Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2015


Merula

Recommended Posts

Kiitos hansukatti vastauksesta. Taidan eka vaihtoehdoksi laittaa opepuolen ja siinä sitten työllistymistä odotellessa, tehdä vaikka tohtoriopinnot :D  Eikös tutkijaksi haluaville ole mahdollisuus jo maisteriopintojen aikana valita jotain sellaisia kursseja ja "väyliä" jotka auttaa!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 313
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kiitos hansukatti vastauksesta. Taidan eka vaihtoehdoksi laittaa opepuolen ja siinä sitten työllistymistä odotellessa, tehdä vaikka tohtoriopinnot :D Eikös tutkijaksi haluaville ole mahdollisuus jo maisteriopintojen aikana valita jotain sellaisia kursseja ja "väyliä" jotka auttaa!?

Jes, tervetuloa didoihin! :) Meillä on ollut aivan mahtava porukka ja tosi kivaa koko kolme vuotta. Turussa on tutkijalinja, jonne pyritään heti ekana vuonna. Siellä sitten työstetään väitöskirjan suunnitelmaa ja kaikkea jatko-opintoihin ja niihin hakemiseen liittyvää. Tutkijalinjalaisilla on mahdollisuus myös suorittaa joitakin jatkokoulutuksen kursseja perusopintojen aikana. Suosittelen ehdottomasti sinne hakeutumista, jos jatko-opinnot vähänkin kiinnostavat.

Muoks. Satuin muuten juuri itse saamaan open töitä ihan yllättäin, joten mahdoton on sittenkin mahdollista :D

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: vierailija

Hei!

Joku kyseli oulun viime keväisestä pääsykkeesta. .Kolme essee tyyppistä kysymystä. Tutki ja kirjoita kysymys ihan selkeä suoraan kirjasta, tosin aika suppealta alueelta mikä yllätti. Muissa piti osata vähän soveltaa, mutta ei lukio- ja amk pohjalta mitenkään mahdottomia. :) Hyvällä peruslukemisella suoritettavissa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hanskibanski

Moi! 

Kysyn nyt täältä, kun en oikeen osannut kohdistaa tätä muualle :D Olen siis aivan pihalla koko yliopisto hommasta! Olen lukion käynyt läihihoitaja ja pohdin millaisia välyiä pääsen terveystiedon opettajaksi ja omien etsitöjeni pohjalta pitääkö paikkaansa että täytyy olla TtM (kö?) jotta voi toimia terveystiedon opettajana yläaste/toinen aste ? Ja onko täällä ketään terveystaloustiedettä lukenutta? Se voisi kiinnostaa vaikkakin vähän pelottaa kuinka matemaattista se loppujen lopuksi on :D

Kiitos jo etukäteen jos joku minulle saa selvennettyä asiaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi! 

Kysyn nyt täältä, kun en oikeen osannut kohdistaa tätä muualle :D Olen siis aivan pihalla koko yliopisto hommasta! Olen lukion käynyt läihihoitaja ja pohdin millaisia välyiä pääsen terveystiedon opettajaksi ja omien etsitöjeni pohjalta pitääkö paikkaansa että täytyy olla TtM (kö?) jotta voi toimia terveystiedon opettajana yläaste/toinen aste ? Ja onko täällä ketään terveystaloustiedettä lukenutta? Se voisi kiinnostaa vaikkakin vähän pelottaa kuinka matemaattista se loppujen lopuksi on :D

Kiitos jo etukäteen jos joku minulle saa selvennettyä asiaa..

Rekisteröidyin tänne, kun on hyvä foorumi ja saanpahan tätä asiaa seurattua paremmin, sama tyyppi siis täällä nyt rek :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hakulomake täytetty ja lähetetty :rolleyes:

Päädyin nyt hakemaan opepuolelle. Sinne kun voi olla muutama muukin hakija ni miten sisäänpääsy menee. Jos pisteet ei riitä opepuolen kiintiöön ni onko homma sitten mun osalta ohi? Kaksi vuotta sitten hain edellisen kerran, ja silloin kysyttiin järjetys niin että pystyi valitsemaan erikseen kaikki vaihtoehdot. Siis että kun valitsi ensin Turun yliopiston ja hoitotieteen ni sen alle sai laitettua monta vaihtoehtoa "sivuaineesta" siinä järjestyksessä kuin niihin haluaisi. Nyt tuollaista vaihtoehtoa ei ollut vaan pystyi valitsemaan vain yhden vaihtoehdon...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pajunkissa

EIlen myös minä laitoin hakemusta menemään. Haen siis toista kertaa Ouluun ja TtM ope puolelle.

Pääsykirjat olisi ollut syytä ollut avata jo aiemmin, mutta jäljellä olevalla ajalla yritetään. Kummasti tuo perhe-elämä ja työ vie aikaa lukemiselta :rolleyes:

Onko muita opepuolelle pyrkiviä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen kans laitoin hakemuksen heti aamulla, terveyshallintotieteisiin Ouluun  :) riittääköhän tää 2kk lukemisiin, se jää nähtäväksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hakulomake täytetty ja lähetetty :rolleyes:

Päädyin nyt hakemaan opepuolelle. Sinne kun voi olla muutama muukin hakija ni miten sisäänpääsy menee. Jos pisteet ei riitä opepuolen kiintiöön ni onko homma sitten mun osalta ohi? Kaksi vuotta sitten hain edellisen kerran, ja silloin kysyttiin järjetys niin että pystyi valitsemaan erikseen kaikki vaihtoehdot. Siis että kun valitsi ensin Turun yliopiston ja hoitotieteen ni sen alle sai laitettua monta vaihtoehtoa "sivuaineesta" siinä järjestyksessä kuin niihin haluaisi. Nyt tuollaista vaihtoehtoa ei ollut vaan pystyi valitsemaan vain yhden vaihtoehdon...

Käsittääkseni 40 (35 + 5 avoimen väylän kautta) pääsykokeissa parhaiten menestynyttä valitaan sisään ja jaetaan paremmuusjärjestyksessä tasan eri suuntautumisvaihtoehtoihin. Eli jos olet 40 sakissa kärkipäässä, pääset varmasti siihen sivuaineeseen, mihin ensisijaisesti toivoit.

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi! 

Kysyn nyt täältä, kun en oikeen osannut kohdistaa tätä muualle :D Olen siis aivan pihalla koko yliopisto hommasta! Olen lukion käynyt läihihoitaja ja pohdin millaisia välyiä pääsen terveystiedon opettajaksi ja omien etsitöjeni pohjalta pitääkö paikkaansa että täytyy olla TtM (kö?) jotta voi toimia terveystiedon opettajana yläaste/toinen aste ? Ja onko täällä ketään terveystaloustiedettä lukenutta? Se voisi kiinnostaa vaikkakin vähän pelottaa kuinka matemaattista se loppujen lopuksi on :D

Kiitos jo etukäteen jos joku minulle saa selvennettyä asiaa..

 

Terveystiedon opettajaksi vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto (väh 120 op), vähintään 60 op laajuiset perus- ja aineopinnot terveystiedosta sekä opettajan pedagogiset opinnot (väh. 60 op). Mikäli sinulla olisi terveydenhoitajan tutkinto taustalla, voisit hankkia terveystiedon opettajan pätevyyden hoitotieteen opintojen ohella. Muutoin hoitotieteestä valmistutaan terveystieteiden opettajaksi, mikä on eri asia. Ymmärsin, että sinulla ei ole alempaa korkeakoulututkintoa, minkä vuoksi et voi hakea hoitotieteen opintoihin. Aika kinkkiseltä siis kuulostaa :-/ Sen sijaan, voit hakea ihan tavalliseen opettajankoulutukseen opiskelemaan toisen asteen tutkinnon pohjalla ja koittaa pätevöityä sitä kautta.

 

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei! Ilmoittauduin myös juuri terveystieteiden pääsykokeisiin Ouluun. Toinen kirja on tuttu ennestään kouluajoilta, luotan siihen että jotain on jäänyt mieleen.. Olen raskaana joten huomaan motivaation karanneen yllättäen pääsykokeisiin lukemiseen, mutta tänään ajattelin aloittaa lukemispuuhat ja katsoa mihin se riittää. Päivätöitä teen, joten lukemiset ajoittuu iltapäiviin ja viikonloppuihin.

Mites muilla pääsykokeisiinluku sujuu? Onko muita mattimyöhäsiä?

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: vierailija

Myöhässä täälläkin ollaan. Oon lukenu materiaalit läpi mutta eipä se yks kerta hyödytä yhtään mitään! Töiden ja lapsen lisäksi ei vaan tahdo riittää aikaa. Parhaani yritän, ehdottomasti motivaatio opiskeluun löytyy! :) harmi ku edellisten vuosien pääsykoekysymyksiä ei saa mistään!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kans Oulun kokeeseen luetaan! vasta itekki olen aloittamassa urakkaa joten hiukan myöhässä ollaan. paljon lukumateriaalia joten se mietityttää kuinka tuon kaiken ehtii sisäistää. Kuinka tarkkaan olette ajatelleet opetella pikkutarkat tiedot? vai opetteletteko enemmänkin laajoja asiakokonaisuuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: vierailija

Ajatuksena ois keskittyä ennemmin laajoihin kokonaisuuksiin koska tätä aikaa on näin älyttömän vähän! Kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan ;) ootteko laatineet jonku näköstä suunnitelmaa lukemisen suhteen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomiseen klo. 15 saakka vielä aikaa hakea, onhan kaikki muistaneet laittaa paperit sisään?

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa kaikille pääsykokeisiin valmistautuville! 

 

Ouluun olen hakemassa ja ensisijaisesti terveyshallintotieteitä lukemaan. Osallistuin pääsykokeeseen viime vuonna, mutta enpä onnistunut tuolloin tarpeeksi hyvin vastauksissani. Olen tässä nyt lukiessani pähkäillyt, että millähän todennäköisyydellä kysyvät samoja asioita tämän vuoden pääsykokeessa. Riskinhän siinä tosin ottaa, mikäli jättää viime vuonna kysytyt aiheet vähemmälle huomiolle nyt. Mene ja tiedä... 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko täällä Tampereelle hakeneita? Olisin tiedustellut, että pitääkö hakuvaiheessa toimittaa jo todistus AMK- hoitotyön opinnoista? Hakulomakkessa asia oli hyvin epäselvästi..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Pajunkissa

En usko hetkeäkään, että samoja asioita / teemoja kysellään Oulussa uudestaan, sillä sehän jo antaisi aikaisemmin yrittäneille etulyöntiaseman varsinkin, kun pitkään jälkikäteen niitä kysymyksiä ei näytä saavan mistään.  Pääsykoevastaukset ovat nähtävissä pääsykoepäivän jälkeen tosi pitkään, joten halutessaanhan niitä voi lukea tai talletella ilmoitustaululta. Tuossa aineistossa on kyllä runsaasti luettavaa ja toki sitä myöten kysyttävää. Vastaukset edelliseen vuoteen esim. tutki ja kirjoita kirjaan olivat vain kolmelta peräkkäiseltä sivulta ja niitä sivuja 464 kaikkinensa.

 

Toki pitäisi olla silmää sille mitä on järkeä kysyä ja valmistautua sen mukaisesti. Minusta olisi outoa kysyä esim esseenä, että kerro esim, tekstiviittekäytänteistä tutkimuksessa. Voi olla, että itse menen harhaan siinä, mutta enemmän uskoisin esimerkiksi kysyttävän vaikka tutkimuksen eettisistä periaatteista noin niinkuin esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...