Jump to content
MAINOS

Apua!!! Mitä kaikkea Norjaan pitää olla?


Hoitaja68

Recommended Posts

Voisiko joku kaiken jo tehnyt auttaa tässä paperihässäkässä? Olen lähdössä -15 alussa Lillehammeriin leikkaussaliin ja tänä vuonna käyn siellä naamani näyttämässä. Nyt on vaan noita maksettavia lomakkeita ja kaiken maailman papereita tulossa aika lailla. Ja rahaa palaa. Onko viimeaikaista tietoa, mitä pitää kääntää ja mitä ei?

Kiitos etukäteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos tarkoitat sairaanhoitajan rekisteröintiä niin osoitteesta http://www.sak.no/sites/SAK/Sider/default.aspx löytyy tarvittavat ohjeet.

 

Lyhykäisyydessään sinne pitää lähettää oikeaksi todistetut kopiot seuraavista dokumenteista:

 

-Passin kuvasivu

-Tutkintotodistuksen käännös (itse lähetin myös diploma supplementin, en tiedä onko pakollinen)

-Valviran rekisteriote englanniksi tai ruotsiksi (halvempi rekisteriote kelpaa, ei tarvitse olla ns. EU-todistus ammatinharjoittamisoikeudesta)

 

Näiden lisäksi tietysti itse hakemus, joka löytyy em. sivustolta sekä kuitti maksetusta rekisteröintimaksusta. Muutenkin kannattaa tutustua huolella tuohon sivustoon, siellä on ihan hyvin kerrottu rekisteröinnistä. Myös maksuohjeet löytyvät sivuilta.

 

Oikeaksi todistetut kopiot saat paikallisesta maistraatista. Kaikkien papereiden pitää olla norjaksi, tanskaksi, ruotsiksi tai englanniksi. Itse käännätin englanniksi, jotta käännöksiä voi käyttää tarvittaessa jatkossa muuallekin. Itse käännettävää ei siis ole paljoa, mutta toki se maksaa suht paljon.

 

Kaikkiaan rahaa menee käännökseen sivumäärästä riippuen ehkä 100 - 300 €, Valviran rekisteriote n. 50 €, rekisteröintimaksu n. 200 € ja kopiot alle 50 €. Itse lähetin ihan tavallisessa postissa, mutta jos haluaa jonkinlaisen turvatumman lähetyksen niin sekin tietysti maksaa enemmän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos paljon!!! Luin niitä nettisivuja laillistamisesta yms. Lähinnä että tarviiko norjaksi kaikki olla, eli ei siis tarvitse. Helpottaa kääntäjiä etsiessä.

Katja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...