meno johdossa joten jos riittää se että pidät matalaa profiilia ja teet työsi miettimättä enempää epävarmuutta ympärillä niin sinne vaan. Jos epävarmuus kalvaa liikaa niin harkitse muuta, siksi itsekin lähdin. Uudistutaan ja uudistutaan eikä oikeisiin ongelmakohtiin puututa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Ex-rintsulainen myös

Meno senkun pahenee. Katsoin parhaimmaksi poistua paikalta ja lujaa. Tällä hetkellä ainakin kolme esimiestä on lähtenyt kahden kuukauden sisällä ja hoitajat joiden kesätyösopimukset päättyvät, eivät ole jäämässä.

Meinaavat kuulemma tehdä jonku kivan rekryvideon jossa hoitajat julistavat kuinka kiva tuolla on olla töissä... voi olla toki ettei ole hirveää tunkua näyttelijäkaartiin :D

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...