Jump to content
MAINOS

Keikkaa tekevät lähihoitajat


laura79

Recommended Posts

Onko täällä lähihoitajia jotka tekevät keikkaluontoisesti töitä?

 

Olen itse valmistunut vuosi sitten ja olin jonkin aikaa pitempiaikaisena sijaisena. Sen jälkeen sain lyhyitä työtarjouksia muualta ja nyt minulla on muutama paikka jossa heitän keikkaa ja käyn töissä aina kun tarvitaan. Hain ensin kelalta/työkkäristä työttömyystukea, kun luulin ettei töitä välttämättä ole tarjolla, mutta peruin hakemuksen kun huomasin töitä riittävän.

 

Tykkään todella paljon kun saa hyppiä eri paikoissa ja onhan tässä tietty vapaus kun saa itse päättää että milloin tekee töitä ja milloin ei. Minulle on tarjottu pidempiaikaista sijaisuuttakin, mutta olen niistä kieltäytynyt.

 

Onko muita tällaisessa tilanteessa olevia? Kertokaas hyviä ja huonoja puolia.

 

Sitä mietein että jos esim. sairastun pidemmäksi aikaa niin mitäs sitten? Myös eläkkeen kertymisiä ja muita mietin että miten niiden kanssa. Mistä näistä asioista voisi vähän lukea ja opiskella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon toiminu keikkalaisena useemman vuoden, ja oon kans kyllä tykännyt. Tosin oon siis opiskelija vielä joten vakkaripaikka ei olis mulle edes mistään herunut, mutta pidempiä työsoppareita kyllä ja niitä on jatkettu sitten tarvittaessa. Oon keikkaillu aika pienessä piirissä, eli pallotellut kshn ja vanhainkotien välillä, mut oon kyllä tykännyt tosi paljon. Mulle tärkeetä on se, että saan tarvittaessa pidettyä pidempääkin vapaata, koska hoidan välillä pidempiäkin pätkiä omaistani. Keikkapaikat on tullut tutuiksi ja samoin asiakkaat/asukkaat, mikä helpottaa hommaa omalta osaltaan huomattavasti. Välillä tulee mentyä vieraammalle osastolle keikalle, mutta jos sijaitsevat saman talon sisällä, niin käytännön jutut ovat kuitenkin tuttuja. 

 

Oon kans miettinyt sitä, että sitten ku oon valmis, nii jatkan keikkalinjalla, mut haen varmaan Seurelle/Metsätähdelle/tms, ja keikkailen niiden kautta. Nytkin on puutoksia siihen malliin että vuoroja riittää, välillä on hiljaisempaa ja välillä useita vuoroja samalle päivälle. 

 

Saikuissa on se huono puoli, että joskus joutuu sairastamaan ilman saikkupalkkaa. En oo ihan varma miten tää yleisesti menee, mut meillä on sillälailla et jos on useampi vuoro sovittuna, ja ne aloitettu, ja sitten tulee kipeeksi, saa saikkupalkkaa sl-todistuksella. Mut jos saikkupäivä osuu vuorojen alkupäähän, ei saa. Jossain paikoissa ei kuulemma saa keikkalainen saikkupalkkaa ollenkaan, en tiiä mihin tää perustuu, vaikka olishan sekin toki hyvä tietää... Kelasta saa vissiin haettua sairaspäivärahaa pidemmälle s-lomalle? Toivottavasti en nyt puhu läpiä päähäni. :D

 

Eläkkemaksuthan menee ihan normaalisti liksasta, et kyllä mulla se on ainakin kertynyt. Vuosilomathan eivät kerry, vaan ainakin mulla lomarahat ja lomakorvaus löytyy jokaisesta palkasta, mut oon niistä välillä laittanu suoraan säästöön et voin pitää "palkallista lomaa". 

 

Tästä mun vastauksesta nyt ei varmaan kauheasti hyötyä ollut, mutta ajattelin nyt vastailla kun itseäkin kiinnostaa jotkut noista asioista :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Minäkin keikkailisin enemmän, mut kun oon niin ronkeli, ettei lyö palkoille :)

Oho, mites se heittikään, että nyt teen pelkkää keikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...