Jump to content
MAINOS

Tehtävien siirto lääkäriltä hoitajille


Vieras: hanski

Recommended Posts

Olisin ihan mielenkiinnosta kysellyt kokemuksia miten työn kuva, vastuu, palkkaus tai muut seikat ovat muuttuneet

kun tehtäviä on siirretty lääkäreiltä hoitajille. Onko hoitajille siirtyneet lääkärien "pas......a" hommat ja onko kiire tai työ paine kasvanut. Entä miten olet kokennut mahdollisen muutoksen. Näkyykö vaativuuden / vastuun lisääntyminen palkkauksessa ? Miten teidän työyksikössä on suoritteet hinnoitellaan. Onko esim. tietty euro määrä potilasta kohden mitä hoitaja saa lisä palkkaa ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ainakin Vantaalla KSH:ssa siirtyy Marevan annostuksen muokkaaminen INR tuloksen perusteella(otetaan potilaan/asiakkaan luona KO. tarkoitukseen tehdyllä mittarilla) ja ilman minkäänlaista korvausta. Koulutusta heille on tähän ollut, mutta käsittääkseni siitä ei tule mitään ylimääräistä korvausta, siis tehdystä työstä huh.gif

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi kun ensihoidon pouolellekin saisi lisäkorvauksia lääkärin hommista, niitä nimittäin riittää. Hyvä alku olisi kun saisi liksan edes SH:n tasolle. Nyt ollaan 200-300 perässä  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi kun ensihoidon pouolellekin saisi lisäkorvauksia lääkärin hommista, niitä nimittäin riittää. Hyvä alku olisi kun saisi liksan edes SH:n tasolle. Nyt ollaan 200-300 perässä  cry.png

En tiedä oletko ensihoidon postituslistalla (A.Lahdenperän) niin siellä on nyt viime aikoina asiasta käyty kovaa keskustelua. Totta on, että ensihoidon palkkaus on todella pahasti jäljessä ja siihen pitäisi ehdottomasti puuttua!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin Vantaalla KSH:ssa siirtyy Marevan annostuksen muokkaaminen INR tuloksen perusteella(otetaan potilaan/asiakkaan luona KO. tarkoitukseen tehdyllä mittarilla) ja ilman minkäänlaista korvausta. Koulutusta heille on tähän ollut, mutta käsittääkseni siitä ei tule mitään ylimääräistä korvausta, siis tehdystä työstä huh.gif

Vähän offtopikkiakin, mutta ihan oikeaa asiaakin:

Käsittääkseni tuolla INR-pikamittarilla pitää kuitenkin ajoittain ottaa sellainen "ihan oikea" näyte, olikosenyt joka neljäs tai jotain niinpäinpois.

Itse olen otellut noi näytteet ihan sieltä kyynärtaipeesta punktoimalla vakuumiin ja kiikuttanut labraan. Sitten olen koneelta katsellut sen INR-arvon. Jyväskylässä tuota hoitajien määrittelyä on kait tehty jollain tasolla vuodesta 2001, mutta silloin lääkärin on pitänyt se tietenkin kirjata INR-lehdelle. Siis että "hoitsu määrittelee". Silloin 2001 tehtiin tarkat kriteerit että millaisia potskuja hoitsut voi määritellä. Eli sellaisia helppoja tapauksia jolla on ollut hoidot jo kauan jne. Nyt sitten siihen asiiaan:

Vaikka kyseessä on siis lääkärin homma, on hoitajan näkökulmasta helpompi napsia ne arvot sinne itse kuin esim. omassa tapauksessani lähettää viesti tietsikalla lääkärille ja sitten odotella - joskus tuntikaupalla - että määräys ilmestyy. Vastuukysymykset? Vonnegutin sanoin: Hui hai.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Repetitio mater studiorum. Näköjään olin kirjottanut tonne just saman vastikkeen, hieman eri sanoin. Det händer.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...