Jump to content
sisukas

Ravitsemusliuos, Kcl-lisä ja antibiootti..

Recommended Posts

sisukas

tuore sh kyselee taas hölmöjä... Eli potilaalla on meneillään ravitsemusliuos ja sivutippana menee nakkeli jossa kcl-lisä. Sitten pitää vielä laittaa antibiootti tippumaan. Ravitsemusliuos laitetaan siksi aikaa tietysti tauolle, mutta entä nakkeli kera kcl:n?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
holbs

Mä oon varmaan sitten neuroottinen, mutta mä laittaisin tauolle ravitsemusliuoksen sekä sen NaCl-tipan. Siitä syystä että siinä on kalium-lisä.

• Tykkää 2

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Sini

Jos mahdollista, niin virittelisin toisen perifeerisen kanyylin. Jos taas käytössä on subis, niin eri luumenista voi antaa samaan aikaan mennä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
hazelnut

Siis oikeastiko tauotatte aina Kcl-lisällisen nesteen/laitatte eri lumeneen tippumaan kuin antibiootin?:D No ehkä jotenkin ymmärrän periferian, kun Kcl ja jotkut antibiootit voivat ärsyttää suonta, mutta että CV:ssä ab ja Kcl eri puolille tippumaan.. Useimmat antibiootit ovat yhteensopivia Kcl:n kanssa, jotkut voivat jopa mennä ravitsemuksen kanssa!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Gellu

Riippuu hyvin paljon reitistä ja millaista ravitsemusliuosta ja millainen antibiootti. Tietyt antibiootit saavat mennä ravitsemusliuoksen kanssa samaa aikaa, riippuen mitä se sisältää. Yleensä kaikki saavat mennä NaCl ja Kcl:n kanssa. Meillä on antibiootteja jotka saavat mennä ravitsemusliuoksen kanssa samaa aikaa ja toiset eivät, se täytyy aina tarkistaa :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras
Olet jättämässä kommenttia vieraana. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään.
Vastaa aiheeseen...

×   Lisäsit muotoiltua sisältöä.   Restore formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Linkkisi on upotettu automaattisesti..   Näytä pelkkä linkki.

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.