Jump to content
MAINOS

Töihin ruotsiin tai norjaan


Vieras: jakenn

Recommended Posts

Onko ruotsissa tai norjassa kysyntää suomalaisille röntgenhoitajille. Millainen on palkkaus? Alkaa tympiä suomen pätkätyö ja määräyskirjakin menee vanhaksi toukokuussa,joten olisi hyvä sauma lähteä maailmalle töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen itse sairaanhoitaja ja ollut Ruotsissa töissä useita vuosia... tapasin siellä joitakin suomalaisia röntgenhoitajia. Palkasta en osaa sanoa, mutta on se parempi kuin Suomessa. Ruotsin työtilanne on hoitoalalla tällä hetkellä todella surkea ja olen itsekin sinne yrittänyt päästä takaisin, mutta neuvoisin menemään Norjaan. Siellä on enemmän töitä tarjolla ja kun valitsee Pohjois-Norjan, niin palkkapussi on lihavempi 8) Tässä olisi linkki Trondheimin sairaalaan, josta mulle olisi tarjottu heti töitä. Ovat kuulemma tyytyväisiä suomalaiseen työvoimaan ;) www.stolav.no.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.. Ruotsin työtilanne on hoitoalalla tällä hetkellä todella surkea..

6/2/2005      http://platsbanken.ams.se/

Annonser Yrkesområde

675 Teknik, data

178 Naturvetenskap

1892 Hälso- och sjukvård

1021 Pedagogiskt arbete

187 Kultur, media

751 Ekonomi, administration, personal

1877 Kontors-, kundservice och försäljning

801 Service-, omsorgs- och säkerhetsarbete

133 Jordbruk och trädgård mm

225 Gruv-, bygg- och anläggningsarbete

197 Metallhanterare, reparatörer

19 Finmekaniskt, grafiskt hantverk mm

59 Annat hantverksarbete

40 Processoperatörer

171 Maskinoperatörs- och monteringsarbete

171 Transport och maskinförare

420 Arbete utan krav på yrkesutbildning

Ja siitä edelleen Hälsovård

68 Chefer inom sjukvård

171 Läkare

61 Psykologer

40 Tandläkare

2 Veterinärer

11 Logopeder m fl

84 Arbetsterapeuter, sjukgymnaster

403 Sjuksköterskor, barnmorskor m fl

248 Undersköterskor m fl

343 Vårdbiträden, personliga assistenter

133 Skötare, vårdare, m. fl.

63 Tandsköterskor, tandhygienister

199 Socialsekreterare, kuratorer

6 Dietister

4 Djursjukvårdare,optiker

56 Behandlingsassistenter

Eli:

21 % kaikista vapaista työpaikoista sijoittuu terveydenhuoltoon.

              ja näistä edelleen 21 % on sairaanhoitajien työpaikkoja.

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo,

Ihan kivaltahan se näyttää noin tilastona tuo työtilanne, mutta totuus on paljon karumpi. Olen itse asunut Tukholman alueella ja tiedän mistä puhun, kun palailin Suomeen viime keväänä. Ruotsissa ja etupäässä Tukholmassa on hoitoalan työpaikat vähentyneet radikaalisti. Aikaisemmin siellä sai valita työpaikan ja neuvotella ihan minkä palkan tahansa. Nyt samaa työpaikkaa hakee kymmeniä ruotsalaisia hoitajia ja sen paikan saaminen ei olekaan enää niin helppoa. Työnantajat vaativat hyvää ruotsin kielen taitoa (minulla on) sekä osa myös vähintään kahden vuoden aikaisempaa työkokemusta  Ruotsista (minulla on). Niiden tarjoama palkka vain ei enää ole kilpailukykyinen Suomeen verrattuna että lähtisin tällä hetkellä sinne töihin ja Suomessa on myös parempi työtilanne naapurimaahan verrattuna... Olen harkinnut kyllä Ruotsiin paluuta, mutta en millä ehdoilla tahansa:) Moni muukin suomalainen on palaillut takaisin Ruotsista ja nyt hoitsuja lähtee Englantiin, Australiaan ja Irlantiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...