Jump to content
MAINOS

Tehystä mitään hyötyä?


Vippe

Recommended Posts

No niin, postilaatikosta kolahti jokin aika sitten nipullinen pankkisiirtoja - terveisä Tehyltä itsemaksavalle jäsenelle... Itsemakselevana noita maksuja on jossain välissä jäänyt maksamatta syystä tai toisesta. Näitä kai voi maksaa myöhemminkin? Entäs jos ei maksa, heikentääkö se etuja ja miten? Toisaalta olen tässä pohtinut että miksi ihmeessä niitä oikein makselen?!

Onko jollain oikeesti hyötyä siitä että kuuluu Tehyyn? ihan aikuisten oikeesti...  huh.gif No joo, se kalenteri!

Entäs sitten hyvät vaihtoehdot... tehyn työttömyyskassa vai YTK vai mikä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 58
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tänä vuonna Tehy vissiin tsiikailee jäsenmaksuja vähän tarkemmin kun on vaalivuosi. Työttömyyskassaan kuulumisesta ei liene nykyään mitään hyötyä kun eihän hoitoalalla ole työttömyyttä, eihän? Kait sitten pitää vaan puntaroida niitä muita etuuksia...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Cephalgia

Eipä juuri tunnu olevan. Ainakaan sakussa työskentelevälle sairaanhoitajalle. Onhan se ollut laatimassa tai sopimassa esim. yksityisen puolen sairaankuljettajien TES:ta. No, onko sekään mitentenkään positiivinen juttu?

Jani

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä TEHY sucks viestejä on tämä alue täynnä. Siitä vaan lueskelemaan. Jotenkin toivois että ikuisen narinan sijaan jengi alkais oikeasti tehdä asialle jotain. Kun nykyinen tupo hyväksyttiiin, kirjoitin siitä TEHY:n omaan intranettiin useita kirjoituksia, vaatien edes jotain vastauksia asiasta päättäviltä. Sainkohan tukea siellä vissiin kahdelta jäseneltä. Se on aika paljon yli sadan tuhannen jäsenen liitolta. Sitten kun pitäs ajaa asioita omalla nimellä, menee puurot housuun. Eihän tämä porukka edes näytä haluavan muutosta. Tällä foorumilla on helppo kitistä anonyyminä, eikä kukaan kysele perään. Myönnän syyllistyneeni itsekkin siihen lukuisia kertoja.

Mitäs jos oikeasti edes yritettäis vaikuttaa johonkin? Vaalit on tulossa, jos ei kiinnosta muuten, niin äänestäkää edes toi nykyinen jengi pois sieltä. Sen verran olen takkia kääntänyt, että olen tajunnut että TEHY kaikessa surkeudessaan on kuitenkin meidän eduista neuvotteleva liitto ja itse me ollaan se porukka sinne valittu. Kaikki nämä rakennelmat uusien liittojen perustamiseksi yms on tällä porukalla tuhoon tuomittuja ajatuksia. Katsokaa mitä Hoitajat unionille kävi. Hirvee meteli täällä, mitään ei tapahdu.

TEHY:ssä on valmis organisaatio valmiina, päättäjät on meidän 'palkkaamia', joten jos homma ei suju, niin kenkäähän meiän pitää niille antaa. Eikös?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asiaa kirjoitat Oz. Ilman nykyistä ay-toimintaa ei olisi edes nykyistä - hyvää  tai huonoa - tilannetta. Lähtökohtahan on se, että työnteettäjä ei halua keskitettyä sopimustoimintaa, vaan se on työntekijöiden minimiturva. Aina voi sopia paremmista eduista kuin TES tai KVTES osoitaa minimiksi. Vaan onko kukaan edes yrittänyt?

Jos itse palkkaisin väkeä niin ottaisin niin halvalla kuin saisin aluksi. Palkkoja voi korottaa myöhemmin, jos silloinkaan, kun kukaan ei kuitenkaan  pyydä; saati että vaatisi lisää etuja. Palkka ei ole muuten ainoa työstä saatava etu. Se on usein unohdettu asia hoitoalalla, puolin ja toisin.

Ja yksityisen saku-miehillä tuskin olisi ilta- sun muita lisiä ilman nykyistä sopimusta. Vai olenko täysin kuutamolla?       

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Säästät 1,2 % palkasta jos et kuulu Huiviyhdistykseen. YTK jäsen maksu tänä vuonna 65 €. Ja edelleenkin kuten Oz mainitsi niin TEHY sucks ainaski mulle

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Säästät 1,2 % palkasta jos et kuulu Huiviyhdistykseen. YTK jäsen maksu tänä vuonna 65 €. Ja edelleenkin kuten Oz mainitsi niin TEHY sucks ainaski mulle

-Beesaan tässä täysin.

-Mielummin narisen kuin liityn takaisin niin kauan kuin Tehyn linja on sellainen etten koe sen ajavan mitenkään jäseniensä etuja. Konkreettisin palkan nosto ei tällä kaudella näkynyt kuin pj:n palkassa.

-Jotenkin mun uskoni yksilön vaikutusmahdollisuuksiin on huvennut vuosien varrella. Aiemmin syytin sitä nykyistä suhteellista vaalitapaamme (eduskuntavaalit) mutta kyllä sitä on aika mitätön p*ska äänensä kanssa muutenkin.

-Palveluakaan ei saa enää muuta kuin käyttäytymällä aggressiivisesti/karjumalla/kusipäisyydellä. On tullut sekin todettua. Jos nöyrtyy tai koittaa olla ystävällinen lyödään toisellekkin poskelle.

Punarintama!

Se väki joka äänestää Tehyn vaaleissä äänestää noi samat pallinaamat valtuustoon suurimmaksi osaksi. Katsotaanpa vaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On hyvä, että on tämä foorumi olemassa näille ikuisille valittajille, jotka eivät ole valmiita tekemään asioiden eteen mitään; tarkemmin sanottuna yhtään mitään. Pois luettuna nimettömänä ruikuttaminen.

YTK-kassa on siipiveikkojen eliitille suunnattu. Nauttikaa siitä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On hyvä, että on tämä foorumi olemassa näille ikuisille valittajille, jotka eivät ole valmiita tekemään asioiden eteen mitään; tarkemmin sanottuna yhtään mitään. Pois luettuna nimettömänä ruikuttaminen.

YTK-kassa on siipiveikkojen eliitille suunnattu. Nauttikaa siitä!

Kuten olen ennenkin sanonut että ajattelen Tehystä samalla lailla kuin ajattelen esimerkiksi autoliitosta tai oman kylän urheiluseurasta. Liityn siihen ja maksan jäsenmaksut juuri niin kauan kuin seuran toiminta vastaa omia näkökantojani ja koen saavani jotain vastinetta maksamilleni jäsenmaksuille.

Sinä päivänä kun koen jälleen saavani edes jotain vastinetta jäsenmaksuille, liityn takaisin ammattijärjestöön  - ehkä jopa Tehyyn. Pahoin kyllä pelkään että siihen kuluu aikaa yhden sukupolven verran...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noin mäkin ajattelin aiemmin. Ammattijärjestö on kuitenkin jäseniensä näköinen. Kyllä siihen muutokseen kuluu varmasti useampikin sukupolvi jos kaikki odottavat että joku toinen saa sen muutoksen tehdä. Ne onnettomatkin palkankorotukset jotka lähes joka vuosi palkkaamme lisätään, on kuitenkin ammattiliittojen neuvottelemia. YTK ei kenenkään palkoista neuvottele.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo äänestämään pääsee ja vaikuttamaan tehyn jäsenenä. Kivakiva. Entä onko noista vastuu- ja oikeusturvavakuutuksista ollut hyötyä arvon keskustelijoille? Onko tehy oikeasti ollut kiinnostunut auttamaan teitä kinaamaan/selvittelemään asioita työnantajienne kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle ainakin tuli toimi kun arvon HUS ei äitiysloman takia jatkanu määräyskirjaa ja otin yhteyttä luottamusmieheen. Olen kuullut parin muunkin kehuneen Tehyn luottamusmiehiä vastaavissa tilanteissa. Jos meillä ei jonkinlaista liittoa takana olisi niin pomothan vois tehdä ihan mitä huvittaa olettaen ettei kukaan kuitenkaan jaksa/uskalla asiasta nostaa meteliä oman lakimiehen kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin nyt kun tehyn vaalit lähestyvät ja jäsenillä valta vaikuttaa. :) Ei muuta kuin koko valtuusto uusiksi ja vanhat jarrupalat pois sieltä. angry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ammattijärjestö on kuitenkin jäseniensä näköinen. Kyllä siihen muutokseen kuluu varmasti useampikin sukupolvi jos kaikki odottavat että joku toinen saa sen muutoksen tehdä.

Vaikutusmahdollisuuksia on myös muita kuin liiton kautta vaikuttaminen. Tämä "eronneiden nimettömänä ruikuttaminen" täällä foorumilla ja ihan nimien ja kasvojen kanssa työpaikoilla, on saanut enemmän Tehyn kenttäväessä aikaan kuin lammasmainen jäsenenä oleminen vuosikausien ajan. Siitä muutoksesta on nähtävissä ihan konkreettisia esimerkkejä mm. luottamusmiesten asenteissa töitään kohtaan ja tietynlainen hereilläolo eronneiden jäsenten ansiosta...

Toisaalta ne syyt joiden vuoksi minä, 36% työkavereistani ja todennäköisesti moni tämänkin foorumin veteraaneista aikanaan erosimme eivät ole valitettavasti muuttuneet Tehyn ylemmässä johdossa ja sen käyttäytymisessä mihinkään. Minun kohdalla ei ollut eroamiseen syynä ainoastaan äänestysfarssi ja katteeton uho, vaan siihen vaikutti  suurelta osin välinpitämättömyys jota liitto osoitti jäseniä kohtaan vuosikausia, esimerkiksi sähköposteihin ja soittopyyntöihin vastaamattomuus ei ole omiaan lisäämään luottamusta järjestöä kohtaan. Sama peli tuntuu pääkallonpaikalla valitettavasti edelleen jatkuvan, sekin on tullut taas testattua...

Mutta mitään ei ole kiveen hakattu eikä mikään ole lopullista. Vuonna 2005 valittava uusi valtuusto, uusi hallitus ja uusi puheenjohtaja voivat halutessaan muuttaa Tehyn suunnan totaalisesti - pesän siivoamisen jälkeen kaikki voisi olla mahdollista.

Mutta jos nyt liittyisin takaisin, olisin omasta mielestäni juuri sitä mistä meitä eronneita syytetään eli takinkääntäjä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selitelyksi tämä taas menee. Fakta on kuitenkin että järjestön ulkopuolella ei voi vaikuttaa järjestön sisäisiin asioihin. YKT:n jäsenet ei valitse TEHY:n päättäjiä. Itse ne päättäjät on sinne äänestetty ja mun mielestä mulla on nyt paljon enemmän katetta ruikuttaa niiden tekemisistä kun itse kuulun samaan järjestöön. Takinkääntäjä tai ei, mutta realismia on kuitenkin se että liitot neuvottelee meiän kaikkien palkat, oli ne tulokset hyviä tai ei.

Ja mitäs sitten jos äänestämme porukan kokonaan uusiksi ja uusi johto ryhdistäytyy ja rupeaa tosissaan ajamaan palkkakuopan korjaamista. Neuvottelut menee ristiin ja tulee lakko. TEHY:n jäsenet lakkoilee ja kaikki tulokset otetaan jäsenien persnahasta. Sitten jos semmoinen haavekuva toteutuu, että palkat nousisivat kuin lekureilla, niin sittenkö olette valmiita liittymään takaisin liittoon kun muut ovat tehneet kaiken puolestanne?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitäs sitten jos äänestämme porukan kokonaan uusiksi ja uusi johto ryhdistäytyy ja rupeaa tosissaan ajamaan palkkakuopan korjaamista.

Helppo päätös, jäsenhakemus lähtee välittömästi kun tuo on totta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saapa nähdä onko äänestys prosentti TEHYn vaaleissa sama mikä se oli siinä kuuluisassa puhelin äänestyksessä missä päätettiin reilu pari vuotta sitten TUPO ratkaisusta ja palkoista. Tässä suupieli virneessä seuraan, miten J L-P: n ja kumppaneiden käy. Itse veikkaan että mimmi pysyy edelleen keulapaikoilla. Mutta kaikkihan riippuu teistä arvoisat AY aktivistit miten ahkerasti  laitatte laitatte äänestys liput postiin.

Terveisin hui hai huivit helmuten

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saapa nähdä onko äänestys prosentti TEHYn vaaleissa sama mikä se oli siinä kuuluisassa puhelin äänestyksessä missä päätettiin reilu pari vuotta sitten TUPO ratkaisusta ja palkoista.

YKT:n jäsenien äänestysprosentti ja vaikutusmahdollisuudet on näissä vaaleissa 0.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YTK ei vaikuta TUPO tai muuhun sopimusratkaisuihin milllään tavoin, niin tottakai tulos on zero.

Siksi neuvottelen itse työnantajan kanssa palkoista ja muista asioista. Tai onhan meillä täällä työyhteisössä oma kööri keskenään jotka eivät kuulu AY -liikkeeseen. Ainaskin meillä työantaja on kuunnellut meidän mielipidettä ja ottanut jopa ne huomioonkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YTK ei vaikuta TUPO tai muuhun sopimusratkaisuihin milllään tavoin, niin tottakai tulos on zero.

Nimenomaan.  ;)

Siksi neuvottelen itse työnantajan kanssa palkoista ja muista asioista. Tai onhan meillä täällä työyhteisössä oma kööri keskenään jotka eivät kuulu AY -liikkeeseen. Ainaskin meillä työantaja on kuunnellut meidän mielipidettä ja ottanut jopa ne huomioonkin.

Ja sun tämän vuoden palkankorotukset neuvottelit ihan itse?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitäs sitten jos äänestämme porukan kokonaan uusiksi ja uusi johto ryhdistäytyy ja rupeaa tosissaan ajamaan palkkakuopan korjaamista.

Helppo päätös, jäsenhakemus lähtee välittömästi kun tuo on totta.

-Jep. tähän järjestöön minäkin katson VELVOLLISUUDEKSENI kuulua. Sitä ennen osoitan mieltäni olemalla edelleen kuulumatta oman ammattikuntani ammattiliittoon.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sillehän en voi mitään että yksityisillä henkilöillä ei ole neuvottelu oikeutta, vaan TNJ on ominnut sen itselleen.

Neuvotteluratkaisuhan on yleissitova, koska TNJ ei ole mielestäni ajannut riittävän ponnekkaasti työntekijöiden etua

niin olen katsonut järkeväksi olla tukematta jäsenmaksuillani sellaista AY liikettä. Mikäli oiken muistelen ja aivonystyröitä

ärsytän niin mieleeni palutuu muistikuva että ei Oskukaan riemusta pomppinut edellisen TUPOn aikaan.

On tietenkin hyvä että aktiivisia henkiöitä yhteisten asioiden hoitoon löytyy. Ei ole itselläkään kirkossa kuulutettu että en jonain päivänä liityisin takaisin TEHYn jäseneksi. Sitä ennen täytyy kuitenkin puhaltaa muutoksen tuulien tai paremminkin myrsky jotta niin tekisin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...