Jump to content
MAINOS

THL: Influenssarokotukset edistävät potilasturvallisuutta


Reportteri

Recommended Posts

Olen menettänyt terveyteni PANDEMIX -rokotteen seurauksena, kukaan ei ole korvannut yhtään mitään, eikä julkinen terveydenhuolto ole osallistunut hoitoon juuri millään tavalla.

En usko, että olet menettänyt terveytesi Pandemrixin vuoksi. En usko, että olet saanut ensimmäistäkään mystistä sairautta Pandemrixin vuoksi. Uskon kyllä, että koet sairastuneesi Pandemrixin vuoksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 114
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Sairastunut

 toki voi ajatella sillä lailla :). Asiasta en käy väittelemään, jos ja kun fyysiset löydökset todennettu ja diagnosoitu - edes monet  erikoislääkärit ei ole väittäneet, että ei olisi somaattista. Onnea kaikille rokotuksen ottaneille ja ottaville!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ammattilaistenko pitää kaikkien ajatella samalla tavalla? Pelottava ajatus.

Ei ole kyse siitä, ei tietenkään pidä olla. Ammattilaiset vaan (toivottavasti) eivät nojaa päätöksiään mutuun tai "kaverillakin kerran oli" juttuihin. En pidä myöskään lääketeollisuuden salaliitto yms juttuja kauhean ammatillisina. Kriittinen pitää olla, mutta raja se on siinäkin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

THL:n rahoituskuvioita voi kukin googlailemalla selvittää. Jokainen valveutunut voi lukea THL:n tekemiä raportteja, ne ovat ihan julkisia raportteja esim. HPV-rokotteen osalta. Suosittelen muuten lukemaan sen kriittisellä silmällä - jos yhtään päässä raksuttaa, niin voi myös lukea sellaisen asian, että siinä ei ole ollenkaan arvioituna haittavaikutusten vaikuttavuutta esim. kuolemiin tai taloudellisiin hyötyihin.

 

Jos hoitajalla ei ole tietoa, että CFS/ME voi olla rokotteiden seuraus, niin suosittelisin hankkimaan sitä tietoa lisää. Mikäli hoitaja ei tiedä sitä asiaa, että WHO on luokitellut CFS/ME/PVFS:n hermostollisiin sairauksiin, niin suosittelen olemaan vähän aktiivisempi tuossa tiedon hankinnassa. Mikäli hoitaja ei tiedä, että CFS/ME/PVFS on vaikea koko elimistöä koskettava neuroimmuunisairaus, niin suosittelen hankkimaan lisätietoa. Mikäli hoitaja ei tiedä, että CFS/ME/PVFS:ssä on mahdollista todentaa fyysisiä löydöksiä verikokein, kliinisen fysiologian menetelmin ja kuvantamalla, niin suosittelen hankkimaan lisätietoa. Mikäli hoitaja luulee, että kysymyksessä on psykiatrinen sairaus, niin suosittelen hankkimaan lisätietoa. Mikäli hoitaja on yhtään kiinnostunut asiasta, niin muualla maailmalla tätä sairautta hoidetaan huomattavasti aktiivisemmin kuin Suomessa. Tässä ei ole mitään mystiikkaa, vaan ainoastaan sitä, että kaikkia sairastuneita ei edes tutkita, vaan suoralinjaisesti "katseella" päätetään, että sairastuneella viiraa vain päässä.

 

Olen ihan koulutettu hoitaja, omaan kriittisen ajattelun taidot ja olen sitä mieltä, että ei tekisi yhtään pahaa, jos hoitajat olisivat pikkase enemmän kiinnostuneita hankkimaan  tietoa oman ajattelun ja toimintansa tueksi. Järjen käyttö sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä ei ole mitään mystiikkaa, vaan ainoastaan sitä, että kaikkia sairastuneita ei edes tutkita, vaan suoralinjaisesti "katseella" päätetään, että sairastuneella viiraa vain päässä.

Niin. Ja se päässä viiraaminen ei näissä mystisissä rokotuksiin liittyvissä oireiluissa voi olla se todennäköisin diagnoosi?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nyt tartte olla kuitenkaan vainoharhainen, mutta oliko siinä mitään perää, että lääketehtaat rahoittavat THL:n toimintaa? Aina voidaan laatia kaikenlaisia raportteja ja laskelmia rokotteiden hyödyistä ja vältellä laskematta niitä rokotteiden aiheuttamien haittojen määrää tai kustannuksia. Totuutta voi kertoa monella tavalla, valitettavasti. Eikö olisi kaikkein järkevintä rokottaa vain riskiryhmät, yli 65 vuotiaat, joilla on se todennäköisyys siihen influenssaan kuolemiselle?

 

Voitko millään kuvitella että siihen olemassa ihan syy, miksi muitakin kuin riskiryhmään kuuluvia rokotetaan...? Jos "sairastunut" ei tätä tietä, niin suosittelen hankkimaan lisätietoa ihan googlettamalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

Asia pitää selvittää, onko se päässä viiraa vai onko se fyysistä. Tämä on täysin mahdollista selvittää, jos vain halutaan. Halusta se on kiinni - halutaanko asia selvittää vai ei. Itse olen käynyt sen verran perinpohjaiset selvittelyt läpi, että kukaan ei ole voinut yksinkertaisesti väittää sitä asiaa, että kysymyksessä olisi vain tälläinen päästä viiraa sairaus. En ole tavannut yhtään neurologia, yhtään infektiolääkäriä tai yhtään yleislääkäriä, joka ei uskoisi tehtyihin tutkimuksiin - jos on evidenssiä siitä, että tämä CFS/ME/PVFS esim. minun kohdallani on fyysinen sairaus ja en ole tavannut sellaista psykologia joka olisi ollut sitä mieltä, että sinullapa viiraa vähän tuolla päässä... Niin voin kyllä kertoa ainakin omalta kohdaltani, että kysymyksessä on fyysinen sairaus nimeltä krooninen väsymysoireyhtymä / virusinfektion jälkeinen väsymys oireyhtymä / myalginen enkefalomyeliitti. Suurin ongelma sairastuneelle on se, että näitä fyysisen sairauden selvittelyitä ei tehdä ollenkaan. Se ei muuten hyödytä yhtään ketään, ei edes THLää, koska silloin THL ei voi saada asianmukaista faktatietoa rokotehaittojen seurauksista. Silloin THL ei voi myöskään esittää sellaista todellisuuteen perustuvaa tietopohjaa rokotteiden yhteydestä neuroimmunologisiin sairauksiin. On vähän probleema.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

THL ei pysty pitämään yhden ainutta järjellistä tilastoa näistä rokotteista tai rokotehaitoista. Asioista kerrotaan ihan sen mukaisesti, miten halutaan ihmisten uskovan. Jos joku uskoo siihen, että rokotteen ottaminen on hyvästä, vaikka ei kuuluisikaan riskiryhmän, niin se on hieno homma. Jos nyt sitten sattuukin itse sairastumaan, niin kannattaa sitten muistaa miten hyvän teon on muille tehnyt. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järjen käyttö sallittua.

Tästä ollaan ihan samaa mieltä.

Yleinen väite on myös, että THL salailee tai ei kerro haittavaikutuksista. Sekin on roskaa. Kannattaa aloittaa vaikka katsomalla tämä:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asia pitää selvittää, onko se päässä viiraa vai onko se fyysistä. Tämä on täysin mahdollista selvittää, jos vain halutaan.

Jokainen omasta mielestään rokotteesta mystisesti sairastunut on ravannut vaikka kuinka monella lääkärillä. Ongelma ei ole siinä, ettei näitä potilaita tutkittaisi, vaan siinä, että nämä potilaat eivät luovuta ennen kuin saavat mieleisensä diagnoosin. Kun kymmenen lääkäriä sanoo, että kyseessä on vaihdevuodet/masennus/vitutus, niin se ei kelpaa, vaan etsitään se lääkäri joka sanoo kyseessä olevan CFS/ME/PVFS:n.

THL ei pysty pitämään yhden ainutta järjellistä tilastoa näistä rokotteista tai rokotehaitoista. Asioista kerrotaan ihan sen mukaisesti, miten halutaan ihmisten uskovan. Jos joku uskoo siihen, että rokotteen ottaminen on hyvästä, vaikka ei kuuluisikaan riskiryhmän, niin se on hieno homma. Jos nyt sitten sattuukin itse sairastumaan, niin kannattaa sitten muistaa miten hyvän teon on muille tehnyt. :)

Ja jokaisella omasta mielestään Pandemrixista sairastuneella on täsmälleen tämä tapa ajatella. Ei kyllä anna kauhean vakuuttavaa kuvaa näiden ihmisten ajatustenjuoksusta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

On niin hirveesti ammattitaidottomuutta. Tehdään turhia tutkimuksia, käytetään turhaa resursseja siihen, että ihmiset joutuvat juoksentelemaan lääkäriltä toiselle... Ongelma on siinä, että lekurit eivät tiedä, että mitä heidän pitäisi tällaisilta ihmisiltä tutkia. Oikeilla tutkimuksilla asia kyllä selviää. Ei tämä sairaus näy millään perusverikokeilla - vaikka kuinka monta kertaa otettaisiin se peruslabrapaketti, niin ei se selvitä tämän olemassaoloa. Oikeasti IgG -paketti, IG-alaluokat, mahdollisesti borrelia vasta-aineet, AB-vekaas, yksisyyENMG, mahdollisesti lihasbiopsia, Pään MRI, SPECT ja PET sekä EEG on niitä joita pitäisi tehdä sairauden diagnosoimisessa. Poissulkumielessä toki tulisi huomioida muita väsymystä aiheuttavat sairaudet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On niin hirveesti ammattitaidottomuutta. Tehdään turhia tutkimuksia, käytetään turhaa resursseja siihen, että ihmiset joutuvat juoksentelemaan lääkäriltä toiselle... Ongelma on siinä, että lekurit eivät tiedä, että mitä heidän pitäisi tällaisilta ihmisiltä tutkia. Oikeilla tutkimuksilla asia kyllä selviää. Ei tämä sairaus näy millään perusverikokeilla - vaikka kuinka monta kertaa otettaisiin se peruslabrapaketti, niin ei se selvitä tämän olemassaoloa. Oikeasti IgG -paketti, IG-alaluokat, mahdollisesti borrelia vasta-aineet, AB-vekaas, yksisyyENMG, mahdollisesti lihasbiopsia, Pään MRI, SPECT ja PET sekä EEG on niitä joita pitäisi tehdä sairauden diagnosoimisessa. Poissulkumielessä toki tulisi huomioida muita väsymystä aiheuttavat sairaudet.

No joo. Nyt mopo karkaa aika pahasti. Ei jokaiselle omasta mielestään rokotteesta sairastuneelle pidä missään nimessä tehdä tuollaisia tutkimuksia. Ne ovat pelkästään yhteiskunnan resurssien haaskausta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

Myös likvorin avulla saadaan tietoa, että onko siellä aivoselkäydinnesteessä tulehdus vai eikö. Simppeliä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

Hei, nyt yhteiskunta maksaa siitä joka tapauksessa, että sairastunut on kotona toimintakyvyttömänä, poissa työelämästä. Se se vasta maksaakin... Yhteiskunnalle tulisi paljon edullisemmaksi tutkia ja hoitaa, kun että se maksaa jokaisesta työkyvyttömästä työnhakijasta - sellaisten kustannusten yksittäistä ihmistä kohtaan on ajateltu olevan 100 000 euroa per nuppi. Kannattaa ja kannattaa???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei, nyt yhteiskunta maksaa siitä joka tapauksessa, että sairastunut on kotona toimintakyvyttömänä, poissa työelämästä. Se se vasta maksaakin... Yhteiskunnalle tulisi paljon edullisemmaksi tutkia ja hoitaa, kun että se maksaa jokaisesta työkyvyttömästä työnhakijasta - sellaisten kustannusten yksittäistä ihmistä kohtaan on ajateltu olevan 100 000 euroa per nuppi. Kannattaa ja kannattaa???

Jokaista omasta mielestään rokotteesta sairastunutta ei pidä tutkia kaikilla mahdollisilla menetelmillä. Varsinkin kun näiden ihmisten sairasu ei näy missään kuvantamismenetelmissä, vaan on pikemminkin psyykkistä.

Näiden ihmisten työkykyisyyttä ei paranna mikään kuvantaminen tai muukaan tutkiminen.

 

Jos noita ei ole tehty, niin silloin ei voi myöskään sanoa, että tälläista sairautta ei ole.

Ja jos joku väittää, että hänellä on hampaassa radiolähetin eikä päätä kuvata magneetilla, niin hampaassa voi olla ihan oikeasti radiolähetin? Kun sitä ei kerran ole kuvattu ja tutkittu?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairastunut

;D Siis minunkin pitää nyt oikeastaan alkaa uskomaan siihen, että tutkimustulokset ovat täyttä valhetta, että minä vaan nyt kuvittelen - kun täällä on asiantuntijoita, jotka tietävät kaiken. Kaikki tutkiminen on ollut turhaa ja olen vaan huvikseni menettänyt osan elämästäni ja toimintakyvystäni... Antakaapa nyt sitten se helkkarin hyvä neuvo siihen, että saan jonkun uskomaan, että tämä johtuukin vain psyykkeestä, että kaikki tutkimustulokset ovat esim. minun kohdallani vääristyneitä ja yliopistollisen sairaalan laboratoriossa on joku vika, ne eivät osaa tutkia oikealla tavalla verinäytteitä tai aivoselkäydinnesteitä, kliinisen fysiologian lääkäritkään ei osaa tehdä tutkimuksia oikealla tavalla, koska niiden tutkimuksissa tulee ihan vääristyneitä vastauksia. ;D

 

Jos lääkäri on sitä mieltä, että potilaan päässä viiraa, niin hän voi ensimmäisenä lähettää potilaansa psykologille ja psykiatrille, jos se tämän puolen ammattilainen on sitä mieltä, että asiakas  ei ole psyykkeeltään sairas, niin eikö olisi mahdollista tehdä tai ottattaa ensimmäisenä vaikka Ig-paketti ja vaikka sen alaluokat. Ei kaikkea välttämättä tarvitse edes tutkia, kun joillan tutkimuksilla pystyy jo todentamaan asioita... :huh:

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;D Siis minunkin pitää nyt oikeastaan alkaa uskomaan siihen, että tutkimustulokset ovat täyttä valhetta, että minä vaan nyt kuvittelen - kun täällä on asiantuntijoita, jotka tietävät kaiken. Kaikki tutkiminen on ollut turhaa ja olen vaan huvikseni menettänyt osan elämästäni ja toimintakyvystäni...

Olen täysin varma, että sinulla on joku sellainen sairaus, joka heikentää toimintakykyäsi. Sillä ei vaan todennäköisesti ole mitään tekemistä minkään rokotteen kanssa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, edelleen otan joka vuosi. Tietysti.

Ja minä taas en, en ole koskaan ottanut enka sitä tee nytkään.

Voin minä silti asiasta puhua, lukea linkit (kuten tuo ekalla sivulla oleva minkä Osku laittoi) ja seurata tätä ketjua. Niin nahan alle tämä(kään) asia ei minulla pääse.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...