Jump to content
MAINOS

Ensihoitaja-amk opiskelupaikan valinta


natsa

Recommended Posts

Nyt olisi ajankohtaista hakea opiskelemaan ensihoitoa ammattikorkeakouluun. Itse olen lh- taustainen (ensihoito) ja työkokemusta on noin vuoden verran. Vaihtoehdot olen nyt rajannut Tampere-Turku-Helsinki(Metropolia)- välille. Seuraavista kohdista haluaisin mielipiteitä ja faktoja:

 

- Koulutuksen laatu. Onko laadukkaita luentoja? Minkälaiset simulaatiotilat on käytössä? Onko ajokoulutusta?

 

- Työharjoittelut. Onko koululla omia kontakteja? Voiko harjoitteluja suorittaa myös muualla kuin opiskelupaikkakunnalla?

 

-Työllistyminen/työ opintojen aikana. Kuka järjestää ensihoidon alueella ja minkälaiset mahdollisuudet on päästä tekemään sijaisuuksia opintojen ohessa? (Joo, helsingissä on pelastuslaitos eikä käytänössä mahdollista työskennellä ilman pelastajatutkintoa).

 

Jos jostain syystä haluat kehua muilla paikkakunnilla annettua koulutusta, anna tulla vaan. Erityisesti kiinnostaa tuo työn teko opintojen ohessa ja ensihoidon tuottajat alueella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Metropoliassa on hyvät ja käytännönläheiset opettajat (pitkä kokemus ensihoidosta), sopivasti lääkäriluentoja ja simulaatioita. Ajokoulutus on koulun teipeillä varustetulla lanssilla + uudella simulaattorilla. Mainitsit ihan oikein tuosta pelastuslaitoksen kannasta, mutta helsingin alueella on monta hyvää yksityistä firmaa, jotka tekevät myös häken alaisuudessa hommia. 

 

Harjoitteluita voi suorittaa ihan missä haluaa, kuhan viikot on suht samaan aikaan kun muilla, ja on esim. sukulainen kenen luona voi majoittua. Itse tein perustason harjoittelun helsingissä ja hoitotason hyvinkäällä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen kuullut, että Helsingissä pelalle pääsee kyllä EHkin töihin, jos on opiskellut Metropoliassa tai Arcadassa. Kesätöihin ainakin pääsee myös lh-koulutuksella, muuallakin opiskelleet. Yksi tamperelainen kaveri pääsi sinne tänä kesänä hommiin (eh-lh).

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...