Jump to content
MAINOS

Bioanalytiikan pääsykokeet (Metropoliassa)


Chordata

Recommended Posts

Hei!

 

Tarkoitukseni on jatkokouluttautua niin, että valmistuisin ammattiin, jossa varsinaista hoitotyötä on vähemmän. Bioanalyytikko vaikuttaisi omalta jutultani.

 

Kouluajoista on kuitenkin jo sen verran, että arvostaisin suuresti, mikäli joku voisi kertoa, mitä kannattaa kerrata ennen pääsykokeita?
 

Pääsykokeissa on aiemmin taitanut olla

 

- valmistava tehtävä

- kirjakuulustelu, johon sisältyy laskutehtäviä

- englanninkielinen aineistokoe

- ryhmäkeskustelu

 

Etenkin nuo laskutehtävät - minkälaisia laskuja on ollut? Mitä kannattaa kerrata?

Entä englanninkielisen aineistokokeen vaikeustaso? Mitä aiheita ollut?

Ryhmäkeskustelun aiheet?

 

Minulle olisi todella tärkeää päästä vihdoin uudelleen-/jatkokouluttautumaan, sillä hoitotyö ei tässä määrin ollut minun juttuni, joten arvostaisin kovasti, jos joku voisi auttaa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Moikka!

 

Itse olin bioanalytiikan pääsykokeissa Metropoliassa kesällä 2012. Ja silloin kokeessa oli muutama laskutehtävä (peruslaskutoimituksia + muutama prosenttitehtävä ja muuntotentävä), enkunkielinen artikkeli, josta oli kysymyksiä, pääsykoekirjaan perustuva osuus sekä ryhmähaastattelu. En voi kuvailla pääsykoetta mitenkään haastavaksi, jos on lukion matikka hallussa, osaa lukea tekstiä siten että osaa keskittyä oleelliseen (tieteellisestä artikkelin suhteen etenkin) ja omaa realistiset käsitykset opiskelusta. 

 

Pääsin tuolloin sisään, mutta en ole ikinä aloittanut opintoja. Syksyllä se olisi sitten edessä. Toivottavasti törmäämme siellä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olin samassa kokeessa. Laskuissa olisi muistaakseni peruskoulumatematiikkakin riittänyt. Englanninkielinen aineisto oli tieteellinen artikkeli, jonka pohjalta vastattiin kysymyksiin suomeksi. Ryhmäkeskustelua ei ollut, toisin kuin jossain luki, vaan ryhmähaastattelu. Kirjatentistä taisi saada maksimissaan vain 10 pistettä. Koe oli varmaan tavallista helpompi, koska sisäänpääsyraja oli korkeampi kuin edellisvuonna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...