Jump to content
MAINOS

Missä ajassa palkan tultava?


Uurastaja

Recommended Posts

Olikos säädetty kvtessissä/tessissä missä ajassa on palkka maksettava?! Tai mitäs jos sitä palkkaa ei ala kuulumaan? Kyseessä keikkalainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olikos säädetty kvtessissä/tessissä missä ajassa on palkka maksettava?! Tai mitäs jos sitä palkkaa ei ala kuulumaan? Kyseessä keikkalainen.

http://flash.kuntatyonantajat.fi/kvtes-2014-2016/html/#42

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sopparissa lukee: palkka maksetaan kerran kuukaudessa. Tosin viimekertaisesta keikasta en oo saanu vieläkään työsopparia, enkä toki sen takia varmaan palkkakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin viimekertaisesta keikasta en oo saanu vieläkään työsopparia, enkä toki sen takia varmaan palkkakaan.

Se riski tietysti on otettava jos tekee töitä ilman työsopimusta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

näinpä, esimies soitti ja pyys töihin, niiinkun AINA, ja soppari tulee postissa jälkikäteen ja pistää sen palkkoihin!! Näin ei nyt käynyt, tosin en mä tiedä millä mä todistan olleeni töissä sitten?! Oon laittanut viestiä pomolle, ei vastaa vaan, eikä ilmeisesti sopparia oo tehnyt!! Kyse kunnallisesta paikasta, tosin tietokoneeltahan kirjauksista sen näkee että töissä olen ollut ja tunnareilla kirjannut tiedot asiakkaista! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

näinpä, esimies soitti ja pyys töihin, niiinkun AINA, ja soppari tulee postissa jälkikäteen ja pistää sen palkkoihin!! Näin ei nyt käynyt, tosin en mä tiedä millä mä todistan olleeni töissä sitten?! Oon laittanut viestiä pomolle, ei vastaa vaan, eikä ilmeisesti sopparia oo tehnyt!! Kyse kunnallisesta paikasta, tosin tietokoneeltahan kirjauksista sen näkee että töissä olen ollut ja tunnareilla kirjannut tiedot asiakkaista!

Kyllähän se on tietysti jälkikäteenkin mahdollista todistaa, että on ollut töissä. Työkaverit ja potilaat ovat varmasti nähneet sinut ja tietysti kun kirjauksia tehdään tietokoneella, niin siitäkin jää todistusaineistoa.Huomattavasti helpommalla pääsee kun tekee töitä vain silloin kun kirjallinen työsopimus kädessä.

Kannattaa soittaa pomolle ja jos pomo ei reagoi, niin pomon esimiehelle.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäin myös miettiin jos sopparissa lukee palkkauksen kohdalla: Maksetaan kerran kuukaudessa, mitä se kirjaimellisesti tarkoittaa? Jos oon ollut kesäkuun alussa töissä, minkä kuun aikana se palkka sitten pitäisi tulla?! Ja onko 1.5-2kk ihan ok aika odotella palkkaa tehdystä työstä? 

 

Ja toinen keikkapaikka, ollut kesäkuun puolessa välissä keikkaamassa, odottelen sitten lisiä heinäkuun viimeiseen päivään asti, melkonen odotteluaika!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No just, lopultakin sain sen verran asiaan vastausta, että elokuun lopulla maksetaan palkka..öh aika kauan saa odotella, kun kesäkuun puolella tehty työt!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Homman pitäis mennä niin että soppari on sua odottamassa työpaikalla. Joskus tosin postitushommissa voi aika pakostikkin venähtää, niin ettei ehdi kesäkuun palkkaan. Mutta että elokuun...

palkkaa ei tule, jos ei soppari ja esim. titanian toteuma palkoissa.Palkanlaskija viimeistään kyselee perään,jos listan palkkayhteenvedossa on nimi, mutta soppari ja tunnit puuttuu. Paikasta riippuen sijaiset saattavat sada tilin 15. päiväkin ettei venyis kohtuuttoman kauan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäin myös miettiin jos sopparissa lukee palkkauksen kohdalla: Maksetaan kerran kuukaudessa, mitä se kirjaimellisesti tarkoittaa? Jos oon ollut kesäkuun alussa töissä, minkä kuun aikana se palkka sitten pitäisi tulla?! Ja onko 1.5-2kk ihan ok aika odotella palkkaa tehdystä työstä? 

 

Ja toinen keikkapaikka, ollut kesäkuun puolessa välissä keikkaamassa, odottelen sitten lisiä heinäkuun viimeiseen päivään asti, melkonen odotteluaika!!

ja vielä...niin siis tarkoittaa sitä ettei palkkaa makseta joka keikan jälkeen vaan kerran kuussa ja palkanmaksupäivä on kuntapuolella se 30. Jos heti lähetetään palkkoihin niin siinä menee päivä. Maksettuna pitää olla viisi pankkipäivää ennen. Juhannuksen keikat on siinä ja siinä että ehtivät maksuun kesäkuussa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä oon allekirjoittanut sen toteumalistan samaisena työpäivänä kesäkuussa,edelleenkään mulla ei sitä työsopparia ole tullut!! Eikä varmasti tulekkaan, mahdottomuus mennä vkoloppuna kirjoittamaan sopparia paikan päälle kun soitetaan la esim. töihin, ei ole esimiehet töissä sillon!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä oon allekirjoittanut sen toteumalistan samaisena työpäivänä kesäkuussa,edelleenkään mulla ei sitä työsopparia ole tullut!! Eikä varmasti tulekkaan, mahdottomuus mennä vkoloppuna kirjoittamaan sopparia paikan päälle kun soitetaan la esim. töihin, ei ole esimiehet töissä sillon!

Eli teet ilmaista työtä...

Eiköhän ne sopparit ala liikkumaan heti virka aikana kun sijaiset kieltäytyvät tulemasta töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

 

mä oon allekirjoittanut sen toteumalistan samaisena työpäivänä kesäkuussa,edelleenkään mulla ei sitä työsopparia ole tullut!! Eikä varmasti tulekkaan, mahdottomuus mennä vkoloppuna kirjoittamaan sopparia paikan päälle kun soitetaan la esim. töihin, ei ole esimiehet töissä sillon!

Eli teet ilmaista työtä...

Eiköhän ne sopparit ala liikkumaan heti virka aikana kun sijaiset kieltäytyvät tulemasta töihin.

 

Vaihda työnantajaa.  Voisit myös tarkistaa Eläketurvasta (www.etk.fi), että ovat maksaneet kaikki velvoitteensa.  Jos palkan maksamisessa on vaikeuksia, niin miten luulet eläkemaksujen kanssa olevan? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannatta lukea uusin tehyn lehti jossa yhden vuoron tehnyt keikkalainen sai viikon palkan korvaukseksi kun ei päivän palkkaa näkynyt tilillä oikeaan aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...