Jump to content
MAINOS

työvuorotaulukot


lenninuutti

Recommended Posts

Onko kenelläkään tietoa tälläisesta asiasta. Meillä jaetaan jokaisen henkilökohtainen työlista postilokeroihin. Toteutuneet listat käydään kuittaamassa osastonhoitajan kansliassa. Näkyvillä on irtolapulla vain kolmen päivän työntekijät. On kuulema tietosuojan vuoksi tehtävä näin. Kukaan ei saa nähdä koko osaston työvuorotaulukkoa jossa näkyvät kaikkien työntekijöiden vuorot. Ei saa merkitä näkyviin jos joku on lomalla, virkavapaalla, sairaana. Minkäälaista virallista paperia mustaa valkoisella ko asiasta ei ole näytetty, on vain osastonhoitajan ilmoitus että näin pitää tehdä. Minä en oikein tätä ymmärrä. Jokeenkin luulen että kyse on vain siitä että henkilökunta vaihtaa työvuorojaan ja nyt kun et tiedä keneltä voit vaihtoa kysyä niin ehkä vaihdot vähenee ja esimies voi toteuttaa määräysvaltaansa .syvä huokaus....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Haiskahtaa jonkunasteiselta kusetukselta väite että pakko noin toimia.

Sinänsähän sairaslomista (ennen kaikkea niiden syistä) ei ole työnantajalla mitään asiaa huudella muille työntekijöille, muttei se fakta että joku on sairaslomalla ole mikään suuri salaisuus tai mahdollista edes pitää salassa työkavereilta. Kyllä sen konkreettisesti Pekka huomaa jos Liisa on viikon pois yhtäkkiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

syvä huokaus....

 

Ei kannata huokailla, sillä asia perustuu tietosuojavaltuutetun lausuntoon: http://www.ppshp.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/npp/embeds/31519_hallitus_12112013_-_tietosuojavaltuutetun_toimiston_ohjaus_7.10.2013.pdf

 

Kyse oli sairauspoissaolojen merkitsemisestä, mutta moni työnantaja tarkensi muitakin työvuorolistoihin liittyviä käytäntöjään tämän vuoksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo kyllä kaikissa mun duunipaikoissa on työvuorolistat näkynyt ihan kokonaan seinällä.

 

Nykyisessä työpaikassa on jopa systeemi, että tulee sähköpostiin kaikille työntekijöille sekä työyksikön lista, että henkilökohtainen lista aina kun ne julkaistaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei kans saa enää näkyä ns. poissaolon syy eli siis onko vuosiloma, saikku, mammaloma, mikä siis ennen näkyi koodina S, Z, H yms...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän kyllä sen että ne koodit ei saa olla näkyvillä mutta voisihan siinä olla vaikka "risuaita" niin muuten töissä olevien lista näkyisi kaikille. Mutta nyt ei voi kuulema sekään näkyä. Tämä mene minun älyni yläpuolelle, en ymmärrä. Onko keskustelussa muita Helsingin Kaupunginsairaalassa toimivia? Mites teillä? Ja se että toteutunut lista pitää käydä osastonhoitajan huoneessa kuittaamassa hänen läsnäollessaan. Käytännössä kyllä mahdoton toteuttaa koska hän on paikalla vain ma-pe. Todennäköisesti niitä listoja lähtee palkkoihin tarkastamatta ja jos on virheitä niin niitä sitten on kivaa selvitellä jälkikäteen. Kertokaa mielipiteitä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän kyllä sen että ne koodit ei saa olla näkyvillä mutta voisihan siinä olla vaikka "risuaita" niin muuten töissä olevien lista näkyisi kaikille. Mutta nyt ei voi kuulema sekään näkyä. Tämä mene minun älyni yläpuolelle, en ymmärrä. Onko keskustelussa muita Helsingin Kaupunginsairaalassa toimivia? Mites teillä?

 

Mä oon kaupunginsairaalassa.

 

Meillä tulee niihin julkisiin listoihin nimenomaan toi #-merkintä poissaolon kohdalle. Siihen omaan pikkulistaan poissaolo tulee sitten sillä oikealla koodilla et miks oot poissa. Toisten listoja ei saa mennä katsomaan.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Ymmärrän kyllä sen että ne koodit ei saa olla näkyvillä mutta voisihan siinä olla vaikka "risuaita" niin muuten töissä olevien lista näkyisi kaikille. Mutta nyt ei voi kuulema sekään näkyä. Tämä mene minun älyni yläpuolelle, en ymmärrä. Onko keskustelussa muita Helsingin Kaupunginsairaalassa toimivia? Mites teillä?

 

Mä oon kaupunginsairaalassa.

 

Meillä tulee niihin julkisiin listoihin nimenomaan toi #-merkintä poissaolon kohdalle. Siihen omaan pikkulistaan poissaolo tulee sitten sillä oikealla koodilla et miks oot poissa. Toisten listoja ei saa mennä katsomaan.

 

Mä samassa paikassa.

Tuli juuri taannoin tapetille tämä asia.

Itseäni ei heilauta, kun ei ole tarpeen vuoroja vaihdella tms.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on (pikkukaupungin ambulanssissa) seinällä kaikkien vuorot. Jos on pois niin listassa on vaan tyhjää eli vapaapäiviä, ihan sama onko sairasloma, vapaa, vuosiloma jne.

Jos joku jää yhtäkkiä sairaslomalle niin se toki pienessä tiiviissä työyhteisössä tiedetään yleensä heti, kun pomo soittaa puolet jengistä läpi et tarttis tulla tekemään ylimääräinen vuoro.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...