Jump to content
MAINOS

Hoitajat psykiatrisella osastolla

Lunaa

Recommended Posts

Posted

Hei!

Kysymys lähinnä psykiatrisella suljetulla osastolla työskenteleville. Eli onko teillä jotain ohjeita siitä kuinka potilaiden kanssa tulee käyttäytyä? Läheiseni on potilaana osastolla ja on kertonut minulle hoitajien olevan välinpitämättömiä eivätkä juttele tai vastaa potilaille. Eivät kysele vointia eivätkä ota kantaa kysymyksiin, koska näkee lääkärin yms. Hoitajat kuulemma lukevat lehtiä tai istuvat toimistossa eikä heihin saa kontaktia? Ihmettelen todella miten osastolla jolla pitäisi saada apua ja helpotusta omaan olotilaansa tulee kenellekään mitenkään parempi olo? 

Olisiko kellään kokemusta tai tietoa näistä psykan puolella toimivien hoitajien ohjeistuksista? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan kaikkien mielipiteitä ja kokemuksia.

MAINOS
Posted

Asiasta en mitään tiedä, mutta luulisin, että jokaisella potilaalla pitäisi olla nimettynä omahoitaja. Hänen pitäisi osata vastata kysymyksiin ja muutakin.

Olen siis somaattisella puolella ja aina joskus tulee potilas, joka kertoo ihan mitä sattuu omaisille saadakseen heiltä enemmän myötätuntoa ja huomioita.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Posted

Omahoitajat tuollakin on nimettyinä, mutta heitä ei näe sen useammin ja ovat yhtä "kylmiä" kuin muutkin hoitajat. Tässä tapauksessa en usko että olisi kyse tuosta myötätunnon ja huomion hausta.

Posted

Läheiseni on potilaana osastolla ja on kertonut minulle hoitajien olevan välinpitämättömiä eivätkä juttele tai vastaa potilaille. Eivät kysele vointia eivätkä ota kantaa kysymyksiin, koska näkee lääkärin yms. Hoitajat kuulemma lukevat lehtiä tai istuvat toimistossa eikä heihin saa kontaktia? Ihmettelen todella miten osastolla jolla pitäisi saada apua ja helpotusta omaan olotilaansa tulee kenellekään mitenkään parempi olo?

Psykiatrisella suljetulla osastolla olevalta potilaalta saa tunnetusti objektiivisen arvion kaikista asioista ja jokainen asia mitä he sanovat on tapahtunut juuri heidän kuvailemalla tavalla.

Jos potilas kokee saavansa huonoa hoitoa, niin silloin pitää ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Failure is always an option

Posted

Läheiseni on potilaana osastolla ja on kertonut minulle hoitajien olevan välinpitämättömiä eivätkä juttele tai vastaa potilaille. Eivät kysele vointia eivätkä ota kantaa kysymyksiin, koska näkee lääkärin yms. Hoitajat kuulemma lukevat lehtiä tai istuvat toimistossa eikä heihin saa kontaktia? Ihmettelen todella miten osastolla jolla pitäisi saada apua ja helpotusta omaan olotilaansa tulee kenellekään mitenkään parempi olo?

Psykiatrisella suljetulla osastolla olevalta potilaalta saa tunnetusti objektiivisen arvion kaikista asioista ja jokainen asia mitä he sanovat on tapahtunut juuri heidän kuvailemalla tavalla.

Jos potilas kokee saavansa huonoa hoitoa, niin silloin pitää ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Mä kyllä suosittelisin ensin sitä hoitavaa tahoa eli osastoa, osaston esimiestä ja tarvittaessa siitä ylöspäin portaissa vaikka AVI:in asti.

ps. ketju saattaa hävitä, täällä ei ruukata käsitellä omia/omaisten/lasten kokemuksia hoidosta, ei ainakaan negatiivisia.

carpe diem

• 4 weeks later...
Posted

Jostain syystä suurin osa potilasasiamiehen yhteydenotoista taitaa tulla psykiatrialta...

Posted

Saatanan autocorrect...

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...