nöyrähoitsu Posted January 30, 2014 Posted January 30, 2014 Nyt on näin asiat, että epäilen entisen vastaavahoitajan tehneet jonkun ilmoituksen minusta sijaisrekisteriin. Meillä meni sukset ristiin ja omasta mielestäni olin oikeassa koska en suostunut potilaitten hoitamisesta tyyliin, että kunhan jotenkuten tai sinnepäin. Sanoin suoraan, eli nostin kissan pöydälle etten voi moraalisesti ja eettisesti asioita hoitaa tavalla joka esimieheni miestä olisi ollut riittävä. Nyt on kohta puolisenvuotta, kun olin töissä ja sen jälkeen en ole kutsua saanut mihinkään, vaikka kaupunki jossa asun on suurehko. Olin aikaisemmin hyväntyöntekijän maineessa ja töitä riitti. Kuulin jo silloin aikoinani työkavereilta vihjailuja kahvitunneilla, että en tule saamaan en ko. kaupungista töitä koska sanoin esimiehelleni asiasta. En yhtään ihmettelisi asiaa, sillä esimies saattoi tehdä jopa opiskelijoista kyselyitä heidän työ - ja koulusuhteistaan kouluille ja heidän entisiin työpaikkoihinsa. Itse ihmettelin (en sanonut mitään) käytäntöä koska mielestäni hänen toimintansa antoi opiskelijasta huonon kuvan. Jopa yksi taisi menettää työmahdollisuutensa esimiehen soiton takia. Nyt kuitenkin mietin etten voi kysyä edes sijaisrekisteristä asiasta, koska jos sinne ei ole mitään ilmoitettu, niin sitten kyllä soittoni jälkeen arvaavat tai epäilevät olevan jotain epäsopua ja esimieheni tasan varmasti antaa minusta kielteisen kuvan. Kertokaa miten tässä toimisin.
trikki Posted February 3, 2014 Posted February 3, 2014 Josko itse kyselisit töitä paikoista, joissa haluaisit työskennellä. Lyhyitä sijaisuuksia voi löytyä kun vaan itse etsii. Työnantajalle suorat sijaiset ovat edullisempia kuin keikkafirman kautta palkattu. "Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)
-VF- Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 En yhtään ihmettelisi asiaa, sillä esimies saattoi tehdä jopa opiskelijoista kyselyitä heidän työ - ja koulusuhteistaan kouluille ja heidän entisiin työpaikkoihinsa. Itse ihmettelin (en sanonut mitään) käytäntöä koska mielestäni hänen toimintansa antoi opiskelijasta huonon kuvan. Jopa yksi taisi menettää työmahdollisuutensa esimiehen soiton takia.Aikaisempiin työpaikkoihin ei saa ilman työntekijän lupaa soittaa. Jos sellaista on tapahtunut, niin se on rikollista.Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 4§ kieltää sen. Ja sen rikkomisesta voi saada sakot. Failure is always an option
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.