Jump to content
MAINOS

Raskain kokemus/tapahtuma hoitotyössä?


hengga-

Recommended Posts

Tätä on varmaan aikasemminkin täällä kysytty mutta kertokaa raskain ja mieleenpainuvin kokemus/tapahtuma mitä on sattunu kohdalle hoito-alalla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä olen tosi kyynikko, ehkä ammatillinenkin(?) ja juurikaan mikään ei ole hoitoalalla (vielä) kohauttanut niin että olisin esim. työpäivän jälkeen jäänyt miettimään. Ainoa joka on oikeesti hetkauttanut mua on ollut lapsi jonka tutkimuksissa olin mukana ja jolta löydettiin odottamatta kasvain tosi hankalassa paikassa. Ja alunperin tutkittiin jotain ihan muuta, kävi niin sääliksi perhettä jolle moinen uutinen oli varmasti maailman pysäyttävä, ja vielä kun joutui vanhemmat kohtaamaan eikä voinut millään tavalla ilmaista tietoa tutkimuksista.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmaan mun eka vainaja. Se tuli niin täysin yllättäen enkä sitä ollut odottanut laisinkaan ja homma vaan venyi ja venyi ja lopulta istuin vainajan kanssa odottamassa useamman tunnin poliiseja. Se pysäytti aika pitkäks aikaa, mut nyt niitä on tullu vastaan monia, monia, ettei enää tunnu pahalta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleenpainuvia, ei raskaita; eka vainaja, syystä että olin vuosia tuntenut hänet muissa merkeissä. Opiskelijan asemassa oli tokikin outoa nähdä hänet kuolleena, kun oli helppo palata muistikuvissa siihen aikaan, jolloin hän oli hyvinkin elävä ja eloisa, ystävällinen jne.

 

Raskas ja mieleenpainuva; yksi potilaskeissi, missä saimme hyvän "otteen" potilaaseen vaikka hänen vointi ei ollut stabiili, mutta emme saaneet otetta omaiseen. Se poiki paljon kaikkea muutakin.

 

Kun työskentelee tälläisessa kaupunginsairaalaympäristössä, vuodeosastolla, esim. kuolema on usein täysin odotettua ja siihen ei liity mitään kummallista, pelottavaa tai mieleenpainuvaa. Vertaa esim. lanssikuskit ja onnettomuudet, tilanteet juuri siinä onnettomuuden hetkellä tai heti sen jälkeen.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

raskain mulla taisi olla kuolleen lapsen sectionti.. olisi pitänyt syntyä parin päivän päästä mut oli sit yön aikana kohdussa menehtynyt.

 

toinen keissi oli n.30v nainen joka oli kuntosalin suihkus saannut vt:n ja ambulanssi oli yli 30min elvyttänyt, oli aivokuollut ja kaikki omaiset ja kolleegat oli teholla itkemässä ja mun piti pysäyttää kaikki tukilääkkeet, meni joku 30min ja asystoleen. 

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla näitä on muutamia, yksi oli itseasiassa kauan ennen kuin harkitsinkaan sairaanhoitoa ammatiksi, nuorena lääkintäaliupseerina päivystin varuskuntasairaalassa ja osastolla oli oman ikäinen poika jolla epäiltiin jotain meningiitin tyyppistä. Sille tuli sitten aamuyöllä jumalattomat päänsäryt ja puhelimen päähän saatu sairaanhoitaja kehotti hoitamaan sitä sen enempiä kyselemättä Panadolilla ja lämpöhauteella sen pari tuntia mitä sitä yötä oli jäljellä ennen sen työvuoron alkua. Ei kyllä itseä enää sen perästä nukuttanut, kun ensimmäisen kerran oikeasti tajusi miten vähän osaa ja miten vähän mitään voi tehdä.

Toinen oli ensimmäisessä kesätyöpaikassa kun päädyin vuorosta toiseen hoitamaan samanikäistä poikaa joka opetteli hyväksymään itsensä ilman toista jalkaansa rikkonaisilla keuhkoilla. Siinä joutui itsekkin miettimään paljon sitä omaa elämää ja mitä tapahtuisi jos joutuisi johonkin onnettomuuteen.

Nää on aika erilaisia mitä tässä on muilla ollut, mutta tietysti se tuo paljon kun töissä ei oikeastaan tule lapsia vastaan, ja valtaosa potilaista on perusterveitä.

Neulominen on helppoa kuin heprea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäinen fetus mortuksen eli kuolleen sikiön synnytys. Se oli raskasta, ja lääkäriä avustaessa sikiöstä otettavien näytteiden kanssa (mm. sydänpunktio) sitä mietti, että mitä kaikkea sitä ihminen tekeekään surkean palkkansa eteen. Se vanhempien lohduton suru on pahinta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perusterve nuorehko ihminen ja suoli ei vetänyt, ei muita oireita eikä kipuja. Laparotomiassa laajat kasvaimet ja menehtyminen pari päivää myöhemmin. Omaisten tuska oli se kaikista rankin... Kummasti pisti tarkastelemaan sitä omaa elämää ja vähän arvottamaan asioita eri tavoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Gynevuodeosastolla hoidin naista, joka oli edellisenä päivänä tullut synnyttämään lasketuissa ajoissa, mutta vauvan sykettä ei löytynyt...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...