Jump to content
MAINOS

Tehystä mitään hyötyä?


Vippe

Recommended Posts

Mikäli oiken muistelen ja aivonystyröitä

ärsytän niin mieleeni palutuu muistikuva että ei Oskukaan riemusta pomppinut edellisen TUPOn aikaan.

Oikein muistat. Olin raivoissani. Samaa olin myös nykyisen TUPO:n jälkeen. Olen sen jo sanonutkin, että siinä suhteessa olen 'kääntänyt takkini', että suurin kiukku ja turhautuminen on vaihtunut realismiksi. Liiton ulkopuolella et voi vaikuttaa ja rutiseminen on turhaa. Olen edelleen samaa mieltä kuin aiemmin, että liitto on huonossa jamassa ja ajaa jäsenien etuja huonosti. En minä mitään TEHY glooriaa ole jakamassakaan.

Kyse ei olekkaan onko TEHY hyvä vai huono liitto. Kyse on miten asioihin voi saada muutoksen, liiton sisällä vai sen ulkopuolella. Se on mun pointti. Liiton ulkopuolisten on turha rutista liiton asioista koska hehän tässä vähiten asioiden eteen tekee. Kyllä se muutos lähtee liiton sisältä, eikä vieressä kitisemällä ja peesaamalla ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 58
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kysynpä, että äänestäisittekö minua jos sanoisin pyrkimykseni olevan nostaa sairaanhoitajien peruspalkkaa 400 euroa kuukaudessa? Vastatarjouksena työnantajapuolelle suostuisin alentamaan yötyökorvauksen 30%:iin nykyisestä 40:stä.

Yleensä kun tuodaan esille nämä palkkakysymykset ja sairaanhoitajien keskipalkka niin muistutetaan, että peruspalkalla elävät hoitajat eivät saa rahojaan riittämään. Esittämäni palkkamuutos tekisi päivätyöhön siirtymisen mahdolliseksi monelle ja vuorotyö olisi edelleen kannattavaa. Korotus olisi tuntuva ja siitä hyötyisivät käytännössä kaikki, mutta etenkin peruspalkalla elävät. Joskus aikaisemmin jo vilauttelin tällaista mallia toisessa keskustelussa, mutta siihen ei kukaan tarttunut.

Loputon ruinaaminen on akkamaista. Hirmuiset palkankorotukset ovat mahdottomia tinkimättä lopulta palvelujen tuottamisesta. Kyllä se tiedetään miten työnantaja säästää henkilöstömenoissa. Toimiva terveydenhuolto on kaikkien etu. Osastojen sulkeminen ja muunlainen "resurssien tehokas käyttö" johtaa henkilökunnan loppuunpalamiseen, potilasvahinkoihin ja joittenkin kohdalla huolimattomuusvirheiden kautta ammatin menettämiseen. Työtä ei ole enää pitkään aikaan jaksettu kehittää innovatiivisesti kun aiinoa kehityssuunta on ollut kohti kustannustehokkaampaa hoitoa.

Ainoa periaatteellinen syy, miksi tällä hetkellä haluaisin erota Tehystä on JL-P:n törkeän suuri palkka, joka ei ole missään suhteessa jäsenistön palkkoihin (vrt paperiliitto). Hyi hitto! Toivottavasti ehdolle asettuu järkeviä ihmisiä, joilla on oikeasti yhteen hiileen puhaltamisen meininki eikä vain statuksen ja taloudellisen hyödyn tavoittelu mielessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hirmuiset palkankorotukset ovat mahdottomia  --------> mikäs oli lääkärien korotus kaksi vuotta sitten, minkä saivat lakkoilemalla.Mielestäni jopa lähes 1000 € /kk. kuulostaa aika hirmuiselta. TNJ:llä menee vain P......t housuun kun aletaan puhumaan työtaistelusta tai muusta lakkomeiningistä. Olen edelleen sitä mieltä että asiallinen korotus olisi

n. 350-400 € / kk.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen edelleen sitä mieltä että asiallinen korotus olisi

n. 350-400 € / kk.

Tuo pitää olla tavoite ja toivottavasti siinä myöskin onnistutaan  8)

Kysynpä, että äänestäisittekö minua jos sanoisin pyrkimykseni olevan nostaa sairaanhoitajien peruspalkkaa 400 euroa kuukaudessa?

En, koska pitää minunkin saada se yksi ääni  ;)

Ainoa periaatteellinen syy, miksi tällä hetkellä haluaisin erota Tehystä on JL-P:n törkeän suuri palkka, joka ei ole missään suhteessa jäsenistön palkkoihin (vrt paperiliitto). Hyi hitto! Toivottavasti ehdolle asettuu järkeviä ihmisiä, joilla on oikeasti yhteen hiileen puhaltamisen meininki eikä vain statuksen ja taloudellisen hyödyn tavoittelu mielessä.

Tuo vitu***a monia kuten itseänikin!!!!

Epäilenpä suuresti hänen pyrkivän uudelleen, koska Poriin hän ei päässyt joten jotainhan hänenkin pitää tehdä? Tämä varmasti karkoittaa useita jäseniä pois liitosta ja itsekkin olen asiaa miettinyt"että jos"...

Meidän puheenjohtajaehdokas esitellään loppukeväästä tai näin olen itse ymmärtänyt.

Jos meidän porukka ei kiinnosta niin on kuulemma jokin toinenkin ryhmittymä, joka on ns.vapaaryhmä eli ei poliittisia sitoumuksia. Jos joku tietää paremmin?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin juuri eilistä hesaria ja siellä lukke et J L-P haluaa jatkaa. Jaaha huh.gif

Ainahan sitä saa haluta. Ei jatka tällä kertaa.

Toimilla sisäpiirin etukäteistietoa tulevasta vaalituloksesta?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimilla sisäpiirin etukäteistietoa tulevasta vaalituloksesta?

Saan sisäpiiritietoa hoitajat.netistä. Tarkat tuntosarveni aistivat suuren tsunamin kaltaisen uudistuksen impulssin etenevän hoitotyön ammattilaisten syvissä riveissä.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saan sisäpiiritietoa hoitajat.netistä. Tarkat tuntosarveni aistivat suuren tsunamin kaltaisen uudistuksen impulssin etenevän hoitotyön ammattilaisten syvissä riveissä.  ;D

-Häh? Jaa Suomessako? Luulen, Toimi, että sinun ei EHKÄ kannata vaihtaa näitä hommia vielä (ainakaan maksulliseen) ennustuspalveluun..

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

J L-P:n jatkosta. Kyllähän tuo jatkaminen aika varmalta näyttää kun jo viime viikolla demarissa luki että sos.dem porukka eli Yhdessä Eteenpäni tukee J L-P:a jatkoon. Vasemmistoliitolla ei taida olla varteenotettavaa ehdokasta eli ne peesaa demareita. Keskustalaisista ei tiedä mutta rohkenen epäillä ettei sieltäkään tule vastaehdokasta. Eli taitaa J L-P jatkaa seuraavat neljä vuotta. Ne ketkä aikovat äänestää vaaleissa ei kun kysymään ehdokkailta mitä asiaa ne ajavat. Jokaisessa ryhmässä on kuitenkin myös ainaisen Tupon vastustajia, ei muuta kuin selvittämään nämä henkilöt jotka ovat valmiita myös radikaaleihin päätöksiin.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

J L-P:n jatkosta. Kyllähän tuo jatkaminen aika varmalta näyttää kun jo viime viikolla demarissa luki että sos.dem porukka eli Yhdessä Eteenpäni tukee J L-P:a jatkoon. Vasemmistoliitolla ei taida olla varteenotettavaa ehdokasta eli ne peesaa demareita. Keskustalaisista ei tiedä mutta rohkenen epäillä ettei sieltäkään tule vastaehdokasta. Eli taitaa J L-P jatkaa seuraavat neljä vuotta. Ne ketkä aikovat äänestää vaaleissa ei kun kysymään ehdokkailta mitä asiaa ne ajavat. Jokaisessa ryhmässä on kuitenkin myös ainaisen Tupon vastustajia, ei muuta kuin selvittämään nämä henkilöt jotka ovat valmiita myös radikaaleihin päätöksiin.

-Jos demarit päättävät että esim. J L-P menee jatkoon niin silloin oma mielipide ei merkitse mitään äänestyksessä, KOSKA asiaa on ajettava poliittisesti kollegiaalisessa hengessä eteenpäin vaikka v*tuttaisi. Toinen puoli on että em. on hyvä vedota siinä kohden kun jälkeenpäin ihmetellään miksi moista omaa etuaan ajavaa ja mitään aikaan saamatonta tätiä äänestit. Jos ei äänestä kuten ja ketä määrätään lentää pihalle. That's simple.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen itse ehdolla yhdessä eteenpäin- porukassa, tosin sitoutumattomana. Minä en näistä puolue-hömpötyksistä tajua mitään. Ehdokkaaksi lähdin siksi, että haluan vaikuttaa asioihin, edes omalta osaltani. Niin ja siksi kun pyydettiin  angel.png

Itku meinasi tulla kun luin sen jutun että pitäisi mennä J L-P:n taakse seisomaan. Sehän oli joku pyyntö/vetoomus; että tehkää näin. Minä en itse aio sitä tehdä, en ainakaan henk.koht. Jos tämä ryhmä mihin olen "ajautunut" sen tekee niin....Enpä sitten tiedä.

Itse olen sitä mieltä että vaihtoon ja sassiin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen itse ehdolla yhdessä eteenpäin- porukassa, tosin sitoutumattomana. Minä en näistä puolue-hömpötyksistä tajua mitään. Ehdokkaaksi lähdin siksi, että haluan vaikuttaa asioihin, edes omalta osaltani. Niin ja siksi kun pyydettiin  angel.png

Itku meinasi tulla kun luin sen jutun että pitäisi mennä J L-P:n taakse seisomaan. Sehän oli joku pyyntö/vetoomus; että tehkää näin. Minä en itse aio sitä tehdä, en ainakaan henk.koht. Jos tämä ryhmä mihin olen "ajautunut" sen tekee niin....Enpä sitten tiedä.

Itse olen sitä mieltä että vaihtoon ja sassiin!

-Sitoutumattomana poliittiset päätökset eivät sido sinua mitenkään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Sitoutumattomana poliittiset päätökset eivät sido sinua mitenkään.

Ei varmaan sido mutta juuri näissä tilanteissa nähdään ammattiyhdistysliikkeen poliittinen luonne. Eli jos lipeät ryhmän linjasta niin turha haaveilla luottamustoimista tai yleensäkään ryhmän luottamuksesta. Jos tämä touhu ei olisi näin politisoitunutta niin kentän ääni voisi tulla edes hieman esiin - tällä systeemillä pidetään yllä vanhoja rakenteita ja ennenkaikkea vanhoja jääriä päättävissä elimissä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tämä touhu ei olisi näin politisoitunutta niin kentän ääni voisi tulla edes hieman esiin - tällä systeemillä pidetään yllä vanhoja rakenteita ja ennenkaikkea vanhoja jääriä päättävissä elimissä.

Ja tämän asian vuoksi on vapaat vaikuttajat perustettu!

Tämän päivän kansan uutisissa oli kirjoitettu "kuinka olemme poliittinen salaliitto ja kommunisteja täynnä oleva yhdistys" A`la Ilkka Pernu tai jotain sinne päin....

Omalta osaltani voin todeta, että minulla EI OLE puoluekirjaa! yhdellä meidän yhdistyksestä on ollut kokoomuksenkirja(joskus -80 alussa) sekä kaksi ihmistä on ollut toisissa puolueissa sitoutumattomana jäsenenä.

Kyllä muuten vitutti(anteeksi) toi kirjoitus, jos vain joku pystyis skannaamaan sen tänne?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän päivän kansan uutisissa oli kirjoitettu "kuinka olemme poliittinen salaliitto ja kommunisteja täynnä oleva yhdistys" A`la Ilkka Pernu tai jotain sinne päin....

Öö... Eikös Kansan uutiset ole melkoisen vasemmistolainen, ellei peräti kommunistinen lehti.... ?  huh.gif ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän päivän kansan uutisissa oli kirjoitettu "kuinka olemme poliittinen salaliitto ja kommunisteja täynnä oleva yhdistys" A`la Ilkka Pernu tai jotain sinne päin....

Öö... Eikös Kansan uutiset ole melkoisen vasemmistolainen, ellei peräti kommunistinen lehti.... ?  huh.gif ;D

Kyllä, Kansanuutiset on vasemmistoliiton äänenkannattaja ja Ilkka Pernu on vasemmistoliittolainen ylihoitaja joka "ajaa" hoitajien etuja Tehyn liittovaltuustossa.

Jos jollain lehti esillä voisi referoida jutun - vaikuttaa mielenkiintoiselta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikesta tehdään niin vaikeaa..Ja kaikkeen pitää liittyä politiikka. Ärsyttävää!!!

Itse en ollut tajunnut tähän mennessä, että Tehyssäkin politiikka jyllää...Tosin en sillä silmällä ole koskaan asiaan paneutunutkaan.

Nyt kun itse on ehdokkaana vain ja ainoastaan siksi, että saisimme niitä kuluneita vanhoja jääriä sieltä pois ja uutta verta tilalle ja asioita ehkä paremmalle tolalle...Sitten tulee tämä politiikka ja.... :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse en ollut tajunnut tähän mennessä, että Tehyssäkin politiikka jyllää...

Tuo ON niin voimakasta,että tulet huomaamaan vielä, jos aiot ottaa yhtään tosissaan tuon sinun liittymisen sitoutumattomana. Esimerkiksi eräästä puolueesta oli annettu ohjeet myös sitoutumattomille miten äänestetään ja toista vaihtoehtoe ei ollut! Vaikka olit sitoutumaton...

Onnea yritykselle!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri tänään luin paikallislehdestä alueemme pääluottamusmiehen kertovan suurimman osan vaalien ehdokkaista asettuvan JLP:n uudelleen valinnan taakse, sitoutumattomien ehdokkaiden on vaikeampi päästä läpite, koska vaaleissa on tämä poliittisia puolueita/ehdokkaita suosiva vaalitapa.

Tekisi mieli heittäytyä kyyniseksi taas kerran.

Punarintama!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: 100 vuoden työkoke

Punarintama on jo kokeiltu ja huonoksi havaittu... olisiko munarintama parempi ratkaisu.

Ja jos joku sisko tahtoo mukaan niin voi sarjatulellakin päästellä. Pääasia että iso paha saadaan pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli laitetaankos pientä vetoa pystyyn kuka on seuraava TEHYn pj.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että J-LP näyttää jatkavan. Siksi maksoinkin juuri tänään YTK:lle 65 € jäsen maksua

mielestäni toi maksu menee siellä parenpaan tarkoitukseen.

Ketä haastajia Pesolalla yleensä on pj kisassa ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ketä haastajia Pesolalla yleensä on pj kisassa ?

Vapaat vaikuttajat(poliittisesti sitoutumaton): Liisa Kivekäs

Yhdessä eteen päin(?) Tuula-Petäjäkoski

Sitke(?) Anna-Leena Brax

Arvo ammattitaidolle(?) Laura Häggblom

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...