Jump to content
MAINOS

Minkälaisia käytäntöjä muissa sairaaloissa on työvaatejakelussa?


Smirgeline

Recommended Posts

Työvaate on arkinen juttu, mutta jos ei vuoroon saa sopivaa tai puhdasta kampetta päälle, niin tympäseehän se.

 

Oma työnantaja on nyt ratkaissut asian perustamalla sairaalan kellariin kaksi jakelupistettä, mistä saa arkisin 6.30-16 välisenä aikana pyytää siviilipalvelusmieheltä puhtaan vaatekerran omaa kokoa. Muina aikoina on avoinna kaksi päivystysvarastoa, mistä voi hakea työpukuja, välttämättä siellä ei ole omaa kokoa. Tällä käytännöllä on tarkoitus ehkäistä pukujen hamstraamista kaappeihin.

 

Miten muut (isot) sairaalat ovat tämän työvaateasian järjestäneet? 

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Paikallisessa keskussairaalassa haetaan itse sellasilta telineiltä missä ne käsittääkseni tulee jo pesulasta. Siellä on neljää erilaista hoitsuasua, joista voi valita. Omaa kokoa ei aina löytynyt kaikista, mutta joka kerta jotain mallia oli kuitenkin.

 

Kieltämättä aiheutti sen, että aina sitä omaa suosikkipukua hamstrasin kaappiin kun oli tarjolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse jos olen paikassa, missä mulla on oma kaappi niin pyrin varaamaan sinne toisen puvun ihan senkin takia, että mahdollisessa vaihtotilanteessa ei tartte rupee pläräämään tankoja läpi vaan puhdas työvaate löytyy samantien. Toki keikkalaisena oma kaappi on harvinainen luksus :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän uudessa sairaalassamme on työvaate-huone, missä kaikki koot hyllytettyinä. Pukkareita samalla käytävällä ja vissiin viereiselläkin?

 

Vaatteiden vaihto kielletty muualla.

Itse otin pukkarin käyttöön tän viikon ma, kun olin toisessa kaupunginsairaalassa viime viikon.

 

Nähtäväksi jää, onko meille ylipainoisille riittävästi työvaatteita tarjolla. Malli on vain yksi ja sama, eli V-aukkoinen paita(tunika kait oikea nimi?) ja suorat taskulliset housut, mol. väri valkoinen. Ollaan siis Uudenmaan sairaalapesulan alla. Lisäksi tarjolla vilutakkeja, onko valk. t-paitoja vielä, en tiedä?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hohhoijjaaa, uudet vaatteet tuli kokeiluun ja eipä oo pahemmin päässyt käyttämään - hyllyt aina tyhjillään. Vilutakkien mallia kylpytakki ja vaatteiden koot on mitä sattuu. Jokaista kokoa on kahta kokoa ja eron huomaa. Esimerkiksi M-kokoa on isoa ja pientä, sama L-koolla ja kaikilla muilla. Näitä ei kuitenkaan hyllytetä erikseen vaan samassa pinkassa..

Jooo.. Kumma miten noin arkinen asia voi ärsyttää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaatteet on paikallisen pesulan. Meillä on yhtä v-aukollista paitamallia, siihen perus taskuttomat housut. Kumpaakin kahta eri väriä.

 

Vaatteet on omassa varastossaan pukuhuoneiden välittömässä läheisyydessä. Vaatteet kokojen perusteella hyllyissä. Tarjontaa on yleinsä aika hyvin, maanantai aamuna tai sunnuntaina ei välttämättä sitä omaa ja totuttua väriä ole. Yleisarvosana minusta kuitenkin 8+.

 

Vaatteiden kokovaihtelusta, niin paljonhan se vaihtelee riippuen vuosimallista. Tunnistan jo materiaalin perusteella mitkä ovat "samaa sarjaa" ja sopivan kokoisia. Eri sarjasta osaan ottaa isomman.

 

Mutta... Piru vie että kaipaan vanhan työpaikan reisitaskuhousuja... Ne oli vaan niin kivat jalassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...