Jump to content
MAINOS

Asiakas ja huumeiden huuruinen työympäristö


aqualife

Recommended Posts

Olen nyt avustajana ollut eräälle henkilölle muutamia kuukausia. Viikko sitten ilmeni että hänellä on huumeongelmaa, tätä ei tiedostettu taholla joka välittänyt avustajia hänelle. Myös naapurustosta 90% on huumeporukkaa. Neuloja saattaa olla ruohikolla, kannabis palaa. Tämän henkilön, jolle olen avustajana, pitäisi siis toimia minulle työnantajana, julkinen sektori ei siis ole työnantaja varsinaisesti. Pääasialliset työtehtävät ovat raskasta siivoustyötä.

 

Tarttis hieman vinkkejä.. Oletteko itse työskennelleet yksin, vaiko irtisanoneet itsenne vastaavista? Pää on nyt hieman itsellänikin sekaisin koska asiakkaan huumeiden käyttö tuli puun takaa. Alkoholiongelma on ollut tiedossa ja sitä hänellä kuluu 7/7 viikossa. Joten selviä päiviä ei muutenkaan ole. Humalassa hän on myös ainakin verbaalisesti aggressiivinen, mielialat vaihtelevat laidasta laitaan. Kuulostaako työturvallisuusriskiltä tällainen paikka?

 

Olen kyllä ajatellut irtisanoutua tuolta, juuri turvallisuussyihin vedoten, mutta on aika pelottavaa miettiä kuinka asiakas siihen reagoi. Ja kuitenkin sitten täytyisi vielä 2 kertaa siellä käydä... Mitään konstia ei taida olla että välttyisi siltä. Alkoholin käytön siedin, mutta huumeet ovat aivan liikaa. :/

 

Sekavaa tekstiä, toivottavasti sai jotain selvää asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No musta on ihan pätevän kuuloiset syyt irtisanoutua. Huume/alkoholiongelmat on kuitenki sellasia asioita et niistä pitäis olla ihan perillä et työnkuvaan kuuluu olla tekemisissä niistä johtuvien ongelmien kanssa, eikä tollain yllärinä tulla esille. Aggressiiviset asiakkaat on aina kuitenkin turvallisuusriski, etenkin yksin työskenteleville. On helpompiakin tapoja saada sama tuntiliksa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alkoholiongelmastakaan ei kerrottu suoraan kuinka vakava on, ilmeisesti juuri sen pelossa ei totuutta kerrottu ettei sen vuoksi henkilö jäisi ilman avustajaa. Saa nyt nähdä miten tämä asiakas suhtautuu irtisanomiseeni. Toivottavasti pysyy rauhallisena. :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saa nyt nähdä miten tämä asiakas suhtautuu irtisanomiseeni. Toivottavasti pysyy rauhallisena. :/

Kuten meidän nuoriso sanois; "mitä välii..?" :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...