Jump to content
MAINOS

Ravitsemusliuos, Kcl-lisä ja antibiootti..


sisukas

Recommended Posts

tuore sh kyselee taas hölmöjä... Eli potilaalla on meneillään ravitsemusliuos ja sivutippana menee nakkeli jossa kcl-lisä. Sitten pitää vielä laittaa antibiootti tippumaan. Ravitsemusliuos laitetaan siksi aikaa tietysti tauolle, mutta entä nakkeli kera kcl:n?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon varmaan sitten neuroottinen, mutta mä laittaisin tauolle ravitsemusliuoksen sekä sen NaCl-tipan. Siitä syystä että siinä on kalium-lisä.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos mahdollista, niin virittelisin toisen perifeerisen kanyylin. Jos taas käytössä on subis, niin eri luumenista voi antaa samaan aikaan mennä.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Siis oikeastiko tauotatte aina Kcl-lisällisen nesteen/laitatte eri lumeneen tippumaan kuin antibiootin?:D No ehkä jotenkin ymmärrän periferian, kun Kcl ja jotkut antibiootit voivat ärsyttää suonta, mutta että CV:ssä ab ja Kcl eri puolille tippumaan.. Useimmat antibiootit ovat yhteensopivia Kcl:n kanssa, jotkut voivat jopa mennä ravitsemuksen kanssa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu hyvin paljon reitistä ja millaista ravitsemusliuosta ja millainen antibiootti. Tietyt antibiootit saavat mennä ravitsemusliuoksen kanssa samaa aikaa, riippuen mitä se sisältää. Yleensä kaikki saavat mennä NaCl ja Kcl:n kanssa. Meillä on antibiootteja jotka saavat mennä ravitsemusliuoksen kanssa samaa aikaa ja toiset eivät, se täytyy aina tarkistaa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...