vilma Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Millä nopeudella sumutetaan Atrovent inhalaationeste happilaitteen kautta? Ohjeissa lukee, että 'ohjeen mukaan'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Sumutunopeudella ei liene kauhean suurta merkitystä ja se riippuu ihan sumuttimesta. Toisissa esim. 4 litran virtauksella ampulla häviää muutamassa minuutissa kun toisella 15 litran virtauksella ei saa kaikkea nestettä koskaan haihdutettua. Itse olen laittanut hapen tai paineilman virtaukseksi pienimmän, jolla neste sumuttuu kunnolla. Tällöin lääkkeenanto kestää ns. mahdollisimman pitkään ja olettaisin suuremman osuuden päätyvän potilaan keuhkoihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatuoitu hoitaja Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 itse laitan noin 8-10l/min virtauksella ja tällöin inhalaatio kestää noin 5-10minuuttia. Inhalaation noeputeen vaikuttaa kokemukseni mukaan ymös potilaan hengitystiheys, eli siis kuinka nopeasti potilas hengittelee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.