Jump to content
MAINOS

Lh-opiskelija töissä- hoitoapulainen vai lh sijainen?


piipiäinen

Recommended Posts

Hei, kaipaan vähän vinkkejä ja apuja.

 

Olen erikoistumisvaiheessa oleva lähihoitajaopiskelija (vanhustyö, aikuisopiskelija) ja minulle olisi tarjolla mahdollisesti töitä silloin tällöin eräässä muistisairaiden yksikössä. Nyt olen siellä opiskelijana, ja töitä voisi olla myös siinä sivussa, kun olen työssäoppimisjaksolla.

 

Olen ihan avuton työllistymisasioiden suhteen, koska en ole aiemmin ollut työelämässä...

 

Kysymys siis kuuluu; kannattaako minun mennä hoitoapulaisen nimellä sinne töihin opiskelun ohessa vai lähihoitajan sijaisena, jolloin palkkaus vissiin lh-palkasta -10% max, kun olen jo loppuvaiheen opiskelija?? Onko hoitoapulaisen palkka ihan surkea siihen verrattuna..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luultavasti. Hoitoapulaiselta ei kaiketi vaadita mitään koulutusta, joten palkkakaan ei ole päätä huimaava. LH-sijaisena saat varmasti parempaa palkkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähihoitajan vakanssissa (lh sijainen esim) voi työskennellä kuka vaan jonka työnantaja kokee olevan riittävät tiedot ja taidot. Tämä johtuu viimekädessä siitä ettei lähihoitajana työskentely vaadi laillistusmenettelyä.

Tämä tarkistettu valvirasta muutama vuosi sitten ollessani itse aloittajaa vastaavassa tilanteessa, ja tietääkseni tähän vaikuttava lainsäädäntö ei ole muuttunut.

Jos siis koet homman osaavasi ja työnantaja on samaa mieltä niin sitten vaan sillä lh-perustaisella tittelillä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdottomasti LH- duuniin. Kyllä se sulta sujuu, jos kerran on jo (harjoittelu) kokemusta vastaavasta työstä. Hoitoapulaiset ovat usein täysin kouluttamattomia. Muoks. oletan siis että kyse on "perusduunista" eikä vaadi mitään erityistaitoja tai ylitsepääsemättömän suurta vastuuta (muusta kun omasta työstä). Siellä on varmaan vuorossa aina kumminkin joku toinenkin ?.