Jump to content
MAINOS

Yksityisalojen TES ja vkoloppuvapaat


Uurastaja

Recommended Posts

Lyhyestä virsi kaunis; Sanooko yksityisalojen TES mitään vkoloppuvapaista, vai voiko esim. 4 vkoa teettää ilman yhtään la-su peräkkäistä vapaata? Onko merkitystä, tunti vai kuukausipalkalla? Kiitos taas jo etukäteen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tarkennan: Esim. 4 vkossa on vain 1 lauantai ja 1 sunnuntai vapaana!!! nekin eri vkonloppuna! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.tehy.fi/edunvalvojana/tyoehtosopimukset/

 

Muistaakseni joku tes sanoo, että viikkolepo tulisi järjestää pääsääntöisesti viikonloppuna. Noita on kuitenkin kymmenkunta niin tuolta voit tarkistaa oman työehtosopimuksesi tilanteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lyhyestä virsi kaunis; Sanooko yksityisalojen TES mitään vkoloppuvapaista, vai voiko esim. 4 vkoa teettää ilman yhtään la-su peräkkäistä vapaata? Onko merkitystä, tunti vai kuukausipalkalla? Kiitos taas jo etukäteen!

Tällaisissa asioissa kannattaa ottaa yhteyttä luottamusmieheen. Hän voi jopa pystyä auttamaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Kysyn nyt tässä putkessa; Onko se nyt ihan laillista, kun inhimilliseltä ei kuulosta että on joka  kuukausi vaan YKSI vkoloppuvapaa la-su. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyn nyt tässä putkessa; Onko se nyt ihan laillista, kun inhimilliseltä ei kuulosta että on joka  kuukausi vaan YKSI vkoloppuvapaa la-su.

Aika normi se on et kolmen viikon listois on se yks kokonainen vklpvapaa, ja sen yhdistetyn jakson toisessa listassa ei välttämättä ole eka vklp vp, joten helposti saattaa tulla sillee et kuukaudes on vain yks vklp vapaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no tuota itsekkin ajattelin, mutta kun ne sitten sattuu menemään koko ajan samalla moodilla, aina listan viimeinen vkoloppu on se vapaavikoloppu, niin se sitten on enemmän sääntö kun poikkeus että on kuukudessa se 1 vklvapaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö tätäkin ole täällä jo jauhettu edestakaisin monta kertaa vai muistanki väärin? Ei me täällä foorumilla kenenkään vuoroihin ja työoloihin voida kauheesti vaikuttaa.

Edit:typo

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hhoijaa, tämä foorumihan on pahempi kun moni työyhteisö  ;D  Tässä nyt vaan " ääneen ihmettelen ja manaan" kun tajusin itsekkin että siitähän se johtuu kun ei se ns. lista kierrä, että on joka hemmetin listan viimeinen vkoloppuvapaa, niin tottahan siinä sitä väliä tulee!! Ja kyllä, aion mainita asiasta, kunhan sinne töihin menen. Olin kuvitellut t'än palstan tark. ihan muuksi, sellaiseksi jossa voi pohdiskella, ihmetellä, iloita ja purnatakkin, nooh olin väärässä! täällähän saa vaan takkiinsa tai ainakin pahemman mielen, vaikkei töissä veetuttaskaan niin paljon! 

 

Ei ole minun paikkani kyllä! Joten olkaa huoleti, lakkaan kirjottamasta kyllä!! Ja onhan se laillista että listassa on vaan 1 vkoloppu, vastasin siis itse itselleni myös  :P  

 

EN ees haluaisi ajatella millaisia tyyppejä parisen nikkiä on työelämässä..tai sitten se on jossain muualla päästävä pätemään!! Moikka!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin kuvitellut t'än palstan tark. ihan muuksi, sellaiseksi jossa voi pohdiskella, ihmetellä, iloita ja purnatakkin, nooh olin väärässä! täällähän saa vaan takkiinsa tai ainakin pahemman mielen, vaikkei töissä veetuttaskaan niin paljon!

Jos lähes jokainen viestisi käsittelee sitä, kuinka huonosti asiat työpaikallasi ovat, niin eihän sellaista kukaan loputtomasti jaksa lukea.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos nyt lukisitte edes ne viestit kaikenkaikkiaan niinkun kirjotettu, osahan ei edes koske mua itseäni! mutta omalta osaltani lakkaan sen kiroittamisen, pahoitteluni siitä että se kuva  tullut että VAIN MINUN työPAIKOISSANi olisi asia näin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meillä tällä hetkellä yks viikonloppuvapaa ( la-su ) kuudessa viikossa. Ikävintä siinä on se ett esimies sanoo " ei tarvitse antaa"  Ei kovin kannustava, eikä positiivinen asenne työnantajan puolelta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...